Announcement

Collapse
No announcement yet.

N13 B16 A koneiden erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pebe
    Newbiemmer
    • Apr 2024
    • 3
    • oulu

    N13 B16 A koneiden erot

    Niinhän siinä kävi, että F20 116 ketju pomppasi ja auheutti moottorivaurion. Uutta konetta metsästellyt, onko N13 B16 A mallimerkinällä oleva kone aina sama tehosta riippumatta, lisä teho saadaan var,maan softalla? Nykyinen on tosiaan 116, 100kw, mahdollinen vaihtokone 125kw ja samalla mallimerkinnällä. Olettaisin, että lisälaitteet vanhasta ottamalla koneen saisi vaihdettua?
  • Freak
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 2488

    #2
    En nyt ihan satavarmaksi mene sanomaan, mutta käsittääkseni ainut ero tehoversioiden välillä on moottoriöljyn lämmönvaihdin 118i sekä 120i -malleissa. Tehoerot on tehty softalla ja kaikista malleista pitäisi irrota ohjelmoimalla saman verran heppoja eli senkin perusteella eroa moottorin sisuskaluissa, turbossa jne ei olisi.

    Ihan mielenkiinnosta, paljonko autolla oli kilometrejä alla ennen vahinkoa? Eikö ollut mitään oireita vai tuliko vika ihan puskista?
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7325
      • Oulu

      #3
      Ruotsissa näkyy olevan paljon korjattuja moottoreita myynnissä: https://www.bildelsbasen.se/sv-se/pb...ge=0&query=n13
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Pebe
        Newbiemmer
        • Apr 2024
        • 3
        • oulu

        #4
        kiitos vastauksista, mittarissa oli 186tkm. Auto on ollut emännän käytössä. Autosta oli kuulemma jotain vaimeaa ääntä kuulunut kiihdyttäessä ja autosta oli tullut vika hälytys töihin mennessä. Palatessa sitten hajosi. Perästäpäin ajateltuna olis ääneen pitänyt reakoida. Vikaa ihmetellä huomasin, että öljyä ei ole tarpeeksi. Melkein 3 litraa puuttui. Tuossa moottorimallissa ei sitä pinnankorkeus anturia ole ja paine anturilta oli hälytys, että paine korkea kun auto ei ole käynnissä. Testerillä katsottuna paine oli kokoajan yli 1 bar. Se miksi öljyä on niin vähän ei ole vielä selvinnyt, auto ei savuttanut ja ei merkannut pihassa. Huollossa käynyt 10tkm sitten. Noissa koneissa taitaa tyyppivikana olla tuo öljynpäineanturin rikkoontuminen. Tuota ruotsin paikkaa en vielä ollut huomannutkaan. Auto on vm 2012 ja auton arvo taitaa ola 7500. Korjaamolla pelkkä moottorin vaihto työ maksaaa 2000, onneksi löytyi kaveri joka tekisi sen halvemmalla. Muutamia koneita on tajottu 3600-3700 hintaa, mutta sekin vaihtotöineen alkaa oleen siinä, että kannattaako.

        Comment

        • Krampus
          BTCF Member
          • Nov 2017
          • 359
          • Keski-Suomi

          #5

          Linkissä vähän halvempi moottori.
          E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
          F31 320D, käyttis
          Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

          Comment

          • Juho_
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2016
            • 1048
            • Suomi

            #6
            Ootko kansiremontin hintaa kysynyt?
            Jos vaan jako hypänny ni melko varmasti kansiremontilla selviää.

            Öljypohja otettava silti irti jos vaikka laahaimen palasia lähteny liikkeelle.

            Vaihtoehto B , kone pois ja koko kone levälleen.
            Jää halvemmaksi sekin kuin joku yli 3000€ vaihtokone.
            Last edited by Juho_; 26-04-2024, 05:17.
            YouTube
            Instagram // Juhon Moottoripaja

            Comment

            • Pebe
              Newbiemmer
              • Apr 2024
              • 3
              • oulu

              #7
              Ei ole kansiremontin hintaa tullut kysyttyä. Korjaamolla jolla auto nyt on sanoivat, että alakerrasta kuuluu rohina, jokin laakeri sieltä on mennyt öljyn vähyyden takia varmaankin. Koneen levittäminenkin olisi vaihtoehto, mutta itsellä ei aika riitä ja pitäisi homaan keretä perehtymään. Jos jonnekkin korjaamolle vie joka tekee tuntiveloituksella ei taida olla kannattavaa? Ottaa se sen verran aikaa

              Tuolla ovokolla olisi muutama hieman halvempi kone.

              Comment

              • Juho_
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2016
                • 1048
                • Suomi

                #8
                Yleisin vaihtoehto on vaihtomoottori kun korjaamoiden resurssit usein rajoittaa paljon.
                On yksinkertaisempi vaihtoehto korjaamolle ; toki moottorin kunnostus alihankintana myös vaihtoehto mikäli siihen on mahdollisuus ( kun korjaamolla ei mahdollisuutta suorittaa moottorin kunnostusta ).

                E: Ja öljypohja irroitettava jokatap. niin selvinnee tuo rohinakin.
                Last edited by Juho_; 27-04-2024, 19:19.
                YouTube
                Instagram // Juhon Moottoripaja

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎