Olisko kenelläkään tietoa/taulukkoa kiristysmomenteista ko. moottoriin? tarviis ainakin jakoketjun kiristimen ja kampiakselin päässä olevan ruuvin momentit.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW N13(1.6l) MOOTTORIN KIRISTYSMOMENTIT
Collapse
X
-
N13B16A
Pakonokka-akselin pyörä:
Keskusruuvi, Teho 01
20 Nm
Käytä uutta ruuvia.
Keskusruuvi, Teho 02
180°
Imunokka-akselin pyörä:
Keskusruuvi, Teho 01
20 Nm
Käytä uutta ruuvia.
Keskusruuvi, Teho 02
180°
Tuloventtiilin ohjauksen epäkeskoakseli:
Laakeripukki, sylinterinpäähän
10 Nm
Nokka-akselin ohjausketjun ohjauskisko:
sylinterinpäähän, M14
25 Nm
moottorilohkossa, M8
24 Nm
Nokka-akselin ohjausketjun kiristyskisko:
moottorilohkossa, M8
24 Nm
Nokka-akselin ohjausketjun ketjunkiristin:
80 NmKampiakselin keskiruuvi:
Teho 01
50 Nm
Vaihda ruuvit ja öljyä kevyesti.
Teho 02
180°
Tärinänvaimennin:
28 Nm
Kiristysmomentit
Itsevarmistavat ruuvit ja mutterit on aina vaihdettava.
imunokka-askelin säätöyksikkö Vaihda ruuvi(t). Keskusruuvi, Teho 01 20 Nm;
Keskusruuvi, Teho 02 180°
pakonokka-akselin säätöyksikkö Vaihda ruuvi(t). Keskusruuvi, Teho 01 20 Nm;
Keskusruuvi, Teho 02 180°
Venttiilinkansi 10 Nm
ketjunkiristin (M22 x 1.5) Vaihda tiivisterengas (-renkaat) 80 Nm
tärinänvaimennin 28 Nm
Comment
-
Comment