Löytyykö softaa ko. moottorille virisoftaa? Millaisia kokemuksia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
116i tai 118i lastutus?
Collapse
X
-
Vikoja ja viritystä
Perusmoottorihan on ymmärrykseni mukaan sama, kuin Minissä (ja esim Peugeot RCZ).
Ensimmäisen 100 tkm aikana mennyt kaksi puolaa ja lisävesipumppu (se sähköinen, joka enimmäkseen turbolle kierrättää). Ja sylintereitähän pitäisi olla enemmän, että kävisi tasaisemmin... Muuten ihan hyvä pelihän se on.
Tuo tälläkin sivulla mainostavaan optimoiautosi -viritykseen en aivan täysin tyytyväinen ole, johtuen köhäsyistä tietyissä tilanteissa.
Comment
-
-
Omaan 2012vm 116i tuli heti hankkimisen jälkeen laitettua 220hv / 310Nm. Auto muuttui niin paljon parempaan suuntaan, että oikein ihmetyttää miten noi voi tehtaalta lähteä tuollaisina nuhapumppuina.
Tosin bensiinimoottoreita jos lastuttaa niin 95 ei parane enään ajella. Vaikka eipä sinne muutenkaan kannattaisi 95 tankata.
Nyt on jokunen vuosi menty tehokkaammalla autolla ilman mitään ongelmia.
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostMillaisia vikoja tuossa moottorissa on ollut? Onko muuten sama kone Minissä?
Kaikin puolin ollut soiva peli, mitä nyt pre facelift keula on susiruma.
Softaa en ole laitattanut, alun perin etsin 114i:tä nimen omaan sillä mielellä, että se olisi halvempi ostaa ja sitten softat sisään. Vaasan käyttöautossa olleista 114i:stä toinen naputti niin helkutisti, että en tohtinut ostaa ja toinen sytytti 300m ajon jälkeen moottorin vikavalon. Hallista löytyi sitten 118i, joka tarttui haaviin, voimaa on nippa nappa sen verran, että en ole viitsinyt lastuttaa kuitenkaan.Last edited by jukkat; 17-05-2018, 09:43.
Comment
-
-
Aika hiljaista on. Mulla on 316i eli sama N13 moottori kuin 1-sarjalaisessa ja lastutus vähän houkuttelee nyt kun on nuo OBD fläshit tarjolla.
Vieläkö kaikilla lastutettujen autojen omistajilla kaikki toiminut normaalisti?
Optimoiautosi ja Motorbit tarjoavat molemmat noin 200hv, mutta tän lisäksi optimoiautosi sivuilta löytyy ns. taso 1 jossa teho on vain 178 eli samanverran kuin 118i. Voisi kuvitella että tuolla ohjelmalla autoon voisi tarvittaessa tankata myös E95:sta. Kellään kokemusta?
Comment
-
-
Originally posted by Galaxy1223 View PostAika hiljaista on. Mulla on 316i eli sama N13 moottori kuin 1-sarjalaisessa ja lastutus vähän houkuttelee nyt kun on nuo OBD fläshit tarjolla.
Vieläkö kaikilla lastutettujen autojen omistajilla kaikki toiminut normaalisti?
Optimoiautosi ja Motorbit tarjoavat molemmat noin 200hv, mutta tän lisäksi optimoiautosi sivuilta löytyy ns. taso 1 jossa teho on vain 178 eli samanverran kuin 118i. Voisi kuvitella että tuolla ohjelmalla autoon voisi tarvittaessa tankata myös E95:sta. Kellään kokemusta?F30 320iA xDrive M-Sport Edition
Comment
-
-
Originally posted by Galaxy1223 View PostAika hiljaista on. Mulla on 316i eli sama N13 moottori kuin 1-sarjalaisessa ja lastutus vähän houkuttelee nyt kun on nuo OBD fläshit tarjolla.
Vieläkö kaikilla lastutettujen autojen omistajilla kaikki toiminut normaalisti?
Optimoiautosi ja Motorbit tarjoavat molemmat noin 200hv, mutta tän lisäksi optimoiautosi sivuilta löytyy ns. taso 1 jossa teho on vain 178 eli samanverran kuin 118i. Voisi kuvitella että tuolla ohjelmalla autoon voisi tarvittaessa tankata myös E95:sta. Kellään kokemusta?
Mulla oli F20 114i:ssä Motorbitin softa (212 hv / 337 Nm) noin 20 tkm ajelin ongelmitta. Voi suositella kyllä.E46 M3
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostKyselin motorbitiltä ohjelmointia 116iA:lle.
200hp/320nm automaatille lupailivat. Kylläkin silloin penkki oli huollossa niin siirsin homman myöhempään mutta tarkoitus olisi ohjelmoida auto.
Lisäksi alkoi suuttimet olemaan lopussa. Kylmänä tyhjäkäynti röpötti ja suositeltiin suuttimien uusintaa. En kerennyt selvittää enempää kun vaihdoin auton pois.F30 320iA xDrive M-Sport Edition
Comment
-
-
Originally posted by joni_t View PostJoo, taisi Celticin lukemat olla kanssa 200hp/300nm luokkaa. Vääntöä kyllä tuli pirusti lisää kun vakioon vertaa. Vuoden aikana piti DV päivittää, orggis on todella surkea tuote. GFB DV+ versio tuli tilalle, joka paransi menoa perstuntumalla.
Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta tuotteelta. N20 moottorin osalta ymmärsin että asennus olisi vähän hankalaa, mutta eikös tuo asennuspaikka N13 motissa ole suoraan tuossa tyrkyllä eli ihan tuosta vaan asentuu eikä tarvitse mitään koodauksia tai muutoksia?
Internetin perusteella olen ymmärtänyt että heikoimmat kohdat tässä motissa lastutettuna on just toi DV ja turbon intake (ilmanotto? mikä tän nimi onkaan...)
Comment
-
-
Originally posted by Galaxy1223 View PostKatselin tuota GFB DV+ täältä:
Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta tuotteelta. N20 moottorin osalta ymmärsin että asennus olisi vähän hankalaa, mutta eikös tuo asennuspaikka N13 motissa ole suoraan tuossa tyrkyllä eli ihan tuosta vaan asentuu eikä tarvitse mitään koodauksia tai muutoksia?
Internetin perusteella olen ymmärtänyt että heikoimmat kohdat tässä motissa lastutettuna on just toi DV ja turbon intake (ilmanotto? mikä tän nimi onkaan...)
Tarkoitat varmaankin Charge pipe putkea? juttelin aiheesta yhden mekaanikon kanssa ja hän sanoi ettei noilla ahdoilla ole tarvetta osaa päivittää. Mielummin laittaa ne rahat parempaan cooleriin.F30 320iA xDrive M-Sport Edition
Comment
-
Comment