Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 E30 -86 käyttäjänkokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ripe
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 198
    • Espoo

    316 E30 -86 käyttäjänkokemuksia?

    Ostan kaverilta hyväkuntoisen 316 -86 (1.8 M10-koneella. 105hv) E30 kopalla. Ois kiva saada tietää faktoja ja käyttäjän kokemuksia kyseisestä mallista. Ja minkälaisiin kulutuksiin ootte päässeet? Ja kuinka pitkälle kyseisellä autolla on ajettu, kunnes se on jouduttu paalaamaan? Ym. ym.
    Nyk - Honda Civic Executive A 1.8 -08
    Ex - VW Polo 1.4 6N2 -01
    Ex - E34 520i -89
    Ex - Honda Accord EXi 2.0 -88
    Ex - Audi 80 2.0E -92
    Ex - Nissan Almera 1.6 SLX -98
    Ex - E36 316i -98
    Ex - E30 316 -86
    Ex - Peugeot 405 SRi -88
    Ex - Toyota Starlet 1.2 -82
    Ex - Mazda 323 1.3 -84
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

    #2
    Kyllä mielestäni on ihan hyvä valinta, riippuen tietty hinnasta, mulla on -88 (m10) korvausweberillä (pierpurkkeja rupee vähän ikä painaan)ja se kuluttaa 8-10 ltr/100 km, pitkälle on aina menty.....toihan on tosi yksinkertainen kone ja sitä tehtiin eri versioina n.30v ja jos niinkin suuressa maassa kuin russia maltetaan kopioida niin ei se huono voi olla ;-). Korista senverran että yleisimmät ruostepaikat ovat helmojen päät/alapinnat, lattioiden etuosat, pyöränkaaret, etulokasuojien alaosat sekä sivuvilkkujen tienoot, vanhojahan nää rupee kaikki jo oleen. Toi sun pelis on alunperin 4v, ellei oo otettu lisävarusteeksi 5v tai vaihdettu jälkeenpäin, 316 sai 5v laatikon -87, 318i:ssä se oli jo vakiona tuolloin. Tosta muut jatkakoot......

    EX:2002tii -70, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 525i -89, 316 -88
    Last edited by schwarze; 25-02-2005, 17:49.
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • Check Control
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 502
      • Kuopio

      #3
      Mikäs siinä! Ihan hupasia talviautoja nuo 4-kone vehkeet on...
      Onkos tuo sulle tuleva 1.8 ruiskulla vai kaasarilla? Nimittäin kaasariversiossa on (ainaki mulla) 90 ponivoimaa.
      R.I.P
      E30 325 Hartge Cabriolet -90, E30 327 Hartge/Turbo -88, E30 316/325 -85, E30 316/325 -84, E30 316 -85, E30 316 -87,BMW E30 318i -88[/SIZE]

      Comment

      • Gary
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 110
        • Lahti

        #4
        Mulla on uudenmpaa korimallia oleva '87 316 ja 5v-laatikko. Auto on ihan leppoisa ja todella mukava talvellakin kurvailla. Kaasarina surullisen kuuluisa Pierburg, mutta hyvin on ainakin vielä toiminut. Kulutuspuolikin on matka-ajossa ehkä jossain 7litran tienoilla, kun ei kaahaile. Eipä ole kertaakaan tielle jättänyt vuoden yhteiselon aikana. Tosin ruostevaurioita juuri edellisissä postauksissa mainituissa paikoissa on suoritettu. Muuten on normaaleja kulutusosia vaihdeltu.

        Vanha auto ja laiskahko, mutta kiva silti
        ex- E30 316 '87

        Comment

        • samikarki
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 343
          • turku

          #5
          90 pollia tosiaan on jos on kaasari. Itekkin oon tykännyt ajella ja mulla sentään on surullisen kuuluisa romukasa, laittoa on aina niinkuin on vanhoissa autoissa, mulla ruostetta eniten takakontissa kaarien päällä. Eli siis kaaret ruostuu. Jos ruisku -> parempi, kaasari aina kaasari.

          Comment

          • samikarki
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 343
            • turku

            #6
            Originally posted by Ripe
            Ostan kaverilta hyväkuntoisen 316 -86 (1.8 M10-koneella. 105hv) E30 kopalla. Ois kiva saada tietää faktoja ja käyttäjän kokemuksia kyseisestä mallista. Ja minkälaisiin kulutuksiin ootte päässeet? Ja kuinka pitkälle kyseisellä autolla on ajettu, kunnes se on jouduttu paalaamaan? Ym. ym.
            Ja jos on pierupurkin kaasari ja menee hermot mulla on kohta edullinen weberi myynnis vink vink

            Comment

            • J.L
              Minimi-Jakke
              • Oct 2002
              • 846
              • .

              #7
              .................
              Last edited by J.L; 05-12-2013, 16:38.

              Comment

              • samikarki
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 343
                • turku

                #8
                Pohjois-karjalan suunnalta lähti liikkelle vielä -25 yön jälkeen ilman lämppäriä, joskuun oli kylmät ensimmäiset 10km

                Comment

                • Korpisoturi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 473
                  • Kristiinankaupunki

                  #9
                  Omassa autossa perä vähän ujelsi lujas vauhdis, ajettu vissiin kuivana joskus, saattaa olla myös tyyppivika..?
                  Luotettava pelihän tuo on ja itse haluan eniten ylistää tuota pakkasella käynnistyvyyttä. Ei tarvinnu kauaa sahata vaikka auto oli seissyt 5vrk n.-15 pakkases.
                  Ja autohan oli just tuo 1.8 kaasari vehjes, 5 vaihdetta, -86.

                  Comment

                  • Ripe
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 198
                    • Espoo

                    #10
                    Jep siinä on kaasari ja 4-vaihdetta. Ihan mukava ajettava. Eikä oo pahemmin päässyt ruostumaan. Vain pintaruostetta. Ja hyvin on pelannut. Polletkin tuntuu olevan tallella ja ajo on tasaista.
                    Nyk - Honda Civic Executive A 1.8 -08
                    Ex - VW Polo 1.4 6N2 -01
                    Ex - E34 520i -89
                    Ex - Honda Accord EXi 2.0 -88
                    Ex - Audi 80 2.0E -92
                    Ex - Nissan Almera 1.6 SLX -98
                    Ex - E36 316i -98
                    Ex - E30 316 -86
                    Ex - Peugeot 405 SRi -88
                    Ex - Toyota Starlet 1.2 -82
                    Ex - Mazda 323 1.3 -84

                    Comment

                    • Jusaba
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 613
                      • Joensuu

                      #11
                      Meidän 316 seiso hangessa ja kovassa pakkasessa semmosen kuukauden.. Eikun vaan autoon ja käyntiin ilman mitään lämmityksiä.. Ovet vaan ei taho pakkasilla aina mennä kiinni..
                      MB


                      EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                      Comment

                      • Aero
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2005
                        • 14
                        • Salo

                        #12
                        Eipä tuosta ole juuri pahaa sanottavaa (-88 1,8 kaasari, 5-v) Ainoo vaan et hel#¤%tisti on menny rahaa "entisöintiin"...vähän omaakin vikaa ja sitten se että on töissä varaosaputkassa.. Juuri tilailin korvausweberin vanhan 2BE:n tilalle. Väittävät että pitäisi tulla pirteämpi ja taloudellisempi??! Pierupurkki on ainakin ihan kuollu.. muutama tullu niitäkin kokeiltua.

                        Comment

                        • herja
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1649

                          #13
                          Mäkin ostin just tollasen samanlaisen, ainoo, että mulla se vaan on aika mätä ja oon räkiny pohjaan jo melkein 10 lappua ja muutama olis vielä jäljellä. Saumakohdista toi tahtoo ruostua ja ne on aika pahoja korjata. Muuten toi on ihan jees.
                          Retard Member

                          Comment

                          • MiggoB
                            Newbiemmer
                            • Nov 2004
                            • 5

                            #14
                            Ostin ite vuosi sitten 316 M10B18 -85 bimmerin, hyvä ajaa, eikä ole vielä kiukutellut. Mutta mittarissa vasta 150 tkm. Matkaa ja aikaa on siis vielä.

                            Viikonloppuna ehkä 5v-laatikko kiinni, sitten kehtaa ajella pidempääkin matkaa...
                            Ex 316 -85. Nyk. 323F -99

                            Comment

                            • flyingfinn_148
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2005
                              • 158
                              • Nousiainen

                              #15
                              Ostin akns tollasen 316 1.8 -87 tai valmistettu -86 mut rekisteris -87 ja kaasarin kans oon saanu tapella vähän turhankin paljon.. mut kyl se muuten toimii ja korikin on lähes ruosteeton... onhan se ihan näppärä vehje... ja siin kaasaris on se 90 pollee.. pierburgin 2BE kaasari on ainut huono kokemus mut toivottavasti saan jostai weberin!
                              Bemari sen olla pitää!

                              e39 528ia touring -97

                              Ex E36 325i -91
                              Ex E36 325i -91
                              Ex E30 316 -87

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎