Announcement

Collapse
No announcement yet.

116 kuoli tulpanvaihdon jälkeen -> taas toimii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11156
    • Oulu

    116 kuoli tulpanvaihdon jälkeen -> taas toimii

    Tehtiin tässä 116:n perus huoltoa, eli vaihdettiin suodattimet, öljyt ja tulpat. Huolto-ohjelman mukaan ei ollut ajankohta edes lähellä, mutta suodattimet ja öljyt oli niin mustat että päätettiin ne vaihtaa. Lisäksi tulpat olivat aivan entiset. Kärkiväli oli varmaan 4mm luokkaa, keskielektrodi oli kadonnut sinne eristeen sisään ja siihen eristeeseen oli syöpynyt kipinöistä kolot. No kaikki meni kuin elokuvissa siihen asti, kun oli aika lähtä liikenteeseen. Starttas hyvin, mutta ei lähteny käyntiin vaikka kuinka veivas. Bensa vaan haisee ja tulpat kastuu. Koitettiin vaihtaa vielä vanhat tulpat takas, mutta ei vaikutusta.

    Mitäs tuolle nyt vois tehä ennenkö soittaa merkkihuoltoon? TIS ei ainakaan ko. operaatiosta kertonu mitään ihmeellistä, mitä pitäs tehdä.

    Kyseessä siis -08 116i 70tkm ajettu.
    Last edited by Pazi88; 11-01-2012, 14:34.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #2
    Ja niin pomppasi jako Melko tasan varmasti siis, josset epähuomiossa koplannut jotain esim. tunnistimen liitintä auki.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Takalo_kari
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 1359
      • tku

      #3
      tsekkaas puolien liitos johdot onko hapettumaa..
      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
      Kiitos ajastasi? :think

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        #4
        Originally posted by A.I View Post
        tsekkaas puolien liitos johdot onko hapettumaa..
        Harvinaista ku kanan hampaat Jos sulla on joku vikakoodin lukulaite, ni katoppa herjaako nokan ajoitusta?
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          #5
          Onko tulpat alkuperäiset ja oikeat?
          Pistäppä kalu yöksi lataukseen ja kokeile huomenissa uudellen.
          Etteikö nyt vain olisi tulpat kastuneet liikaa (jostakin syystä) ja sen takia ei käynnisty :think
          Tai kokeile kuivata tulpat jollakin hehkysytkäri tohottimella kunnolla kuumaksi.
          Ei tuossa mitään hapettumia ole voinut tulla mihinkään puolien liittimiin se on höpö höpö juttuja.
          Ja kummallista olisi myös jos jako pomppaisi juuri huollon aikana, mutta jos näin on käynyt niin kannattaa mennä tekemään lotto
          Jos koodeja pääset lukemaan niin onko nokka tunnareista koodeja?
          Last edited by Spetke; 08-01-2012, 16:19.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            #6
            Veikkaan että jako pomppas jo kun auto sammutettiin huoltoa varten

            Jos ei vielä ole ehtinyt tulla koodia ajoituksesta, kato käynnistettäessä livedatasta. Nokan tunnistimia näistä ei taida rikki mennä.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11156
              • Oulu

              #7
              Tulpat ei oo alkuperäset, mutta pitäs olla oikeat. Ei ollu wetterillä antaa suoraan käteen alkuperäsiä ngk:ta, niin laiton bosch:t. Kokeilin useampaan kertaan käyttää tulppia irti ja kuivailla niitä bensasta, mutta ei mitään vaikutusta. Ja tosiaan paikallaan olleita koitin myös takas, mutta ei auttanu. Ladatakkin vähän yritin, mutta akku oli niin täys ettei juuri ottanu virtaa.

              Piuhaa mulla ei näihin uudempiin obdII vehkeisiin ole, eli vikakoodeja ei pääse pällisteleen. Pitäs melkeen kyllä hommata ettei ihan tarvii korjaamoiden armoilla olla.

              Mutta semmonen onneksi selvisi, että veho on antanut tälle vuoden takuun, niin eiköhän tuo sen piikkin mene. Toivottavasti maksavat myös hinauksen, kun 100km on matkaa. Mut onko tässä nyt se vanhempi susipaska kiristin vai uudempi? Kun jos tosta nyt on oikeesti se jako hypänny, niin sama vaihdattaa sekin kiristin parempaan.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                #8
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Tulpat ei oo alkuperäset, mutta pitäs olla oikeat. Ei ollu wetterillä antaa suoraan käteen alkuperäsiä ngk:ta, niin laiton bosch:t. Kokeilin useampaan kertaan käyttää tulppia irti ja kuivailla niitä bensasta, mutta ei mitään vaikutusta. Ja tosiaan paikallaan olleita koitin myös takas, mutta ei auttanu. Ladatakkin vähän yritin, mutta akku oli niin täys ettei juuri ottanu virtaa.

                Piuhaa mulla ei näihin uudempiin obdII vehkeisiin ole, eli vikakoodeja ei pääse pällisteleen. Pitäs melkeen kyllä hommata ettei ihan tarvii korjaamoiden armoilla olla.

                Mutta semmonen onneksi selvisi, että veho on antanut tälle vuoden takuun, niin eiköhän tuo sen piikkin mene. Toivottavasti maksavat myös hinauksen, kun 100km on matkaa. Mut onko tässä nyt se vanhempi susipaska kiristin vai uudempi? Kun jos tosta nyt on oikeesti se jako hypänny, niin sama vaihdattaa sekin kiristin parempaan.
                Ei 2008 autossa ole enää samaa 1.6 konetta, sinulla on 2.0 kone. Eikös noissa ole jo se korkeapainepumppu?
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  #9
                  Niitä taitaa olla molemmilla moottoreilla vielä.Eli joko korkeapainepumpulla tai ilman. Jakoketjun kiristin sama 1,6/2,0.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • Convertible
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2638
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by suppari View Post
                    Niitä taitaa olla molemmilla moottoreilla vielä.Eli joko korkeapainepumpulla tai ilman. Jakoketjun kiristin sama 1,6/2,0.
                    Mielestäni uusi kiristin tuli 2.0 koneeseen. Ja joka tapauksessa, ne muovit sieltä hajoavat ei kiristin. Nim. E46 318i ja 120i.
                    F25 X3 35d
                    E87 118i
                    E46 330ti
                    E46 M3
                    E30 M3
                    E30 M3 Convertible
                    Z3 Roadster

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      #11
                      Mun diagnoosin mukaan ensin loppuu kiristimestä varat, ja sitten paukahtaa muovi kaput. Näytti kaikille 116:lle moottorista riippumatta samaa kiristintä.

                      Nimimerkillä jonkun kerran tehnyt.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • Jarsse
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1520
                        • Kymenlaakso

                        #12
                        varmasti olet jo katsonnutkin,mutta tuli mieleen vaan että tuleeko sinne edes kipinää?:think
                        E91 325xi vm07
                        E60 530xd vm06 stage X

                        Comment

                        • Convertible
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2638
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by suppari View Post
                          Mun diagnoosin mukaan ensin loppuu kiristimestä varat, ja sitten paukahtaa muovi kaput. Näytti kaikille 116:lle moottorista riippumatta samaa kiristintä.

                          Nimimerkillä jonkun kerran tehnyt.
                          No, sittenhän se on niin. Hassua, että kun ne hajoilee vain satunnaisesti joistakin, noita autoja on kuitenkin ihan simona maailmalla.
                          F25 X3 35d
                          E87 118i
                          E46 330ti
                          E46 M3
                          E30 M3
                          E30 M3 Convertible
                          Z3 Roadster

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11156
                            • Oulu

                            #14
                            Tämäkin kampe taas käy. Pari päivä olivat huoltoliikkeessä ihmetelleet eikä mitään vikaa ollut löytynyt. Vikakoodeja ei ollut näkynyt jne. Jotain eri tulppia olivat sitten kokeilleet ja saaneet käyntiin. Ilmeisesti tähtien asento sattu taas kohdilleen Huoltomies ei osannut siis sanoa mikä oli oikeesti vikana..

                            Mutta tuli ilmi ainakin mulle uus juttu, että näissä BMW:n suorasuihkutus bensoisssa ei sais missään nimessä käyttää e10 bensaa! Jostain ylempää oli tällainen tieto tullut (en tiedä oliko itse BMW:ltä), mutta kuulemma liian suuri etanolipitoisuus syö suihkutuspumpun ennemmin tai myöhemmin rikki.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3452
                              • Janakkala

                              #15
                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Pari päivä olivat huoltoliikkeessä ihmetelleet... ...Jotain eri tulppia olivat sitten kokeilleet ja saaneet käyntiin.
                              Mulla olis menny vartti.
                              Muistaakseni jotain noista tulpista mainitsinkin...
                              Last edited by Spetke; 11-01-2012, 18:23.
                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎