Announcement

Collapse
No announcement yet.

F20 B37 116d "pikkunaku" tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kunaripeski
    Newbiemmer
    • Jan 2020
    • 11
    • Vantaa

    F20 B37 116d "pikkunaku" tyyppiviat

    Mielessä 3-pyttynen 1.5 diesel lähinnä kohtuullisen kulutuksen takia (ellei nyt naftan hinta rekyloi pian mm. jakeluvelvoitteen takia).

    Millainen motti tämä B37 on? Kiinnostaisi tällaisella ajavien kommentit.

    Ketjuvikoja? Läppäongelmia tms. eli onko moottorissa millaisia mahdollisia tyyppivikoja?

    Ja onko kukaan ohjelmoituttanut tällaista B37 dieseliä?
  • Drago
    Newbiemmer
    • Jul 2016
    • 5
    • Loviisa

    #2
    Mulla on B38 eli bensakoneinen 118iA, ollut uudesta asti ja nyt 107 000 km mittarissa. Ei pienintäkään vikaa tähän mennessä eikä näissä pitäisi olla tyyppivikoja. 2015 oli päittäisrunkolaakerissa suunnittelumoka kun olivat laittaneet vain puolikkaan päittäislaakerin, ongelma koski manuaalivaihteisia kun kytkimen painaminen painoi kampiakselia päittäin. Nämä taitaa kaikki olla korjattu takuuseen.
    B moottoriperhe on periaatteessa "sama" kone bensana ja dieselinä.

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 1996
      • Tampere/kainuu

      #3
      Kampiakselin värinänvaimennin (hihnapyörä)
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • peeämwee
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1823
        • I sink hell

        #4
        Originally posted by Drago View Post
        Mulla on B38 eli bensakoneinen 118iA, ollut uudesta asti ja nyt 107 000 km mittarissa. Ei pienintäkään vikaa tähän mennessä eikä näissä pitäisi olla tyyppivikoja. 2015 oli päittäisrunkolaakerissa suunnittelumoka kun olivat laittaneet vain puolikkaan päittäislaakerin, ongelma koski manuaalivaihteisia kun kytkimen painaminen painoi kampiakselia päittäin. Nämä taitaa kaikki olla korjattu takuuseen.
        B moottoriperhe on periaatteessa "sama" kone bensana ja dieselinä.
        Uudesta asti ollut, nyt 85tkm. Ei ole ollut mitään vikaa, ei ole edes polttimokaan palanut. Racechip kehissä. Bensaa kuluu vähemmän. Eco pro liikkuu nyt yhtä hyvin kun vakiona comfort, comfortilla kuin ennen sportilla. 41 km/h keskinopeus, bensaa kulunut 6.7-6.8l/100 km runflat nastarenkailla eli ei paha. Rengaspaineet vielä vähän alle suosituksen. Työkaverilla oli vähän aikaa active tourer 214d, ei mitään ongelmia mutta myi pois kun oli niin laiska.
        Käyttis 2022 330e xDrive M sport
        Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
        A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
        http://velkakello.fi/

        Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎