Ajelen autollani 10km työmatkaa ja vaikka autoni termostaatti on ihan kunnossa, tiesin, että tuolla matkalla ei kone kunnolla lämpene. Aikanaan e46 bemariin laitoin siihen saatavat viimasuojat munuasiin ja tällä oli silloin hyviä vaikutuksia. Majoneesi katosi öljykorkista/huohottimista ja auto lämpeni nopeasti. Ajattelin, että täytyy tähän nykyiseen kotiloon tehdä itse vastaavat, kun ei marmorilta saanut edes rahalla.
Leikkasin mustasta abs-muovista munuaisten malliset lätkät jotka pujottelin munuaisten taakse. Ne menivät sinne, kun irroitti puskurin yläreunan "maskipellistä". Sopivan kokoiset syntyivät helposti, kun teki sen kokoiset, että ne menivät kromireunuksen sisälle munuaisten ulkopuolella. Sitten vain testaamaan:
Lähdin töistä ja ajelin hissun kissun Turun keskustan läpi kotiin Lietoon päin. Ei tarvinnut kauaa ajaa, kun puhallin jo heräsi. Pakkasta oli aste-kaksi. 4km kohdalla lämmöt olivat jo 70c päällä ja 6km kohdalla yli 80c. Maksimissaan lämmöt ovat 94c josta tippuvat heti takaisin 92c josta taas pikkuhiljaa nousevat 94c. Näin siis kaupungissa ja sen liepeillä. En polkenut autoa yhtään vaan ajoin ihan rauhassa pintakaasulla kierrosten ollessa 1500r nurkilla. Noihin samoihin asteisiin lämpö nousi ennen viimasuoja asentamistakin, se vaan kesti todella paljon pidempään. Välijäähdyttimen aukko on edelleen auki ja siihen en aio koskea. Se oli aika asiallisesti muotoiltu puskurin takaa ja sieltä tulee kyllä kylmää ilmaa ihan koko syylärillekin. Jos ilmaa tarvitaan lisää konehuoneeseen, noihin levyihin on kyllä helppo kairata reikiä. Tällä hetkellä vaikuttavat toimivan hyvin ihan pikkupakkasilla/nollakelissäkin. Toki nuo täytyy muistaa ottaa pois keväällä, mutta enpä noista nyt mitään muta negatiivista keksi. Varmaan hyvä veto hitaammin lämpeneviin dieseleihin, jos työmatka ei ole +15km.
Leikkasin mustasta abs-muovista munuaisten malliset lätkät jotka pujottelin munuaisten taakse. Ne menivät sinne, kun irroitti puskurin yläreunan "maskipellistä". Sopivan kokoiset syntyivät helposti, kun teki sen kokoiset, että ne menivät kromireunuksen sisälle munuaisten ulkopuolella. Sitten vain testaamaan:
Lähdin töistä ja ajelin hissun kissun Turun keskustan läpi kotiin Lietoon päin. Ei tarvinnut kauaa ajaa, kun puhallin jo heräsi. Pakkasta oli aste-kaksi. 4km kohdalla lämmöt olivat jo 70c päällä ja 6km kohdalla yli 80c. Maksimissaan lämmöt ovat 94c josta tippuvat heti takaisin 92c josta taas pikkuhiljaa nousevat 94c. Näin siis kaupungissa ja sen liepeillä. En polkenut autoa yhtään vaan ajoin ihan rauhassa pintakaasulla kierrosten ollessa 1500r nurkilla. Noihin samoihin asteisiin lämpö nousi ennen viimasuoja asentamistakin, se vaan kesti todella paljon pidempään. Välijäähdyttimen aukko on edelleen auki ja siihen en aio koskea. Se oli aika asiallisesti muotoiltu puskurin takaa ja sieltä tulee kyllä kylmää ilmaa ihan koko syylärillekin. Jos ilmaa tarvitaan lisää konehuoneeseen, noihin levyihin on kyllä helppo kairata reikiä. Tällä hetkellä vaikuttavat toimivan hyvin ihan pikkupakkasilla/nollakelissäkin. Toki nuo täytyy muistaa ottaa pois keväällä, mutta enpä noista nyt mitään muta negatiivista keksi. Varmaan hyvä veto hitaammin lämpeneviin dieseleihin, jos työmatka ei ole +15km.
Comment