Kyseessä siis M47N20 koneella oleva pre-facelift malli 07 vuoden alusta. Suomiauto, ajettu 187tkm.
1. Ongelmana/häiriönä on autoa sammutettaessa koneesta vaimeana mutta kuitenkin selkeänä kuuluva outo urjellus. Ääni on joskus poissa, joskus hiljaisempana ja joskus hieman äänekkäämpänä mutta tuntuu että kuuluvuus korreloi siihen onko kone ajettu kunnolla lämpimäksi/pidempää ajoa. Lyhyen ajon jälkeen ei yleensä kuulu. Mielestäni autossa on kaikki tehot tallella.
Ääntä on hyvin vaikea selittää, kestää sen reilun sekunnin kun koneen kierto lakkaa ja ääni on kierrosten laskun mukaan laskeva ei puhdas ujellus vaan juuri uRjellus :think Täytyy koittaa saada se nauhalle. Paikaltaan lähdössä ja kiihdytyksessä en huomaa erikoista ääntä.
Itsellä semmoinen kutina että se voisi johtua turbosta, jostain hihnasta tai itse moottorista.
2. Käry: yhden kerran kymmenestä kun auto on sammutettu, ulkopuolella haisee reippaasti juuri ikäänkuin palaneen kytkimen haju. Haju ei tule missään vaiheessa ajoa kabiiniin. Kytkin ei luista eikä autolla ole kiihdytelty(lue talla pohjassa) ennen hajun ilmentymistä.
Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia turbodiisseli koneella varustetuista autoista? Voisivatko ongelmat olla yhteydessä toisiinsa? Mikä muu voi haista samalta kuin palanut kytkin?
Kiitos etukäteen vastauksista.
1. Ongelmana/häiriönä on autoa sammutettaessa koneesta vaimeana mutta kuitenkin selkeänä kuuluva outo urjellus. Ääni on joskus poissa, joskus hiljaisempana ja joskus hieman äänekkäämpänä mutta tuntuu että kuuluvuus korreloi siihen onko kone ajettu kunnolla lämpimäksi/pidempää ajoa. Lyhyen ajon jälkeen ei yleensä kuulu. Mielestäni autossa on kaikki tehot tallella.
Ääntä on hyvin vaikea selittää, kestää sen reilun sekunnin kun koneen kierto lakkaa ja ääni on kierrosten laskun mukaan laskeva ei puhdas ujellus vaan juuri uRjellus :think Täytyy koittaa saada se nauhalle. Paikaltaan lähdössä ja kiihdytyksessä en huomaa erikoista ääntä.
Itsellä semmoinen kutina että se voisi johtua turbosta, jostain hihnasta tai itse moottorista.
2. Käry: yhden kerran kymmenestä kun auto on sammutettu, ulkopuolella haisee reippaasti juuri ikäänkuin palaneen kytkimen haju. Haju ei tule missään vaiheessa ajoa kabiiniin. Kytkin ei luista eikä autolla ole kiihdytelty(lue talla pohjassa) ennen hajun ilmentymistä.
Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia turbodiisseli koneella varustetuista autoista? Voisivatko ongelmat olla yhteydessä toisiinsa? Mikä muu voi haista samalta kuin palanut kytkin?
Kiitos etukäteen vastauksista.
Comment