Niinhän siinä kävi, että F20 116 ketju pomppasi ja auheutti moottorivaurion. Uutta konetta metsästellyt, onko N13 B16 A mallimerkinällä oleva kone aina sama tehosta riippumatta, lisä teho saadaan var,maan softalla? Nykyinen on tosiaan 116, 100kw, mahdollinen vaihtokone 125kw ja samalla mallimerkinnällä. Olettaisin, että lisälaitteet vanhasta ottamalla koneen saisi vaihdettua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N13 B16 A koneiden erot
Collapse
X
-
En nyt ihan satavarmaksi mene sanomaan, mutta käsittääkseni ainut ero tehoversioiden välillä on moottoriöljyn lämmönvaihdin 118i sekä 120i -malleissa. Tehoerot on tehty softalla ja kaikista malleista pitäisi irrota ohjelmoimalla saman verran heppoja eli senkin perusteella eroa moottorin sisuskaluissa, turbossa jne ei olisi.
Ihan mielenkiinnosta, paljonko autolla oli kilometrejä alla ennen vahinkoa? Eikö ollut mitään oireita vai tuliko vika ihan puskista?Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
-
-
Ruotsissa näkyy olevan paljon korjattuja moottoreita myynnissä: https://www.bildelsbasen.se/sv-se/pb...ge=0&query=n13E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
kiitos vastauksista, mittarissa oli 186tkm. Auto on ollut emännän käytössä. Autosta oli kuulemma jotain vaimeaa ääntä kuulunut kiihdyttäessä ja autosta oli tullut vika hälytys töihin mennessä. Palatessa sitten hajosi. Perästäpäin ajateltuna olis ääneen pitänyt reakoida. Vikaa ihmetellä huomasin, että öljyä ei ole tarpeeksi. Melkein 3 litraa puuttui. Tuossa moottorimallissa ei sitä pinnankorkeus anturia ole ja paine anturilta oli hälytys, että paine korkea kun auto ei ole käynnissä. Testerillä katsottuna paine oli kokoajan yli 1 bar. Se miksi öljyä on niin vähän ei ole vielä selvinnyt, auto ei savuttanut ja ei merkannut pihassa. Huollossa käynyt 10tkm sitten. Noissa koneissa taitaa tyyppivikana olla tuo öljynpäineanturin rikkoontuminen. Tuota ruotsin paikkaa en vielä ollut huomannutkaan. Auto on vm 2012 ja auton arvo taitaa ola 7500. Korjaamolla pelkkä moottorin vaihto työ maksaaa 2000, onneksi löytyi kaveri joka tekisi sen halvemmalla. Muutamia koneita on tajottu 3600-3700 hintaa, mutta sekin vaihtotöineen alkaa oleen siinä, että kannattaako.
Comment
-
-
Ootko kansiremontin hintaa kysynyt?
Jos vaan jako hypänny ni melko varmasti kansiremontilla selviää.
Öljypohja otettava silti irti jos vaikka laahaimen palasia lähteny liikkeelle.
Vaihtoehto B , kone pois ja koko kone levälleen.
Jää halvemmaksi sekin kuin joku yli 3000€ vaihtokone.Last edited by Juho_; 26-04-2024, 06:17.
Comment
-
-
Ei ole kansiremontin hintaa tullut kysyttyä. Korjaamolla jolla auto nyt on sanoivat, että alakerrasta kuuluu rohina, jokin laakeri sieltä on mennyt öljyn vähyyden takia varmaankin. Koneen levittäminenkin olisi vaihtoehto, mutta itsellä ei aika riitä ja pitäisi homaan keretä perehtymään. Jos jonnekkin korjaamolle vie joka tekee tuntiveloituksella ei taida olla kannattavaa? Ottaa se sen verran aikaa
Tuolla ovokolla olisi muutama hieman halvempi kone.
Comment
-
-
Yleisin vaihtoehto on vaihtomoottori kun korjaamoiden resurssit usein rajoittaa paljon.
On yksinkertaisempi vaihtoehto korjaamolle ; toki moottorin kunnostus alihankintana myös vaihtoehto mikäli siihen on mahdollisuus ( kun korjaamolla ei mahdollisuutta suorittaa moottorin kunnostusta ).
E: Ja öljypohja irroitettava jokatap. niin selvinnee tuo rohinakin.Last edited by Juho_; 27-04-2024, 20:19.
Comment
-
-
Itseltäkin N13 löytyy tosin 125tkm vasta mittarissa. Mutta vähän pelottaa tälläiset keskustelut ja jos selailee nettiautoa niin lähes jokaisessa enemmän ajetussa N13 autossa on mainintana joko uusi moottori tai vähintäänkin isompi moottoriremppa tehtynä. Mahtaisikohan jakoketjun uusinta olla järkevää vaikkei ongelmia toistaiseksi ole ollut? Vai onkohan kyseinen moottori tuomittu jokatapauksessa tuhoutumaan kun 200tkm lähestyy?
Comment
-
-
Originally posted by Galaxy1223 View PostItseltäkin N13 löytyy tosin 125tkm vasta mittarissa. Mutta vähän pelottaa tälläiset keskustelut ja jos selailee nettiautoa niin lähes jokaisessa enemmän ajetussa N13 autossa on mainintana joko uusi moottori tai vähintäänkin isompi moottoriremppa tehtynä. Mahtaisikohan jakoketjun uusinta olla järkevää vaikkei ongelmia toistaiseksi ole ollut? Vai onkohan kyseinen moottori tuomittu jokatapauksessa tuhoutumaan kun 200tkm lähestyy?
Kuten tuossa ylempänäkin mainittu, öljynmäärää kannattaa tarkkailla. Jakoketju kannattaa vaihtaa ennakoivasti, jos autoa meinaa pitää useampia vuosia. Melkein kaikissa on vähintään kerran ennen 200tkm ketju vaihdettu
Comment
-
Comment