Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20b25 sammuu, eikä lähde käyntiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rantakirppu
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 504
    • Keski-Pohjanmaa

    M20b25 sammuu, eikä lähde käyntiin

    mikähän vois olla, kun e30 vsm. -90 m20b25 moottorilla ei lähde välillä millään käyntiin vaatii usean minuutin "sahaamista", n. 7/10 lähtee heti. ei väliä onko kylmä tai kuuma moottori.
    joskus kun vedättää enempi, saattaa sammua yht'äkkiä, mutta lähtee sillon yleensä samantien käyntiin uudestaan.
    muutaman kerran ohitus tilanteessa ollut "hienoja hetkiä", kun auto sammuu kesken kaiken.
    Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    #2
    Virtalukon pohja ?

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      Bensapumppu sökö? Äkkiseltään tuntus siltä että ei paine piisaa :think

      Comment

      • SanMiguel
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 1035
        • Kirkkonummi

        #4
        Joskus oli vastaavia oireita ja syyllinen omassa tapauksessa oli bensapumpun rele. Silloin lähti poikkeuksetta käyntiin kylmällä moottorilla ja pienen ajon jälkeen sillon tällön sammui. Joskus rivakammin liikennevaloista lähtiessäkin sammui laakista kesken vedon. Monesti vauhti ei kerennyt edes loppua ennen kun hörähti uudelleen käyntiin.

        Toisessa autossa taas vastaavaa sillon tällön sammumista aiheutti hapettunut moottorinohjauksen rele / päärele. Joskus sammui vauhdista ja hetken ihmettelyn jälkeen laakista tulille. Joskus meni 5min joskus 20 min. Ennen vian löytymistä loppu vauheessa oireili myös niin että ei sammunut ollenkaan vaikka avaimen otti pois virtalukosta.

        Molemmissa tapauksissa releen avaamalla pystyi jo selvästi toteamaan miksi ei toimi

        Comment

        • Rantakirppu
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 504
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by SanMiguel View Post
          Joskus oli vastaavia oireita ja syyllinen omassa tapauksessa oli bensapumpun rele. Silloin lähti poikkeuksetta käyntiin kylmällä moottorilla ja pienen ajon jälkeen sillon tällön sammui. Joskus rivakammin liikennevaloista lähtiessäkin sammui laakista kesken vedon. Monesti vauhti ei kerennyt edes loppua ennen kun hörähti uudelleen käyntiin.

          Toisessa autossa taas vastaavaa sillon tällön sammumista aiheutti hapettunut moottorinohjauksen rele / päärele. Joskus sammui vauhdista ja hetken ihmettelyn jälkeen laakista tulille. Joskus meni 5min joskus 20 min. Ennen vian löytymistä loppu vauheessa oireili myös niin että ei sammunut ollenkaan vaikka avaimen otti pois virtalukosta.

          Molemmissa tapauksissa releen avaamalla pystyi jo selvästi toteamaan miksi ei toimi
          voisin vaikka alottaa tarkistamalla nuo releet.
          mistähän päin autoa mahdan kyseiset releet löytää?
          Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

          Comment

          • SanMiguel
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 1035
            • Kirkkonummi

            #6
            Alkuperäisessä 325i ainakin nuo releet löytyy konehuoneesta kuskinpuolelta iskaritornin etupuolelta mustan muovikotelon alta.

            Mikäli on tekniikanvaihto esim pikkukoneisesta niin saattaa löytyä konehuoneesta tulipellissä olevan muovisen kotelon sisältä missä kulkee esim moottorin johdot jne.

            Jos taas tekniikanvaihto missä käytetty esim 5 sarjan moottorin johtosarjaa niin nuo edellä mainitut releet löytyy todennäköisesti hanskalokerosta.

            Comment

            • raimo1
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 296
              • Kouvola,ksnk

              #7
              Itse paikansin vian kun kevyesti kopautin releeseen ja auto sammui kun seinään
              E30 m20b27hyrrä

              The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play

              Comment

              • Rantakirppu
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 504
                • Keski-Pohjanmaa

                #8
                Käytin releet irti ja putsasin pinnit. ei niissä kyllä hapettumaa eikä muutakaan paskaa ollut, mut nyt on ainakin pari päivää lähtenyt aina käyntiin.
                joko sattumalta tai siellä oli sit pientä kosketus häikkää.
                no aika näyttää poistuiko vika?
                Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

                Comment

                • SanMiguel
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 1035
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  Ei mullakaan ne pinnit ollut hapettuneet vaan ne releet oli sieltä sisältä hapettuneet. Eli niistähän lähtee se muovinen "kotelo" pois vaikka pienellä ruuvarilla ja sieltä sisältä se hapettuma omalla kohdalla löytyi.

                  Comment

                  • Rantakirppu
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 504
                    • Keski-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by SanMiguel View Post
                    Ei mullakaan ne pinnit ollut hapettuneet vaan ne releet oli sieltä sisältä hapettuneet. Eli niistähän lähtee se muovinen "kotelo" pois vaikka pienellä ruuvarilla ja sieltä sisältä se hapettuma omalla kohdalla löytyi.
                    ok. pitääpä purkaa tänään.
                    heti ku pääsin sanomasta, ni ei meinannut äsken lähteä pihasta käyntiin.
                    Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎