Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 116 kytkin ravistaa kylmänä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JD
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1194
    • Espoo

Originally posted by Gustaff View Post
    kommentti oli että "Kuka yleensä jättää manuaaliautoa pelkän vaihteen varaan". Tietysti ymmärrän että jos kaksoismassavauhtipyörä, niin silloin
    Ei kai kukaan? Ei siinä ainakaan mitään järkeä ole oli automaatti tai manuaali, seisontajarru on seisontajarru.
    Minä olen käyttänyt käsijarrua aina kymmenissä eri autoissa ja todella harvoin tarvitsee käsijarrut huoltoa, paljon harvemmin kuin muut jarruosat.

Oma E46 on myös satunnaisesti alkanut ravistaa kytkintä, joskus menee pidempi aika ettei ole mitään ja jossakin lähdössä saattaa ravistaa, on vielä tutkimatta mistä johtuu.
    Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
    https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

Comment

• bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

Kuinka helvetin monta kertaa pitää kysyä, että sinä ymmärrät kysymyksen?
      Ei helvetti et vissiin ymmärrä suomenkieltä? Ei voi olla näin vaikeaa

Yritetään uudestaan vääntää rautalangasta... Itsellä suuri syy miksi käytän käsijarrua on se että käsijarru ei ala jumittaa. Toinen syy sitten vaihteiston/vauhtipyörän kuormitus. Jos massapyörän jouset kuoleentuu ja alkaa kolistaa jo normaali ajostakin, niin miten mahtaa käydä jos autoa pitää jatkuvasti parkissa mäessä vaihde päällä. Ihan taatusti menee huomattavasti nopeammin vaihtoon. Eikä varmasti ole hyväksi muillekaan vaihteiston osille.

Mitä kohtia noissa kahdessa syyssä et ymmärrä? Voisit vähän perustella mihin kohtaan sun kysymyksessä en ole vastannut ja mitä en ole sun mielestä ymmärtänyt?
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• Gustaff
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 132

No niin äidinkielessä olen aina ollut huono, eli voi olla etten ymmärrä...
        Olen samaa mieltä kanssasi, että käsijarrua kannattaa käyttää ettei paikat ruostu jumiin.

Sinun ensimmäinen kommentti:
        "Kuka yleensä jättää manuaaliautoa pelkän vaihteen varaan"

Minun ensimmäinen kommentti:
        "Miksi ihmeessä ei nimenomaan manuaali autoa vaihteen varaan"

Tällä tarkoitin, että mitä eroa vaihteiston "kulumisen" kannalta onko auto manuaali vai automaatti.

Toisessa kommentissani jo totesin itsekkin, että ymmärrän kaksoismassapyörän jousien varassa lepäävän rasituksen.
        En osaa sanoa että vaikuttaako tuo oikeasti kaksoimassapyörän kestoon käytännössä. Ajotilanteissa varmasti moninkertainen rasitus.

Ensimmäisessä kommentissani halusin kuulla syyn miksi nimenomaan manuaalia ei saa jättää vaihteen varaan, mutta automaatin saa?

Myönnän, että olisin voinut kirjoittaa selvemmin mitä kysyn.
        Mutta siis tarkoitin kysyä mikä ero kulumisella vaihteistossa on automaatin ja manuaalin välillä.
        Last edited by Gustaff; 02-11-2012, 18:52. Reason: Ajattelin pitkin perseitä

Comment

• TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

Voi jeesuksen valopäät
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

Comment

• bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

No niin äidinkielessä olen aina ollut huono, eli voi olla etten ymmärrä...

Mutta siis tarkoitin kysyä mikä ero kulumisella vaihteistossa on automaatin ja manuaalin välillä.

Jos autojen tekniikan tietämys on tota luokkaa, niin ehkä kannatais vaan olla hiljaa, vaikka olis kuinka hyvä äidinkielessä
            Vanteet edullisesti

Comment

• Vesper
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 240
              • Vantaa

Melkein kaksi sivua paskan jauhamista, eikä kumpikaan tajua lopettaa..

Comment

• bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

Originally posted by Vesper View Post
                Melkein kaksi sivua paskan jauhamista, eikä kumpikaan tajua lopettaa..

Ja vielä jatkuu. Kerro missä kohtaa minun asia oli paskan jauhamista? Kyllä tossa ihan asiasta puhuttiin, mutta joku ei vaan halunnut ymmärtää. Minä kyllä jatkan niin pitkään kun tarve vaatii, jos joku jaksaa inttää selvästä asiasta
                Vanteet edullisesti

Comment

• Gustaff
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 132

Originally posted by bemu2000 View Post
                  Jos autojen tekniikan tietämys on tota luokkaa, niin ehkä kannatais vaan olla hiljaa, vaikka olis kuinka hyvä äidinkielessä
                  Melkeen jo odotinkin sulta jotain tän suuntasta kommenttia.
                  Mulla ei ole mitään tarvetta olla mitään mieltä sun tietämyksestä. Tai puolustella omaani.
                  Edelleen sama kysymys automaatti vs manuaali miksi nimenomaan manuaalia ei saa jättää vaihteen varaan? Ja nyt unohdetaan se vauhtipyörä/automaatin p-lukko?

Comment

• bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

Ja nyt unohdetaan se vauhtipyörä/automaatin p-lukko?

Miksi noi pitäisi unohtaa, kun se on just se tärkein juttu tuossa? Automaatissa on p-lukko juurikin pysäköintiä varten. Itse tosin vedän mäessä siinäkin käkkärin päälle. Oot kyllä niin kuutamolla ja en tosiaan ymmärrä sun järjen juoksua, niin eiköhän lopeteta... Toisekseen taidat trollata jo ihan tahallaan.
                    Vanteet edullisesti

Comment

• Gustaff
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 132

Miksi noi pitäisi unohtaa, kun se on just se tärkein juttu tuossa? Automaatissa on p-lukko juurikin pysäköintiä varten. Itse tosin vedän mäessä siinäkin käkkärin päälle. Oot kyllä niin kuutamolla ja en tosiaan ymmärrä sun järjen juoksua, niin eiköhän lopeteta... Toisekseen taidat trollata jo ihan tahallaan.
                      Ton kommentin jälkeen musta tuntuu, että sä et tiedä missä kohtaa automaattilaatikkoa on p-lukko.

Comment

• bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

Ton kommentin jälkeen musta tuntuu, että sä et tiedä missä kohtaa automaattilaatikkoa on p-lukko.

Jep, ikinä ei ole ollut automaattilaatikkoa lävällään pöydällä, eli en osaisi kasata, mutta miksi ihmeessä edes aloit jauhaa automaatista, kun puhe on ollut manuaalivaihteisen auton auton jättämistä vaihteen varaan Hei trollipeikko, tää oli mun viimeinen posti tähän topikkiin.
                        Vanteet edullisesti

Comment

• Gustaff
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 132

Jep, ikinä ei ole ollut automaattilaatikkoa lävällään pöydällä, eli en osaisi kasata, mutta miksi ihmeessä edes aloit jauhaa automaatista, kun puhe on ollut manuaalivaihteisen auton auton jättämistä vaihteen varaan Hei trollipeikko, tää oli mun viimeinen posti tähän topikkiin.
                          Ok. Tarkoitus ei ollut riidellä sun kanssa tästä asiasta. Ehkä mä ymmärsin ton sun ekan postauksen väärin.
                          Halusin vaan tuoda sen asian selväkisi että p-lukko tai 1. Vaihde vs. käsijarru ei parkissa vahingoita kenenkään vaihteistoa.
                          Perävälitys on kuitenkin jo yksikseen luokkaa 3-4.

Comment

• Scyber
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 686
                            • Hyvinkää

Ehkä itseäni vaan hämää toi ku pitää noin vitun negatiiviseen / paskasävyyn / töksäyttäen kirjoittaa. Oikein vituttaa lukea tota kommentointia.

Nää ei oo mitää kuolemanvakavia asioita, ei tarvii vetää hernepalkoa sinne pajatsoon.
                            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                            www.napalmi.com

Comment

• Vesper
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2010
                              • 240
                              • Vantaa

Ja vielä jatkuu. Kerro missä kohtaa minun asia oli paskan jauhamista? Kyllä tossa ihan asiasta puhuttiin, mutta joku ei vaan halunnut ymmärtää. Minä kyllä jatkan niin pitkään kun tarve vaatii, jos joku jaksaa inttää selvästä asiasta
                              Siinä kohdassa muuttui paskan jauhamiseksi, kun juttu lähti OT:n puolelle aloittajan kysymyksestä. Eli heti ensimmäisessä postauksessasi.

Comment

• Audimies
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2011
                                • 48
                                • Helsinki

Kytkin tsekattu ok, kyseessä on tosiaan siis ns. ominaisuus.
                                Last edited by Audimies; 06-11-2012, 14:47.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎