Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E30 316/318/320 Alustan ja jarrujen päivitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bundexi
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 9
    • Tampere

    BMW E30 316/318/320 Alustan ja jarrujen päivitys

    Millanen operaatio tuo tosiaan olis kun olen nyt kyselly race.fi sivustoltakin näitä alustoja, siis D2 ja kehottivat olka-akselit vaihtamaan kun haluaisin 51mm tolpat eteen. Tavoitteena siis pikkuhiljaa alkaa rakentelemaan autosta tehokkaampaa ja aloittaisin jarruista sekä alustasta.
    Täältä foorumilta koitin ettiä kyllä mutta mitä kaikkea joutuu vaihtaan taakse kun haluaa päivittää rummut-->levyiks?
    Ja tosiaan tuolta race.fi ei osattu sanoa niin meneekö nuo 51mm tolpat kiinni vakio 316 etupään osiin?:think
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    #2
    E30:ssä tolppa on yhtä osaa "olka-akselin" kanssa. Iskaripatruuna tulee tolpan sisälle. 51mm tolpat käy kyllä suoraan kokonaisena vaikka 316 osiin. Huomaa nyt se että jos auto 9/86 uudempi joudut laittamaan absit. Tästä keskustelua vaikka tuossa --> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278611

    Takaa pitää vaihtaa takakynkät kokonaisuudessaan (jarrulevyt, käkkärin kamat, jarrusatulat, käsijarruvaijerit). Usein helpoin on laittaa koko taka-akseli.

    Kannattaa etsiä foorumilta koska tietoa aiheesta on aivan tolkuttomasti.

    E39 ja E91

    Comment

    • bundexi
      Newbiemmer
      • Jul 2013
      • 9
      • Tampere

      #3
      Joo todiaan tuolta löytykin noi tiedot, 320i kone olis tulossa joten se ei abseja vaadi eikä myöskään levyjä taakse jos oikein oon ymmärtänyt. Isommat levyt eteen ja tietenkin samalla tarvii sit muitakin jarruosia varmaan vaihtaa. Mites onko noita 320 valmistettu 45mm tolpilla vai pitääkö suosilla hommata nuo isommat tolpat eteen?

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16500
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by bundexi View Post
        Mites onko noita 320 valmistettu 45mm tolpilla
        On, jossakin m-tech tjs. lienee isot tolpat + viimeisimmät vuosimallit (:think)

        Comment

        • bundexi
          Newbiemmer
          • Jul 2013
          • 9
          • Tampere

          #5
          Hmmm... onko mitään tarkempaa vuosimallia tiedossa? Itellä tosiaan -88vm tuo ykskutonen.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16500
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by bundexi View Post
            Hmmm... onko mitään tarkempaa vuosimallia tiedossa? Itellä tosiaan -88vm tuo ykskutonen.
            T3 kertoo kohta.

            Comment

            • bundexi
              Newbiemmer
              • Jul 2013
              • 9
              • Tampere

              #7
              Tarkennusta siis sen verran kun luin tätä että kyseessä d2 coiloversarja, eikös noihin saa sit jarruhilppeet kinni vai oonko käsittäny aivan väärin tän touhun? Aiemmin mainittin tolpat mutta meinasin juurikin näitä coilovereita.

              Comment

              • bundexi
                Newbiemmer
                • Jul 2013
                • 9
                • Tampere

                #8
                -doubepost
                Last edited by bundexi; 01-06-2014, 22:41. Reason: tuplapostaus...

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16500
                  • Asikkala

                  #9
                  E30 coiloverit hitsataan alapäästä katkaistuun vakiotolppaan joten jarrujen kiinnitykselle ei tapahdu mitään muutosta, foorumilla on tästä kyllä juttuja ja kuvia.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎