Announcement

Collapse
No announcement yet.

98e bensaa 1 sarjaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw1sarja
    Newbiemmer
    • Mar 2012
    • 26
    • Helsinki

    98e bensaa 1 sarjaan

    Eli kokeilin huvikseen tänään 116i:ssäni 98e bensaa normaalin 95e:n sijaan ja huomasin heti tankkauksen jälkeen autoni selkeästi hieman piristyneen bensan vaihdon johdosta. Kuulin tästä kikasta eräältä tutulta automyyjältä.
    Ilmeisesti bemari suosittelee 95e 1 sarjalaisiin, mutta onko tuosta pidemmän päälle jotain haittaa moottorille, jos käytän 98e:tä? Tuntuu olevan myös hieman riittoisampaa.
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7447
    • Oulu

    #2
    Sen uskaltaa sanoa että haittaa ei varmasti ole autolle.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Juhaska
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 3988
      • Suomi

      #3
      1-sarjalaisesta en tiedä, mutta mitä olen parin korjaamolla töissä olevan tutun kanssa raataillut, niin monessa autossa on ollut ihmeellisiä ongelmia, jotka on poistunut, kun ovat vaihtaneet bensan ysikasiin. :think
      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

      Comment

      • bmw1sarja
        Newbiemmer
        • Mar 2012
        • 26
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Juhaska View Post
        1-sarjalaisesta en tiedä, mutta mitä olen parin korjaamolla töissä olevan tutun kanssa raataillut, niin monessa autossa on ollut ihmeellisiä ongelmia, jotka on poistunut, kun ovat vaihtaneet bensan ysikasiin. :think
        Ok. Hyvä kuulla. Tuntuu tosiaan kiihtyvän mukavammin heti alakierroksilta, kyseessä 2.0l 2009 vuoden malli. Jos ei haittaa ole, niin suositellen muillekkin kokeilua.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8265
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by bmw1sarja View Post
          Ok. Hyvä kuulla. Tuntuu tosiaan kiihtyvän mukavammin heti alakierroksilta, kyseessä 2.0l 2009 vuoden malli. Jos ei haittaa ole, niin suositellen muillekkin kokeilua.
          lähinnä ihmettelen että kukaan edes ajaa tuolla 95E10:llä :think
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • TuomoA
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 538
            • Krs

            #6
            eläessäni en ole E10 tankannut ja niin kauan kun E5 on saatavilla edes jollakin tavalla järjelliseen hintaan, niin en tankkaakkaan. Autoille se ei missään muodossa ole ainakaan parempaa, siis E10, jos nyt ei useimmille haittakaan. Olen perustellut itselleni sen, että siitä saatava kustannusetu on niin minimaalista verrattuna 98E5 hyötyihin nähden.

            my50cents
            G26 420iA Msport SanremoGreen
            F22 220iA Msport EstorilBlau
            F20 118i MsportValenciaOrange
            E82 118dA TitanSilber

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              #7
              Originally posted by bmw1sarja View Post
              Eli kokeilin huvikseen tänään 116i:ssäni 98e bensaa normaalin 95e:n sijaan ja huomasin heti tankkauksen jälkeen autoni selkeästi hieman piristyneen bensan vaihdon johdosta.
              Johtunee siitä että paremmin nakutusta kestävä 98 sallii moottorinohjauksen antaa enemmän sytytysennakkoa. 95e10 nakuttaa herkemmin ja sen vuoksi nakutustunnistimen antaman signaalin perusteella syttyennakko myöhästyy ja tehot laskee ja kulutus lisääntyy.

              Loppujenlopuksi 98:aa kuluu em. vuoksi vähemmän...
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                #8
                Originally posted by bmw1sarja View Post
                Eli kokeilin huvikseen tänään 116i:ssäni 98e bensaa normaalin 95e:n sijaan ja huomasin heti tankkauksen jälkeen autoni selkeästi hieman piristyneen bensan vaihdon johdosta. Kuulin tästä kikasta eräältä tutulta automyyjältä.
                Ilmeisesti bemari suosittelee 95e 1 sarjalaisiin, mutta onko tuosta pidemmän päälle jotain haittaa moottorille, jos käytän 98e:tä? Tuntuu olevan myös hieman riittoisampaa.

                Kyllä BMW suosittelee 98 ensisijaisesti ja teho ja kulutusmittaukset tehdään 98lla.
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • peeämwee
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1824
                  • I sink hell

                  #9
                  Originally posted by peto2 View Post
                  lähinnä ihmettelen että kukaan edes ajaa tuolla 95E10:llä :think
                  Yes indeed. Paskaa puhutaan kun sanotaan että kuluttaa vähemmän ja on parempi luonnolle. Varsinkin talvella kuluttaa paaljon enemmän, plus että ne luontohörhöt ei tajua että sen etanolin valmistuskaan ei tapahdu ihan itsestään.
                  Ei kyllä tule 95e10 mihinkään mun moottoriajoneuvoon koskaan.
                  Muuten, mites Shellin v-power, onko siinä vielä yli 99-okt. vai onko ystävämme eu kieltänyt myös senkin prkl?
                  Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                  Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                  A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                  http://velkakello.fi/

                  Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    #10
                    Originally posted by peeämwee View Post
                    Muuten, mites Shellin v-power, onko siinä vielä yli 99-okt. vai onko ystävämme eu kieltänyt myös senkin prkl?
                    V-power on ollut normaalia 98E:tä siitä lähtien, kun ST1 osti Shellin. Tiedot tuosta tavarasta löytyy Shellin sivuilta.
                    Yllättäen asiasta ei tiedoteta ja hinta pidetään edelleen törkeän korkeana.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • Vesper
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2010
                      • 240
                      • Vantaa

                      #11
                      Ainakin V-Powerin tuotetietolomakkeen mukaan tyypillinen oktaaniarvo
                      on 98.8.

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6217
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by kaol View Post
                        V-power on ollut normaalia 98E:tä siitä lähtien, kun ST1 osti Shellin. Tiedot tuosta tavarasta löytyy Shellin sivuilta.
                        Yllättäen asiasta ei tiedoteta ja hinta pidetään edelleen törkeän korkeana.
                        Eihän sitä kukaan erota, pitäähän siitä saada täysi hinta vielä
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8265
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #13
                          Originally posted by Vesper View Post
                          Ainakin V-Powerin tuotetietolomakkeen mukaan tyypillinen oktaaniarvo
                          on 98.8.

                          http://www-static.shell.com/content/...power-2011.pdf
                          niin on kuten myös 98e5
                          ennen st1:lle siirtymistä V-powerin tyypillinen oktaaniluku oli 99,7
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • huppu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 423
                            • Rovaniemi

                            #14
                            E98:a E95:sen tilalle

                            Onko siinä mitään haittaa/vaaraa jos tankissa on jonkin verran E95:sta ja laittaa sekaan E98:a? Tarkoitus olisi alkaa tankkaamaan ykköseen tuota ysikasia jos se kerran on siihen se ensisijainen aine Varmaan kannattaa kuitenkin ajaa ensin tankki mahdollisimman tyhjäksi ja sitten laskea uutta laatua sisään....
                            BMW E46 318d 10/04

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8265
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #15
                              Originally posted by huppu View Post
                              Onko siinä mitään haittaa/vaaraa jos tankissa on jonkin verran E95:sta ja laittaa sekaan E98:a? Tarkoitus olisi alkaa tankkaamaan ykköseen tuota ysikasia jos se kerran on siihen se ensisijainen aine Varmaan kannattaa kuitenkin ajaa ensin tankki mahdollisimman tyhjäksi ja sitten laskea uutta laatua sisään....
                              ei mitään merkitystä.. enemmän pelkäisin sen 95e10:n laittamista tankkiin
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎