Announcement

Collapse
No announcement yet.

118da lohkolämmitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joni88
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 308

    118da lohkolämmitin

    Nyt kun tolppapaikan sain ja autossa ei lohkolämppäriä ole niin ajattelin että säästyy kovalta v'tutukselta talvella jos tolpassa pitää.

    Eli, mistäs kannattas lähtee kyselemään asennusta pk-seudulla? autopartner tarjosi 650e hintaan, eli sen voi unohtaa.

    Säteilylämmittimen tuohon ilmeisesti saa, joskus kuullut että ad:lta saanut alle 300e asennettuna, voiko pitää paikkansa?

    vinkkejä, ideoita ja kaikkea muutakin otetaan vastaan

    E: auto siis 118da -09
    G11 740e

    Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d
  • Mikhou
    BTCF Member
    • May 2009
    • 327
    • Lahti

    #2
    Hintaan varmaan vaikuttaa haluatko sisäpistokkeella myös ?

    Mulla on pelkkä DEFAn lohkolämmitin, kyselin viime talvena mitä maksaa asentaa sisähaaroitus jälkeenpäin, n 200e. (sis osat) menee pari tuntia kuulemma, kun ei ole tilaa fiksusti, mistä sen piuhan laittais. Tiedä sitten ?



    tuosta ainakin näkee DEFAn hintoja, en tiedä itse mitä kaikkea vaaditaan.

    E: kyllähän tuo 600 varmaan aikalähellä on, kun linkistä katsoo vastus 150+ asennussarja 70+ haaroitus 100+ jatkopiuha 40+. = n. 400e pari-kolme tuntia töitä niin lähellä tuota 650e taidetaan olla.
    Last edited by Mikhou; 08-10-2013, 16:55.
    E53 X3 3.0sd -07

    ex:
    E87 120d -06
    E46 m3 -01
    E39 535i -98
    E36 318 cabriolet -96

    Comment

    • joni88
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 308

      #3
      Motonetistä calixin kamat noin 200e sisähaarotuksella...
      G11 740e

      Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

      Comment

      • Mikhou
        BTCF Member
        • May 2009
        • 327
        • Lahti

        #4
        Sehän se varmaan sitten järkevintä on. Ei muuta kun pajalle aikaa varaamaan, jos ei itse suju asentaa. Varmaan parin tunnin homma on.
        E53 X3 3.0sd -07

        ex:
        E87 120d -06
        E46 m3 -01
        E39 535i -98
        E36 318 cabriolet -96

        Comment

        • joni88
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 308

          #5
          kyl hinnat tuntuu kalliilta, 4v sitte ku a6 audii laitatin nii makso 325e, ja nyt sain ad:sta tarjouksen 415e...
          G11 740e

          Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

          Comment

          • Mikhou
            BTCF Member
            • May 2009
            • 327
            • Lahti

            #6
            Mitään lohkolämmittimen asennuksesta en ymmärrä, mutta voihan näissä olla asennustunneissa ja siitä mitä sinne laitetaan eroa. Mutta n. 200e kahden eripajan välillä kuulostaa oudolta.

            Lahden autoalarm mainostaa 320e + 149e sisähaaroitukselle.
            E53 X3 3.0sd -07

            ex:
            E87 120d -06
            E46 m3 -01
            E39 535i -98
            E36 318 cabriolet -96

            Comment

            • Scyber
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 686
              • Hyvinkää

              #7
              Itelle 123d N47d20 lohkarikikkareet sisähaaran ja akkulaturin kera

              350€ noudolla / Rajamäen autotarvike

              1kpl DEFA HAAROITUSSARJA DA460766
              1kpl DEFA LOHKOLÄMMITIN DA413851
              1kpl DEFA LATURISARJA 450020+460785 / DA450030

              Ja asennus ~3h n. 150€ Eli yhteensä koko setti 500€
              Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
              www.napalmi.com

              Comment

              • Vesku123
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 84
                • Kotka

                #8
                Mistäköhän olisi järkevintä vetää sisähaara kapiinin puolelle? Ahdasta tuntuu olevan ja ecun ympäristöstä ei oikein näyttänyt olevan ainakaan valmista läpivientiä. Kokemuksia??
                MB
                ex. BMW X3 30d F25 -12
                ex. BMW 520dA F11 -12
                ex. BMW 120d E87 -05
                ex. BMW 520dA e61 -08
                ex. BMW 528iA Touring -99
                ex. BWM 320i coupe -93

                Comment

                • Scyber
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 686
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Ecun alla on läpivienti kabiiniin joka pitää porata. Sitä varten tarvii se koko kotelo jossa Ecu on nostaa pois (Siis sen valkoisen rungon lisäksi). Siitä sit sen koteloon reikä. Siel on tiivisteet yms.
                  Kuva
                  Kuva2

                  Sit pujottelee johdon sen valkosen kehikon läpi jossa Ecu on ja tekee sen boksin mustaan kanteen läpiviennin keulaa kohti ja tiivistää sen sillä tiivisteellä joka on mukana.
                  Kuva3

                  Sisätilassa askartelee hanttarin jalkatilan ylämuoviin sit pistokkeen paikalleen. On hieno ja suht huomaamattomasti.
                  Last edited by Scyber; 11-01-2014, 11:53.
                  Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                  www.napalmi.com

                  Comment

                  • firegoat
                    Newbiemmer
                    • Jun 2013
                    • 23
                    • Imatra

                    #10
                    Gf hommasi 118d:n ja kun oli saksan tuontiauto niin lohkolämppäriä ei ollut, luonnollisesti.
                    Kyselin Lappeenrannan fixukselta vaihtoehtoja
                    defa olisi 155,- +johtosarja 74,- =229,- (siis ilman sisähaaroitusta)
                    calix 91,50 + 68,50 = 160,-

                    Asennustyö arviolta 2,5h 170,-

                    defa asennettuna 400,-
                    calix asennettuna 330,-

                    Erohan näillä on se, että defa on säteilylämmitin joka tulee öljypohjaan (kuulemma, en ole asentanut) 300 w teho. Lämmittää siis öljyä jolloin notkeampaa kylmällä ja kone tykkää.
                    Calix taas on letkulämmitin, joka lämmittää jäähdytysnestettä. Lämpö tulee kajuuttaan nopeammin eli ihminen tykkää.
                    Tehosta en tiedä, myyjän mukaan samaa luokkaa. Kuulemma joku vertailu ollut joskus säteily ja letkulämmittimen välillä jossain ja tulos oli että molemmat olisivat yhtä hyviä.

                    Onko muilla kokemuksia kumpi noista kannattaisi laittaa? Calix halvempi, mutta itse makuasiana pitäisi ehkä tärkeämpänä notkeampaa öljyä. Onhan sitä yleensä talvella vaatetta päällä millä tarkenee. Tai mulla ainakin on, Gf on sit erikseen.
                    BMW 525 dA E61 2007

                    Comment

                    • Scyber
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 686
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Kyllä ku lämpöpuhallin on 2h puhallellu jos tehoa piisaa ni kabiinis on lämmin ja lämmintä alkaa puhaltaa sen 1km jälkeen jo systeemeistä Defan säteilylämppärilläki.

                      Laita se sisähaara vaikka tuntuuki kalliille, sanoisin et on kuiteski 80% siitä käyttömukavuudesta se lämmin sisätila heti.

                      Lisäks voi askarrella viimasuojat keulaan. Ite ainakin huomaa kulutuksessa huomattavan eron näissä 20C pakkasissa.
                      Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                      www.napalmi.com

                      Comment

                      • Tramppas
                        Newbiemmer
                        • Sep 2015
                        • 9
                        • Iisalmi

                        #12
                        Onko kukaan asennellut noita kiertovesipumpulla varustettuja letkulämppäreitä? Defa / Calix. 118DA coupeen olisi jonkinlainen lämmitin askarreltava.

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          Itselläni oli 118 D Coupessa säteilylämmitin öljypohjan alla. Mahtoi se vähän öljyjä notkistaa, mutta koneen kyljessä asti ei kyllä lämpö tuntunut. Nyt oli koko säteilijä lähtenyt omille teilleen vissiin mökkitien kivikossa.
                          Asensin juuri traktoriin tuollaisen pumpulla varustetun letkulämmittimen, ja on muuten tehokas lämmitin https://www.nettimyynti.fi/tuote/moo...6438014150888/
                          Mihinkähän letkuun tuon saisi Bemussa laitettua, vai onko mitään paikkaa jossa vesi oikeasti pääsisi kiertämään?

                          Comment

                          • ZeroR
                            Newbiemmer
                            • Nov 2015
                            • 6
                            • Espoo

                            #14
                            Aiheeseen liittyen, onko kukaaan asentanut / asennuttanut tt-thermo letkulämppäriä N47 koneeseen? Vinkit asennuspaikoista pk-seudulla otetaan ilolla vastaan. Omasta autosta puuttuu lämmitin eikä viitsisi laittaa sitä tehotonta paistinpannua...

                            -Tommi

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎