On tuo oma 116i vm.08 taas aiheuttanut riemua enemmän kuin tarpeeksi. Kaikki alkoi tuossa viime kuun lopulla, kun olin aamusella lähdössä töihin ja auto päättikin parin kilometrin ajon jälkeen pamauttaa vikavalon palamaan.
Auto samantien korjaamolle, tuomiona oli imunokan säätösolenoidi kosahtanut. Jostain syystä kuitenkin vaihtoivat nokka-akselin asentotunnistimen. Joka tapauksessa, parin sadan lasku ja takaisin ajoon.
Tasan kaksi viikkoa myöhemmin aamulla töihin lähtiessä täsmälleen sama tilanne, pari kilsaa ajoa ja vikavalo. Auto uudestaan korjaamolla ja sama tuomio. Odottelin osaa viikon, lopulta korjaus ja laskusta maksoin vain erotuksen.
Taas kaksi viikkoa alkuperäisen vikakoodien nollauksen jälkeen, eli viikko korjauksen jälkeen, sama tilanne samalla tavalla aamulla töihin lähtiessä. Auto jälleen kerran korjaamolle ja tällä kertaa tuomio melkein pudotti penkiltä, jakoketju venynyt.
Nyt olisi pari pikku kysymystä teille foorumilaisille, kun itseä hiukan hämmentää tämä tilanne.
1) Onko oikeasti näin, että jakoketju voi venyä alle 80tkm ajetusta autosta? Itse olen ollut uskossa, että ne kestävät auton eliniän. Aikoinaan omistin 760 Volvon jossa oli 350tkm ajettu jakoketju eikä vielä merkkiäkään vaihtotarpeesta. Sen olen kuullut, että ketjunkiristin on paukkunutainakin alkupään 1-sarjalaisista, mutta nyt on siis kymyksessä ketjun pettäminen. Onko jollakulla tietoa onko noiden ketjujenkin kanssa ollut jotain valmistusvikaa tms.?
2) Huollossa sanoivat, että ketjua ei tarvitse vaihtaa, vaan riittää että sen asettelee uudestaan paikoilleen ja vaihtaa kiristimen. Olin sen verran pöllämystynyt tuosta viasta, etten tajunnut alkaa sen enempää kyselemään huollolta tästä. Mikäs teidän mielipide on, kannattaisiko vaihtaa samantien koko ketju vai onko tuo yllämainittu mielestänne riittävä korjaus?
Auto samantien korjaamolle, tuomiona oli imunokan säätösolenoidi kosahtanut. Jostain syystä kuitenkin vaihtoivat nokka-akselin asentotunnistimen. Joka tapauksessa, parin sadan lasku ja takaisin ajoon.
Tasan kaksi viikkoa myöhemmin aamulla töihin lähtiessä täsmälleen sama tilanne, pari kilsaa ajoa ja vikavalo. Auto uudestaan korjaamolla ja sama tuomio. Odottelin osaa viikon, lopulta korjaus ja laskusta maksoin vain erotuksen.
Taas kaksi viikkoa alkuperäisen vikakoodien nollauksen jälkeen, eli viikko korjauksen jälkeen, sama tilanne samalla tavalla aamulla töihin lähtiessä. Auto jälleen kerran korjaamolle ja tällä kertaa tuomio melkein pudotti penkiltä, jakoketju venynyt.
Nyt olisi pari pikku kysymystä teille foorumilaisille, kun itseä hiukan hämmentää tämä tilanne.
1) Onko oikeasti näin, että jakoketju voi venyä alle 80tkm ajetusta autosta? Itse olen ollut uskossa, että ne kestävät auton eliniän. Aikoinaan omistin 760 Volvon jossa oli 350tkm ajettu jakoketju eikä vielä merkkiäkään vaihtotarpeesta. Sen olen kuullut, että ketjunkiristin on paukkunutainakin alkupään 1-sarjalaisista, mutta nyt on siis kymyksessä ketjun pettäminen. Onko jollakulla tietoa onko noiden ketjujenkin kanssa ollut jotain valmistusvikaa tms.?
2) Huollossa sanoivat, että ketjua ei tarvitse vaihtaa, vaan riittää että sen asettelee uudestaan paikoilleen ja vaihtaa kiristimen. Olin sen verran pöllämystynyt tuosta viasta, etten tajunnut alkaa sen enempää kyselemään huollolta tästä. Mikäs teidän mielipide on, kannattaisiko vaihtaa samantien koko ketju vai onko tuo yllämainittu mielestänne riittävä korjaus?
Comment