Announcement

Collapse
No announcement yet.

116i tai 118i lastutus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarttiKK
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1638

    116i tai 118i lastutus?

    Löytyykö softaa ko. moottorille virisoftaa? Millaisia kokemuksia?
    Last edited by MarttiKK; 31-12-2017, 08:45.
  • Weuli
    BTCF Member
    • Feb 2008
    • 1169
    • Turku

    #2


    Sama konehan niissä on.
    F10 530da xDrive -14
    ----------------
    E92 330d -09
    E93 325i -08
    E92 330d -08
    E61 535d -06
    E91 320d -08
    E46 330Ci -01
    E61 525d -06
    E90 320i -05
    E46 325i -01
    E46 318i -99
    E36 316i -91

    Comment

    • MarttiKK
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 1638

      #3
      Millaisia vikoja tuossa moottorissa on ollut? Onko muuten sama kone Minissä?

      Comment

      • ss900
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 104

        #4
        Vikoja ja viritystä

        Perusmoottorihan on ymmärrykseni mukaan sama, kuin Minissä (ja esim Peugeot RCZ).
        Ensimmäisen 100 tkm aikana mennyt kaksi puolaa ja lisävesipumppu (se sähköinen, joka enimmäkseen turbolle kierrättää). Ja sylintereitähän pitäisi olla enemmän, että kävisi tasaisemmin... Muuten ihan hyvä pelihän se on.
        Tuo tälläkin sivulla mainostavaan optimoiautosi -viritykseen en aivan täysin tyytyväinen ole, johtuen köhäsyistä tietyissä tilanteissa.

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          #5
          Omaan 2012vm 116i tuli heti hankkimisen jälkeen laitettua 220hv / 310Nm. Auto muuttui niin paljon parempaan suuntaan, että oikein ihmetyttää miten noi voi tehtaalta lähteä tuollaisina nuhapumppuina.
          Tosin bensiinimoottoreita jos lastuttaa niin 95 ei parane enään ajella. Vaikka eipä sinne muutenkaan kannattaisi 95 tankata.
          Nyt on jokunen vuosi menty tehokkaammalla autolla ilman mitään ongelmia.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • jukkat
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 309
            • Veteli

            #6
            Originally posted by MarttiKK View Post
            Millaisia vikoja tuossa moottorissa on ollut? Onko muuten sama kone Minissä?
            Mulla on nyt 129tkm ajettu 118i (2/2012). Eipä ole moottorista sanomista, kylmällä vähän empivää ensimmäiset 100m, ei muuta. Tulpat vaihtoivat edellisessä huollossa (120tkm) ja näyttäs sen jälkeen, että kulutus on tippunut muutaman desin. Kuulemma näitä ei ketjuviatkaan vaivaa. Öljyä joutuu about 20tkm kohdalla litran lisäämään, eli ei syö sitäkään mitenkään huomattavasti.

            Kaikin puolin ollut soiva peli, mitä nyt pre facelift keula on susiruma.

            Softaa en ole laitattanut, alun perin etsin 114i:tä nimen omaan sillä mielellä, että se olisi halvempi ostaa ja sitten softat sisään. Vaasan käyttöautossa olleista 114i:stä toinen naputti niin helkutisti, että en tohtinut ostaa ja toinen sytytti 300m ajon jälkeen moottorin vikavalon. Hallista löytyi sitten 118i, joka tarttui haaviin, voimaa on nippa nappa sen verran, että en ole viitsinyt lastuttaa kuitenkaan.
            Last edited by jukkat; 17-05-2018, 09:43.

            Comment

            • Galaxy1223
              Bimmer Rookie
              • Jul 2009
              • 122
              • Suomi

              #7
              Aika hiljaista on. Mulla on 316i eli sama N13 moottori kuin 1-sarjalaisessa ja lastutus vähän houkuttelee nyt kun on nuo OBD fläshit tarjolla.

              Vieläkö kaikilla lastutettujen autojen omistajilla kaikki toiminut normaalisti?

              Optimoiautosi ja Motorbit tarjoavat molemmat noin 200hv, mutta tän lisäksi optimoiautosi sivuilta löytyy ns. taso 1 jossa teho on vain 178 eli samanverran kuin 118i. Voisi kuvitella että tuolla ohjelmalla autoon voisi tarvittaessa tankata myös E95:sta. Kellään kokemusta?

              Comment

              • joni_t
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 108
                • Esbo

                #8
                Originally posted by Galaxy1223 View Post
                Aika hiljaista on. Mulla on 316i eli sama N13 moottori kuin 1-sarjalaisessa ja lastutus vähän houkuttelee nyt kun on nuo OBD fläshit tarjolla.

                Vieläkö kaikilla lastutettujen autojen omistajilla kaikki toiminut normaalisti?

                Optimoiautosi ja Motorbit tarjoavat molemmat noin 200hv, mutta tän lisäksi optimoiautosi sivuilta löytyy ns. taso 1 jossa teho on vain 178 eli samanverran kuin 118i. Voisi kuvitella että tuolla ohjelmalla autoon voisi tarvittaessa tankata myös E95:sta. Kellään kokemusta?
                Käy EcuHelsinki (Celtic tuning) pojilta hakemassa softa, et tule katumaan. Tuntuu aivan eri autolta sen jälkeen. N13 116i tuli aiemmin käytettyä Lohjan pisteellä. Ei harmittanut hetkeäkään tuo sijoitus.
                F30 320iA xDrive M-Sport Edition

                Comment

                • JHe
                  BTCF Member
                  • Oct 2016
                  • 184
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Galaxy1223 View Post
                  Aika hiljaista on. Mulla on 316i eli sama N13 moottori kuin 1-sarjalaisessa ja lastutus vähän houkuttelee nyt kun on nuo OBD fläshit tarjolla.

                  Vieläkö kaikilla lastutettujen autojen omistajilla kaikki toiminut normaalisti?

                  Optimoiautosi ja Motorbit tarjoavat molemmat noin 200hv, mutta tän lisäksi optimoiautosi sivuilta löytyy ns. taso 1 jossa teho on vain 178 eli samanverran kuin 118i. Voisi kuvitella että tuolla ohjelmalla autoon voisi tarvittaessa tankata myös E95:sta. Kellään kokemusta?

                  Mulla oli F20 114i:ssä Motorbitin softa (212 hv / 337 Nm) noin 20 tkm ajelin ongelmitta. Voi suositella kyllä.
                  E46 M3

                  Comment

                  • Janza182
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4988
                    • 013

                    #10
                    Kyselin motorbitiltä ohjelmointia 116iA:lle.
                    200hp/320nm automaatille lupailivat. Kylläkin silloin penkki oli huollossa niin siirsin homman myöhempään mutta tarkoitus olisi ohjelmoida auto.

                    Comment

                    • joni_t
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 108
                      • Esbo

                      #11
                      Originally posted by Janza182 View Post
                      Kyselin motorbitiltä ohjelmointia 116iA:lle.
                      200hp/320nm automaatille lupailivat. Kylläkin silloin penkki oli huollossa niin siirsin homman myöhempään mutta tarkoitus olisi ohjelmoida auto.
                      Joo, taisi Celticin lukemat olla kanssa 200hp/300nm luokkaa. Vääntöä kyllä tuli pirusti lisää kun vakioon vertaa. Vuoden aikana piti DV päivittää, orggis on todella surkea tuote. GFB DV+ versio tuli tilalle, joka paransi menoa perstuntumalla.

                      Lisäksi alkoi suuttimet olemaan lopussa. Kylmänä tyhjäkäynti röpötti ja suositeltiin suuttimien uusintaa. En kerennyt selvittää enempää kun vaihdoin auton pois.
                      F30 320iA xDrive M-Sport Edition

                      Comment

                      • Galaxy1223
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2009
                        • 122
                        • Suomi

                        #12
                        Originally posted by joni_t View Post
                        Joo, taisi Celticin lukemat olla kanssa 200hp/300nm luokkaa. Vääntöä kyllä tuli pirusti lisää kun vakioon vertaa. Vuoden aikana piti DV päivittää, orggis on todella surkea tuote. GFB DV+ versio tuli tilalle, joka paransi menoa perstuntumalla.
                        Katselin tuota GFB DV+ täältä:



                        Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta tuotteelta. N20 moottorin osalta ymmärsin että asennus olisi vähän hankalaa, mutta eikös tuo asennuspaikka N13 motissa ole suoraan tuossa tyrkyllä eli ihan tuosta vaan asentuu eikä tarvitse mitään koodauksia tai muutoksia?

                        Internetin perusteella olen ymmärtänyt että heikoimmat kohdat tässä motissa lastutettuna on just toi DV ja turbon intake (ilmanotto? mikä tän nimi onkaan...)

                        Comment

                        • joni_t
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 108
                          • Esbo

                          #13
                          Originally posted by Galaxy1223 View Post
                          Katselin tuota GFB DV+ täältä:



                          Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta tuotteelta. N20 moottorin osalta ymmärsin että asennus olisi vähän hankalaa, mutta eikös tuo asennuspaikka N13 motissa ole suoraan tuossa tyrkyllä eli ihan tuosta vaan asentuu eikä tarvitse mitään koodauksia tai muutoksia?

                          Internetin perusteella olen ymmärtänyt että heikoimmat kohdat tässä motissa lastutettuna on just toi DV ja turbon intake (ilmanotto? mikä tän nimi onkaan...)
                          N13 moottorissa tuo on todella helppo ja nopea vaihtaa. Meni ensikertalaisella puoleen tuntiin kaikkineen. Hieman tiukassa toki oli ruuvit. Tippa öljyä mäntään ja kierrelukitetta ruuveille, muuta erikoista tuossa ei ollut.

                          Tarkoitat varmaankin Charge pipe putkea? juttelin aiheesta yhden mekaanikon kanssa ja hän sanoi ettei noilla ahdoilla ole tarvetta osaa päivittää. Mielummin laittaa ne rahat parempaan cooleriin.
                          F30 320iA xDrive M-Sport Edition

                          Comment

                          • Galaxy1223
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 122
                            • Suomi

                            #14
                            Meinasin tätä osaa:



                            Jossain foorumeilla mainittu vaan että alkuperäinen antanut periksi. Toisaalta vaihtaminen ennenkuin alkuperäinen hajoaa ei varmaan ole tarpeen kuitenkaan.

                            Comment

                            • Bullitt
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 2786
                              • Turku

                              #15
                              Voihan se hajota, mutta ei sillä hajoamisella ole mitään tekemistä lastutuksen tai virittämisen kanssa.


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎