...............
Announcement
Collapse
No announcement yet.
voi poistaa
Collapse
X
-
315 menee loistavasti kakkosautona ja siitähän saattaa löytyä raivoisat 95hv.
Pierburg on automaattiryypyllä joka harvoin toimii. Käyttövarmuutta saa weberillä jossa käsiryyppy.
Ruostepaikkoja kannattaa etsiä takaluukusta pyöräkotelon ja kontin lattian yhtymäkohdasta. Vaikka auto olisi päällepäin tosi siisti ja kaaret ehjät niin kontista saattaa löytyä ylläreitä. Hinauslenkki kontin pohjasta saattaa jäädä käteen aika helposti.
Toinen paikka on heti etupyörän takana olevat nostokohdat.
Saako tiedustella minkä värinen ja minkä vuotinen yksilö on kyseessä?E9, E21, E46/5, G01
-
-
Originally posted by J.LAntakaapa vinkkejä mitä kohtia kannattaa erityisesti tarkastaa tuommoisesta E21:stä.
Mistä mätänee eniten?
Onko tuossa 315:n kaasarissa käsiryyppy vai automaattinen? Kuinka varmatoiminen tuommoisen kaasari on verrattuna vaikkapa E30:n pierburg 2BE:hen?
Paljonko syö bensaa?
Tämä tulisi lähinnä kakkosautoksi. 315 malli kiinnostaa erityisesti koska olisi suht hyväpeltinen yksilö tarjolla mutta mietityttää vähän toi 75 hevosvoimaa eli pysyykö sillä liikenteen mukana ja saako perän sladiin edes jäätiköllä?
itellä myös kakkos autona 315 joka muuttuu tässä kesällä 318TIC...
sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Noista ruosteisista kohdista, edellä mainittujen lisäksi ja tarkennuksena:
-Kontin pohjan yhtymä takakaarien kohdalla, siinä on sauma alaspäin joka alkaa irvottamaan.
-bensan täyttöputken läpivienti oikeassa takapyöräkotelossa
-kontin pohja pakoputken yläpuolella, siellä bitumimaton alla voi muhia. Sama toisella puolella.
-Takapalkin kiinnityskohta helmassa, ja sama katsottuna sisäpuolelta bensatankin ja helman välistä (siitä menee kaksi pulttia läpi, näkyy helman ulkopuolelta)
-Perinteinen helman alasauma, ulospäin voi näyttää siistiltä mutta takaapäin alta huonossa kunnossa
-Lattian ja sisähelman saumassa voi olla alkavia reikiä
-Etujalkatilat: Tunkin nostokohdat, sisähelman liittyminen lattiaan ja lattian sauma tulipeltiin
-Etulokasuojan aluset: Etutolpan ja lokasuojan välissä on alaspäin oleva pellinpala, voipi olla hapan. Etulokasuojan ja korin välissä on irroitettava "pölysuoja" (etuoven saranoista parikymmentä senttiä keulaan päin) sen kiinnitysruuvien reiät
-Jarrutehostimen alapuolella, runkopalkin sisäpuolinen sauma (moottorin puolella)
-Tulipellissä jalkatilojen ihan yläreunassa, siellä missä pystysuora pelti kääntyy vaakatasoon rengastilassa, voi olla yksi reikä kummallakin puolella. Hankala paikka hioa ja leikata puhtaaksi.
Tuossapa jokunen mitä olen huomannut muutamissa autoissa, toivottavasti on apua. Suatto tuolta joku pienempi jäädä unohtamatta, mutta noi pääpiirteissään, riippuu tietysti auton kunnosta miten pitkälle edennyt.
Comment
-
-
Itsellänikin on tuollainen ollut ja kyllä se hyvä auto oli!
kakkosautoksi varsin hyvä vaihtoehto.E34 520 -91,E34 540IA(http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=170110)
ex.318iS E36 -94 Individual Serie "Class II",e30 318is,e21 315
Comment
-
-
Liekkö sisäänlukutaito kateissa vai eikö kukaan maininnut ruostekohdista:
Takaiskunvaimentimien ympäristö.
En sitten muista tarkkaan minkälainen e21 kontin muoto on, mutta monissa joutuu siitä iskarin "alta" pyöränkoteloa hitsaamaan ja joskus jopa sukeltaa ehjännäköisestä autosta iskari konttiin, ehkäpä tarkoititte juuri samaa tuolla sauma jutulla.Olli.
Comment
-
Comment