Announcement

Collapse
No announcement yet.

F20 fiilikset/moottorit/yleinen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paabo
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 4318
    • Lapinlahti City

    F20 fiilikset/moottorit/yleinen

    Halusin tehdä tällaisen yleisen threadin uudesta ykkösestä. Tänne saa kirjoitella mielipiteitä, fiiliksiä yms.

    Itseä kiinostaa faktat. 114i,116i,118i,120i onko kaikissa sama moottori eri "lastulla"? Vai onko fyysisiä eroavaisuuksia? Entäs dieseleissä?
    Last edited by Paabo; 06-01-2013, 21:52.
    E39 M5
  • archer
    Newbiemmer
    • Sep 2012
    • 1
    • Norway

    #2
    En osaa noista eroavaisuuksista muuta sanoa kuin että uutta autoa hankkiessani
    koeajoin sekä 116i:n että 118i:n. 116:n ajettuani heitin Bemarin heti
    romukoppaan ja olin jo ostamassa Sciroccoa kunnes kaveri sai suostuteltua
    ajamaan vielä 118:n. 118 oli täysin erilainen kuin pienempi veljensä ja nyt
    olen ajanut uudella 118i M-sportilla karvan yli 6000km. En ole ostostani
    vielä hetkeäkään katunut!

    Uudesta 1-sarjasta sen verran että tuosta luistonestosta on ollut paljon puhetta
    että on liian herkkä eikä toimi kunnolla. Käytin hieman aikaa kitkoja ostaessani
    asian tutkimiseen mutta ei siinä oikein päässyt puusta pitkälle. Nyt Norjassa
    yhden talven ajaneena voin todeta että turhaan pelkäsin luistoneston toimimattomuutta.
    Täältä löytyy muutama korkea kukkula mutta minkäänlaista ongelmaa ei ole
    ollut, edes noilla kitkoilla! Etuveto korolla jää helposti jumiin mäkeen mistä
    Bemmi painaa vielä vaivatta ylös.

    Voin siis sanoa että vajaan puolen vuoden ja 6000km kokemuksella ainakin
    tuo 118i on ehdottoman hieno auto!! maantiekulutuskin on maltillinen
    6,2l/100km. En vaihtaisi pois

    Comment

    • Raispe
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 181
      • Oulu

      #3
      Itse taisin ostaa ensimmäisten joukossa 116d sportin. Onhan se vähän laiska, mutta miellyttävästi koneessa on kuitenkin alavääntöä, että kaupungissa pysyy kyllä kaikkien mukana.

      Taas tuohon äskeiseen, kun puhuitte että luistonesto ei herjaa.. Talvella oli ylivoimainen rasite omalle kengälle päästä mäet ylös.. Myös jäisellä tiellä ylämäessä saattaa sutimisen takia heittää vakkarin pois päältä..

      Vajaa 35 000km olen nyt ajanut ja eipä oikeastaan mitään moitteen sanaa. Lastu tulee, kunhan pojat keksivät, että miten sen saa toimimaan kyseisessä moottorissa. Tosi mukava ajaa ja keskikulutus on noin 5,3-6,2 luokkaa.. Riippuu aivan ajotyylistä ja päivästä.
      Nykyiset:
      Bmw F10 520dA M-sport -11vm
      Vw Polo 1.4 -07vm
      Mb 190D 2.5 -87vm

      Ex:
      Paljon.

      Comment

      • Kartiopari
        Bimmer Rookie
        • Mar 2012
        • 179
        • Hyvinkää

        #4
        Itse olen odotellut milloin tuosta tulee se 2-Coupe.. Seuraava käyttöauto olisi se varmaan joko 125i:nä tai 125d:nä.. Nykyisen 123d:n jälkeen nuo pienemmät koneet tuntuu vähän nihkeiltä.. Tosin 120d ohjelmalla voisi olla vaihtoehto
        F33 435i X-drive Cabriolet -14

        Ex:E82 123d -08 M-Sport

        Ex:E82 120d -08

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎