Mistä osais vikaa etsiä? Auto sammuu kesken ajon ja lähtee normaalist käyntii pienen odottelun jälkee. Pelaa ihan normaalist silloin ku käy ja halvaantuu ihan laakist ilman mitää nykimisii! Aamul ei taas ei lähtenny käyntii mut parin tunnin pääst lähti normaalist? Auto on tos tallis ja pelaa taas hyvin miten selvittää vika? Ei uskalla lähtä ajelle ku eileen meinas käyvä kolari,sammu keskelle risteyst ja joku meinas tulla kylkee.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 325 Hyytyilee!!
Collapse
X
-
Originally posted by ttp325Mistä osais vikaa etsiä? Auto sammuu kesken ajon ja lähtee normaalist käyntii pienen odottelun jälkee. Pelaa ihan normaalist silloin ku käy ja halvaantuu ihan laakist ilman mitää nykimisii! Aamul ei taas ei lähtenny käyntii mut parin tunnin pääst lähti normaalist? Auto on tos tallis ja pelaa taas hyvin miten selvittää vika? Ei uskalla lähtä ajelle ku eileen meinas käyvä kolari,sammu keskelle risteyst ja joku meinas tulla kylkee.
-
-
Laita auto k?ym??n ja heiluttele niit? releit? mitk? on siin? kuskinpuolen iskaritolpan vieress? kines.... mulla ainakin oli sielt? yks piuha melkein poikki ni loppu k?yminen kun sein??n aina silloin t?ll?in...
________
tiny tits CamLast edited by -Jarno-; 10-04-2011, 07:14.
Comment
-
-
koitin niivitellä/heilutella sulakkeit ja releit sun muita pistokkeit mut kävi hyvin.
Ja samaa koitin aamul ku se ei käynnistyny mut ei auttanu. Sen huomasin et bensapumppu jäi hurisee ku se sammu eileen.Tai siis siks aikaa ku kone pyöri(vaihe päällä alamäes).Et kaikki siin ei me hengettömäks.
Comment
-
-
Itsellä teki täysin vastaavan tempun muutama päivä sitten kun oli hieman enemmän pakkasta... Auto hyytyi kesken ajon ja pysyi tämän jälkeen käynnissä vain kovilla kierroksilla. 5 min odotus ja tämän jälkeen taas kävi normaalisti. Ei ole sen jälkeen tapahtunut kertaakaan, joten arvelin vian olleen jäähileet/vesi bensatankissa tai ilmanputsariin pakkautunut lumi ?
Comment
-
-
tarkista sieltä konehuoneesta, kuskinpuolen iskarin tolpan kotelon kupeesta jossa on muovinen kansi , alla on 2 relettä, (voi olla 3) joista 1 o benspumpun ja ja toinen on motronicin päävirtarele, niin tuo motronicin päävirta rele. Itsellä sama ongelma kuin sulla, on vaihdettu kaikki sytkän osat, ilmamäärämittari avattu ja kunnostettu, imuputkia vaihdettu, kokeiltu toista ruiskun boxia ja toista bensampumppua mutta mikään ei auttanut. Sitten kun keksin "napauttaa" tuota relettä kun vika "on päällä" niin tokeni. Tosin ei se kopsuttelu aina auta. Jaa tiedoksi, se rele maksaa noin 60€ merkkiliikkeessä uutena. :(Last edited by nemesis; 05-02-2005, 15:19.
Comment
-
-
Originally posted by nemesistarkista sieltä konehuoneesta, kuskinpuolen iskarin tolpan kotelon kupeesta jossa on muovinen kansi , alla on 2 relettä, (voi olla 3) joista 1 o benspumpun ja ja toinen on motronicin päävirtarele, niin tuo motronicin päävirta rele. Itsellä sama ongelma kuin sulla, on vaihdettu kaikki sytkän osat, ilmämäärä mittari avattu ja kunnostettu, impuktia vaihdettu, kokeiltu toista ruiskun boxia ja toista bensampumppua mutt ami kään ei auttanut. Sitten kun keksin "napauttaa" tuota relettä kun vika "on päällä" niin tokeni. Tosin ei se kopsuttelu aina auta. Jaa tiedoksi, se rele maksaa noin 60€ merkkiliikkeessä uutena. :(
Ja jos ei mikään kovin erikoinen, tai vaikka hieman olisikin mitä epäilen jos vaan ohjaa motronikin virransaantia, niin motonetistä tms puljusta vaan samanlainen rele tilalle, hinnat 2,5e -> 5,95e.-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Originally posted by ttp325auton eestä päin katottuun vasemmast rivist eka tai toka 30A sulake.numeroo en nyt muista. palaa aina ku napauttaa sit relettä?
Comment
-
-
OK, olet nyt saanut selville mikä rele oli sökö (päävirtarele? vai bensarele?). Samalla sait selville mitä sulaketta se poltti. Nyt kaiva esiin kytkikset, joko täältä tai Haynesin manuaalista (osio "Body electrical systems"). Ja kaiva myös E30:n "omistajankäsikirja".
Selvitä mikä sulake on kyseessä, sen jälkeen mitä laitteita sen takana on (motronic?, bensapumppu?, ....). Joku niistä laitteista on saattanut tykätä "kyttyrää" kun sulake paloi tai onpa jopa saattanut olla syy sulakkeen palamiselle.
Tuosta releesta se kuitenkin kannattaa lähteä liikkeelle, selvittää mitä piuhoja sinne tulee ja mistä, minne ne piuhat menee ja sitten selvittää onko ne piuhat OK. Tai onko ne laitteen OK, mihin piuhat ko. releeltä menee.
Jos kyseessä on "päävirtarele" (diodi "vetokelan" edessä), yleensä se saa virran suoraan akulta (pinni 30), vetokelan maa (pinni 85) menee suoraan maihin (ruskea piuha on AINA maa BMW:ssä) ja vetokelan + pinni (pinni 86) on kytketty virtalukon pinniin 15 (tai 15u). Se on se vihreä piuha ja tulee sen 3 napaisen lattaliittimen (motronicin kupeessa) kautta.
Eli aina kun käännät virta-avainta, päävirtarele kytkeytyy päälle ja "jakaa virtaa" tarvitseville laitteille. Tämä pinnien 87 kautta (2 kappaletta). Sieltä saa virtansa motronic, bensasuuttimet, .... . Selvitä ne kytkiksien avulla.
Sitten tarkistat ko. laitteet, tavalla tai toisella. Sieltä se solmun pitäisi alkaa avautua. Mitään "uusi tuo" ja homma pelittää neuvoja tuskin voi antaa. Vika kun voi olla missä hyvänsä. Tai toki voi antaa, mutta hakuammuntaa se on.
Timo
Comment
-
Comment