Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jakoketjun vaihto 116i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw1sarja
    Newbiemmer
    • Mar 2012
    • 26
    • Helsinki

    Jakoketjun vaihto 116i

    Eli käytin 2009 vuoden 116i 2.0L perushuollossa ja tuli sellainen ilmoitus, että pitäisi vaihtaa jakoketju. Ei siinä mitään, malli vain on sellainen, ettei pitäisi tulla tuollaista vikaa. Autolla on sitäpaitsi ajettu vain 66000km.

    Auto on ostettu Herttoniemen Laakkoselta ja silloin sillä oli ajettu 30000km. Olen auton toinen omistaja. Onkohan minulla mahdollisuuksia saada tuon korjausta Laakkosen laskuun?
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Originally posted by bmw1sarja View Post
    Ei siinä mitään, malli vain on sellainen, ettei pitäisi tulla tuollaista vikaa. Autolla on sitäpaitsi ajettu vain 66000km.
    Kuinka niin? Juurikin 116i esimerkiksi on hyvin tyypilliset nuo jakopään ongelmat.
    Noihin on kampanjana vaihdettu takuusee uutta ketjunkiristintä muttta ei sekään aina auta, heppoista suunittelua.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • bmw1sarja
      Newbiemmer
      • Mar 2012
      • 26
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Supa View Post
      Kuinka niin? Juurikin 116i esimerkiksi on hyvin tyypilliset nuo jakopään ongelmat.
      Noihin on kampanjana vaihdettu takuusee uutta ketjunkiristintä muttta ei sekään aina auta, heppoista suunittelua.
      No luulin, että ei olisi nuo jakopääongelmat koskeneet enää tuota 2009 vuoden mallia ja 2l koneella olevia. Pitää yrittää huomenna sitten laakkoselle saada. On aika hintava remppa nimittäin. Puoli vuotta sitten vaihdettiin kaikki puolat takuulla laakkosella samaan autoon...

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Kyllä ne taitaa olla neloskoneisissa heikkoa tekoa ikään katsomatta.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • J_K
          Bimmer Rookie
          • May 2013
          • 117
          • Tuusula

          #5
          Kolinoita ja kalinoita

          Osaakos joku näiden neloskoneiden kolinoiden ja kalinoiden joukosta erottaa tuommoisen kohta menossa olevan ketjun tai laittaa linkkiä jonnekin missä on kuultavissa bemsakoneesta juuri nuo oikeanlaiset kalinat (youtube ainakin on täynnä kalisevia dieseleitä juuri näiden tiimoilta...)?

          Jostain sattunut myös silmään postaus, jossa väitetty Laakkosella olevan jotain testereitä tai diagnostiikkavehkeitä jolla voitu poimia nuo rätinät koneesta - liekö urbaani legenda?

          Lopullista mielenrauhaa näissä vajaapyttyisissä ei taida olla, mutta jos ei muuta niin onko täällä foorumilla harjaantuneita korvia kuuntelemaan onko syytä huoleen?
          sigpic
          325i E90

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by bmw1sarja View Post
            No luulin, että ei olisi nuo jakopääongelmat koskeneet enää tuota 2009 vuoden mallia ja 2l koneella olevia. Pitää yrittää huomenna sitten laakkoselle saada. On aika hintava remppa nimittäin. Puoli vuotta sitten vaihdettiin kaikki puolat takuulla laakkosella samaan autoon...
            Kaveri korjautti jossain ad korjaamossa. Hyvä tuli eikä maksanut kuin murto-osan merkkarin hinnasta.

            Comment

            • bmw1sarja
              Newbiemmer
              • Mar 2012
              • 26
              • Helsinki

              #7
              No niin nyt on ketju siis vaihdettu yksityisellä korjaamolla. Puolet halvempi, kuin merkkiliikkeessä. Vähän harmittaa ettei laakkonen (jolta ostettu käytettynä) ja Bmw tulleet tuossa vastaan, kun sitä kysyin. No nyt ainakin toimii loistavasti vaihteet ja moottori.

              Comment

              • Fasti
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 672
                • FIN

                #8
                Hyvä kuulla että porukka tekee/teettää näitä "huoltoja" nyt myös jo fiksusti ennakkoon.

                Olisikin hyvä jos saisi tarkan osalistan mitä tarvitsee tilata Ketjun/kiristäjän vaihdossa ja kannattaako se ketju/liut vaihtaa aina samalla "varmuuden vuoksi"?

                Kertokaa edes mahdollisimman tarkaan missä nyrkkipajalla auto kävi ja paljonko veloittivat, hommasitko osat itse ym. + tarkka auton ikä ja malli.

                KIITTI, tätä searchitaan vielä montakertaa....


                -Nimimerkillä oma 116i 100tkm mittarissa ja hikikarpalot alkavat virrata pian otsalla...
                Current
                sigpic

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎