Announcement

Collapse
No announcement yet.

e87 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Glycoli
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 14
    • Planet Earth

    e87 ei käynnisty

    Eli vm 2005 116i ei suostu käynnistymään. Starttaa kyllä ja silloin tällöin vähän niinkuin meinaa "luvata" mut ei vaan käynnisty. Ongelmana on sekin, et on vaimokkeen auto ja ollut talossa vasta reilun kuukauden, eli ei oo oikein mitään perstuntumaa koko autoon.
    Auto toimi normaalisti vielä muutama päivä sitten kovilla pakkasilla. Käytiin kaupassa ja auto oli sen tunnin verran lämpöisessä parkkihallissa. Kotiin ajo sujui ongelmitta. No sit sen reissun jälkeen seisoi pihalla taas pakkasessa puoli vuorokautta ja ko. ongelma ilmaantui.
    Olen ladannut akkua pariin otteeseen, mut ei tunnu vaikuttavan asiaan. Koitin oman auton apuvirrallakin, mut ei. Käynnistysyrityksien aikana kojetaulun näytöllä näkyy vähän kaikkia mahdollisia varoituksia (regas tyhjä, ABS, moottori, ym ym) mut taitaa ne normaalistikin näkyä ennen kuin auto käy??

    Seuraavaks vielä aattelin kuiteski kokeilla oman e39:n akulla käyntiin. Ainakin toi oma e39 on sellanen, et jos akun jännite tipahtanu jonkun rajan alle niin ei suostu enää käynnistymään, vaikka starttaakin "normaalisti".

    Eli sellasta jorinaa näin Joulun kunniaksi. Kertokaa viisaat jos jotain ideoita!!
  • auto525i
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 54
    • suomi

    #2
    jakopää hypännyt...

    Originally posted by Glycoli View Post
    Eli vm 2005 116i ei suostu käynnistymään. Starttaa kyllä ja silloin tällöin vähän niinkuin meinaa "luvata" mut ei vaan käynnisty. Ongelmana on sekin, et on vaimokkeen auto ja ollut talossa vasta reilun kuukauden, eli ei oo oikein mitään perstuntumaa koko autoon.
    Auto toimi normaalisti vielä muutama päivä sitten kovilla pakkasilla. Käytiin kaupassa ja auto oli sen tunnin verran lämpöisessä parkkihallissa. Kotiin ajo sujui ongelmitta. No sit sen reissun jälkeen seisoi pihalla taas pakkasessa puoli vuorokautta ja ko. ongelma ilmaantui.
    Olen ladannut akkua pariin otteeseen, mut ei tunnu vaikuttavan asiaan. Koitin oman auton apuvirrallakin, mut ei. Käynnistysyrityksien aikana kojetaulun näytöllä näkyy vähän kaikkia mahdollisia varoituksia (regas tyhjä, ABS, moottori, ym ym) mut taitaa ne normaalistikin näkyä ennen kuin auto käy??

    Seuraavaks vielä aattelin kuiteski kokeilla oman e39:n akulla käyntiin. Ainakin toi oma e39 on sellanen, et jos akun jännite tipahtanu jonkun rajan alle niin ei suostu enää käynnistymään, vaikka starttaakin "normaalisti".

    Eli sellasta jorinaa näin Joulun kunniaksi. Kertokaa viisaat jos jotain ideoita!!
    Mahdollisesti jako hypännyt muutamalla hampaalla...oireet on sen oloiset!

    Comment

    • Tomi T
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 3861
      • Nokia

      #3
      -----
      Last edited by Tomi T; 01-03-2014, 18:31.
      BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

      ex. 54*BMW

      Comment

      • Glycoli
        Newbiemmer
        • Oct 2006
        • 14
        • Planet Earth

        #4
        No voe helevata! Tuolla: http://wwww.btcf.fi/forum/showthread...=151244&page=2 olikin näköjään tietoa tosta kiristin ongelmasta.

        No jos niin onnellisesti on käynyt, että jako on jo hypäänyt niin ilmeisesti ko. moottorissa on myös tapahtunut jo lisävahinkoja?? Suattaapi ollaa halpaa lystiä
        On se nyt prkle jos Gyntherit itsekkin huomaa, että suoltavat tehtaalta sontaa, etteivät kiireenvilkkaa lassoa niitä kaikkia autoja korjaamoille kiristäjänvaihtoon ennen kuin tulee lisäongelmia ja autojen maine senkun paranee!!?? Alkaa ahistaa tommonen rauhallisempaakin kaveria

        No ei nuolasta ennen ku tipahtaa, mut täytyy toi auto vissiin hinauttaa jonnekin pajalle tutkimuksiin....

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2195
          • kaustinen

          #5
          Yleensä noissa ei ole tullut lisävahinkoa. Meillä on ollut töissä vaan 1 tapaus jossa nokkapukit oli paskana.
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • Glycoli
            Newbiemmer
            • Oct 2006
            • 14
            • Planet Earth

            #6
            No toivotaan parasta, ettei oo mitään hajonnu. Joululahjoja tuli jo ihan riittävästi eilen
            (Ei ollu toisesta akustakaan apuja)

            Comment

            • Palmer
              Newbiemmer
              • May 2013
              • 3
              • Lahti

              #7
              Minulla kävi tänään jotain aivan outoa! Eilen ajelin autollani (118i -05) aivan normaalisti, ei ollut mitään vikaa. Aamulla kun meinasin lähteä ajelemaan, niin eipä lähtenyt kaara käyntiin. Ei startannut ollenkaan. Virrat kun iski päälle ja painoi "push to start":ia niin eipä inahtanut ollenkaan, ei siis sanonut mitään. Ainut minkä huomasin, kun yritti startata niin keltainen moottorihäiriövalo syttyi ja jäi palamaan. Edellisestä ajosta oli valehtelmatta alle 10h. Ulkona on melkein viisi astetta plussaa, joten en usko että kylmyydestäkään johtuu.

              Tuossa aikaisemmin kun oli näitä -20C+ pakkasia, niin auto jätti silloinkin minut. Silloin kyllä starttasi, mutta fiksuna imin akun tyhjäksi. Loppujen lopuksi jouduin hinaamaan auton pois korjaamolle, jossa tehtiin havaintoja: Sulake palanut, johto hapettunut ja vaihdettiin vielä uusi akkukin. Joten en usko, että vika on akussa tällä kertaa? Onko taas hinaus edessä, vai olisiko jollain joku mahdolinen ehdotus mikä on vialla? Auto on vielä sakkopaikalla

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                #8
                Ketju venynyt ja jako pielessä?
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • Fasti
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 672
                  • FIN

                  #9
                  Yritin tuossa jo aiemmin kysellä tuossa jakoketju-topicissa kokemuksia /infoa osista erityisesti 116i:n jakopään remontissa.


                  "Olisikin hyvä jos saisi tarkan osalistan mitä tarvitsee tilata Ketjun/kiristäjän vaihdossa ja kannattaako se ketju/liut vaihtaa aina samalla "varmuuden vuoksi"?

                  Kertokaa edes mahdollisimman tarkaan missä nyrkkipajalla auto kävi ja paljonko veloittivat, hommasitko osat itse ym. + tarkka auton ikä ja malli.

                  KIITTI, tätä searchitaan vielä montakertaa.... "


                  Ps. Toivottavasti ei ole pahoin moottori vaurioitunut!!
                  Current
                  sigpic

                  Comment

                  • Convertible
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2638
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by Fasti View Post
                    Yritin tuossa jo aiemmin kysellä tuossa jakoketju-topicissa kokemuksia /infoa osista erityisesti 116i:n jakopään remontissa.


                    "Olisikin hyvä jos saisi tarkan osalistan mitä tarvitsee tilata Ketjun/kiristäjän vaihdossa ja kannattaako se ketju/liut vaihtaa aina samalla "varmuuden vuoksi"?

                    Kertokaa edes mahdollisimman tarkaan missä nyrkkipajalla auto kävi ja paljonko veloittivat, hommasitko osat itse ym. + tarkka auton ikä ja malli.

                    KIITTI, tätä searchitaan vielä montakertaa.... "


                    Ps. Toivottavasti ei ole pahoin moottori vaurioitunut!!

                    Sieltä kannattaa vaihtaa ketju, alapään ratas, ohjurit, muutamia pultteja ja tiivisteet. N42 moottoriin osat marmorilla joku 300€.

                    Kannattaa varmaan vaihdattaa jossakin, missä jo ennestään kokemusta jollei itse osaa.
                    F25 X3 35d
                    E87 118i
                    E46 330ti
                    E46 M3
                    E30 M3
                    E30 M3 Convertible
                    Z3 Roadster

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎