Announcement

Collapse
No announcement yet.

auto alkoi nykimään ja lopulta sammui...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vilper19
    Newbiemmer
    • May 2012
    • 1
    • Tre

auto alkoi nykimään ja lopulta sammui...

Minulla on 116i -05 ajettu 150tkm. itse olen sillä ajanut 50000km, eikä ole oikein mitään ongelmia ollut ennenkuin nyt. Auto rupesi yhtäkkiä vähän nykimään, ihan kuin olisi bensa loppumassa. Painoin kytkimen pohjaan ja autosammui siihen itekseen. Eikä lähde enään käyntiin. auto starttaa ihan normaalisti, mut ei hörähdä käyntiin. Voiko vika olla bensapumpussa??? oireet vaikuttivat siltä. Vai onko mahdollista että kyseessä on nyt jakopäänketjun kiristin homma, mistä täällä on keskusteltu??? Vai onko muita hyviä ideoita???

Sitten sellainen ominaisuus minulla on myös tossa biilissä että saattaa joskus heittää tehonrajoituksen päälle. eli tiputtaa tehot puoleen. Kerran siihen yks korjaamo vaihtoi kaasuläppäventtiilin, kun vikakoodi siihen suoraan viittasi, mutta eipä se sillä päivääkään toiminut. Mutta sen jälkeen sitä on tullut hyvin harvakseltaan ja jos tulee niin käyttää virrat pois ja kokeilee uudestaan niin vika on hävinnyt. Onko kellään ilmennyt samanlaisia ongelmia????
  • Järppä
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1108
    • Stadi, ladon takana.

Last edited by Järppä; 23-05-2012, 18:09. Reason: Tietämättömyydet pois.
    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
    Top Gear review

Comment

• Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

Originally posted by vilper19 View Post
      Minulla on 116i -05 ajettu 150tkm. itse olen sillä ajanut 50000km, eikä ole oikein mitään ongelmia ollut ennenkuin nyt. Auto rupesi yhtäkkiä vähän nykimään, ihan kuin olisi bensa loppumassa. Painoin kytkimen pohjaan ja autosammui siihen itekseen. Eikä lähde enään käyntiin. auto starttaa ihan normaalisti, mut ei hörähdä käyntiin. Voiko vika olla bensapumpussa??? oireet vaikuttivat siltä. Vai onko mahdollista että kyseessä on nyt jakopäänketjun kiristin homma, mistä täällä on keskusteltu??? Vai onko muita hyviä ideoita???

Sitten sellainen ominaisuus minulla on myös tossa biilissä että saattaa joskus heittää tehonrajoituksen päälle. eli tiputtaa tehot puoleen. Kerran siihen yks korjaamo vaihtoi kaasuläppäventtiilin, kun vikakoodi siihen suoraan viittasi, mutta eipä se sillä päivääkään toiminut. Mutta sen jälkeen sitä on tullut hyvin harvakseltaan ja jos tulee niin käyttää virrat pois ja kokeilee uudestaan niin vika on hävinnyt. Onko kellään ilmennyt samanlaisia ongelmia????
      Nokkaketju hypännyt pois, löystyessään antaa tuollasia muita vikakoodeja. BMW korjaamo olisi kyllä tuntenut oireet ja korjannut asian vaihtamalla kiristimen. Nyt ei varmaan enää mene pelkällä kiristimen vaihdolla.
      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

Comment

• Convertible
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2638
        • Turku

Lue toi läpi.

F25 X3 35d
        E87 118i
        E46 330ti
        E46 M3
        E30 M3
        E30 M3 Convertible
        Z3 Roadster

Comment

• Herrarit
          Newbiemmer
          • Mar 2011
          • 5
          • Rovaniemi

Itselläni -05 vuotinen 120i ja teki aika saman homman. Ajettu vasta vajaa 70tkm ja talven kylmillä keleillä sammui yhtäkkiä ajossa. Indikaatiot hyvin pitkälle kuten sinullakin. Auto oli pajalla käsittämättömät 1,5kk, kun "ossava" Wetteri ei tiennyt vikaa. No ketju oli lopulta hypännyt, mutta onneksi ei muita vaurioita..

Tästä siis myös sinulla varmasti kyse!

Comment

• Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11111
            • Oulu

Puolavika aiheutti kans nykimistä ja lopulta sen että ei lähteny käyntiin.

Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

Comment

• huppu
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2010
              • 423
              • Rovaniemi

Auton sammuilu, nykiminen ja höyryä konehuoneesta

120iA, Tänään teki yhtäkkiä seuraavaa: valoissa ollessani auto yhtäkkiä sammui. Pääsin jatkamaan mutta teki saman seuraavissa valoissa ja auto alkoi nykimään. Samalla huomasin että höyryä nousee konepellin alta. Auto sivuun ja hinuri paikalle. Auto Wetterille tutkittavaksi.....huoh. Autosta vaihdettu vasta jakoketjun kiristin, epäkeskoakselin säätömoottori, kiilahihna, venttiilikoneiston kansi, tiiviste jne.
              BMW E46 318d 10/04

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎