Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tuulilasin pesuri ongelma (225xe)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spaceman
    Newbiemmer
    • Feb 2012
    • 18
    • Suomi

    Tuulilasin pesuri ongelma (225xe)

    Terve! 225xe (vm 16) valittaa pesunesteen vähyyttä, vaikka säiliö on täynnä. Mitään ääntä ei kuulu moottorista kun yrittää pestä tuulilasia. Sulakekartan mukaan sijainnissa 31 pitäisi olla pesurin sulake, mutta se on tyhjä vaikka pesuri kyllä on toiminut ennen, niin olisiko siinä joku virhe tms.

    Mahdollista kyllä että säiliö on jäätynyt, mutta luulisi että moottori silti käy?
    Osaako joku sanoa mitä sulaketta mun pitäisi tarkistaa? Muutkin vinkit tervetulleita.
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1787
    • N/A

    #2
    Originally posted by Spaceman View Post
    Terve! 225xe (vm 16) valittaa pesunesteen vähyyttä, vaikka säiliö on täynnä. Mitään ääntä ei kuulu moottorista kun yrittää pestä tuulilasia. Sulakekartan mukaan sijainnissa 31 pitäisi olla pesurin sulake, mutta se on tyhjä vaikka pesuri kyllä on toiminut ennen, niin olisiko siinä joku virhe tms.

    Mahdollista kyllä että säiliö on jäätynyt, mutta luulisi että moottori silti käy?
    Osaako joku sanoa mitä sulaketta mun pitäisi tarkistaa? Muutkin vinkit tervetulleita.
    Jos neste on jäätynyt niin ei se pumppukaan pääse pyörimään. Ja nestemääräanturikin saattaa näyttää mitä sattuu jos säiliö on umpijäässä. Näissähän sekään ei ole enää yksinkertainen oikosulkukytkin vaan kapasitiivinen anturi.

    Ihan ensimmäiseksi suosittelisin, että sulatat auton kunnolla ja kokeilet sitten. Jos siellä on pelkkää vettä, niin sulaminen lämpimässäkin parkkihallissa kestää pitkään, useita tunteja.
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • Spaceman
      Newbiemmer
      • Feb 2012
      • 18
      • Suomi

      #3
      Originally posted by bmw323it View Post
      Jos neste on jäätynyt niin ei se pumppukaan pääse pyörimään. Ja nestemääräanturikin saattaa näyttää mitä sattuu jos säiliö on umpijäässä. Näissähän sekään ei ole enää yksinkertainen oikosulkukytkin vaan kapasitiivinen anturi.

      Ihan ensimmäiseksi suosittelisin, että sulatat auton kunnolla ja kokeilet sitten. Jos siellä on pelkkää vettä, niin sulaminen lämpimässäkin parkkihallissa kestää pitkään, useita tunteja.
      Jep näinhän se olikin, että sulattelu autotallissa auttoi. Pumppu alkoi pyörimään, mutta heti kun taas auto kylmeni niin muuttui verkkaisemmaksi pumppu ja edelleen valittaa nesteen vähyyttä vaikka sälilö on täynnä. No, ehkä tämä saadaan laittaa paukkupakkasten piikkiin, katsotaan miten toimii "normi" talvikeleilla taas.

      Comment

      • -challenger-
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 2148
        • L a h t i

        #4
        Kannattaa laittaa sinne talvipakkasnestettä jossei sitä nyt jostain syystä sielä jo ole..

        Comment

        • Petsku333
          BTCF Member
          • Jun 2014
          • 349
          • Kerava

          #5
          Mulla F20 valitteli aina pakkasella nesteen vähyyttä, koodasin Carlyllä anturin herkkyyttä vähän vähemmän valittavampaan suuntaan.
          Seat Cupra 290

          Ex. F20 118i MHD Stage 2
          E60 2006 525i

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎