Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 m40 tilalle e28 m10 l-jetti moottorin sähköt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaksukka
    Newbiemmer
    • Oct 2014
    • 6
    • finland

    e30 m40 tilalle e28 m10 l-jetti moottorin sähköt

    elikkäs otsikon mukaista apuja kaivataan rojektiin onko kellään tieto mitkä johdot tulevat mihinkin kun pitäisi se m40 moottorin pyöreä liitin saada liitettyä l-jetin johtosarjaan jossa on se neliskanttinen liitin? ja ihteeni ihmetyttää kanssa kun siinä m40 pyöreessä liittimestä lähtee kahdesta kohtaa 2 saman väristä johtoa niin pitäisikö ne sitten yhdistään eka toisiinsa ja sitten vasta yhteen johtoo vai miten?

    olen itse tältä sivulta kahellut nuita http://www.e30zone.net/e30zonewiki/index.php/C101 mutta sitten jetronicin kaaviosta itsellä ei mene pinnit kuvan mukaisesti samoihin paikkoihin ja johtojen väritkin ovat eri.

    itsellä menee siinä pyöreässä liittimessä johdot näin ja en ole varma tarkottavatko edes oikeeta
    1. sininen/ latauksen valo
    2.tyhjä 3.tyhjä
    4.violetti ruskea/temp mittari
    5.vihreä ruskea/öljynpaineen merkkivalo
    6.vihreä valkoinen/ happi anturin rele? mikä ihme sekin on. ja näitä lähtee 2 johtoa samasta
    7.vihreä/virtalukko?
    8.musta valkea/polttuaineen tulo?
    9.musta/moottorin nopeus tulo?
    10. tyhjä
    11.vihreä valkoinen/nollaa palvelut?
    12.ruskea/moottorin merkki valo
    13.vihreä violetti/ näitä kanssa 2 johtoa samassa polttoaineen pumpun rele
    14.musta valkoinen/nopeus singaali ecu?
    15.musta vihreä/unloader rele ?`mikä
    16.musta valkoinen/vianmääritys liittimeen?
    17.tyhjä
    18.musta keltainen/virta lukko

    Sitten siinä neliskanttisessa liittimessä on johdot värit

    musta keltainen
    vihree ruskee
    vihree violetti 2 kpl
    vihree 2kpl
    sininen
    vihree keltainen
    sininen valkoinen
    musta valkoinen
    ruskee valkoinen

    ja ecun vieressä olevassa 3 napaisessa liittimessä on seuraavat värit musta sininen. vihreä.Ruskea keltainen

    apuja kaivattais mitkä nuista kytketään toisiinsa
    Last edited by Jaksukka; 12-12-2014, 17:11.
  • Att1Tude
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 152
    • Joensuu

    #2
    Öö. Mikä vuosimalli sulla se e30? Tuolla huoltovalojen nollaus threadissa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=36257 7-pinni on molemmissa vanhassa ja uudessa liittimessä se nollaus ja tuon c101 sivun mukaan se on pin11. tuo happianturin rele vois olla pääreleen(tai muun vastaavan) ohjaus joka lämmittää lambdan kun virrat laitetaan päälle.

    Toisaalta kyllä tuo on tehtävissä, jostain sen neliskanttisen pinnitiedot saatava

    E: onko tuo sun pin12 virheellisesti ruskea vai onko tuo piuha harmaa?
    EE: Kyllä nyt on meikäläinen ihan väärällä liittimellä täällä
    Last edited by Att1Tude; 13-01-2015, 19:57.
    ex.E30 316i'90
    ex.E36 320i'91
    Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

    Comment

    • Jaksukka
      Newbiemmer
      • Oct 2014
      • 6
      • finland

      #3
      Originally posted by Att1Tude View Post
      Öö. Mikä vuosimalli sulla se e30? Tuolla huoltovalojen nollaus threadissa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=36257 7-pinni on molemmissa vanhassa ja uudessa liittimessä se nollaus ja tuon c101 sivun mukaan se on pin11. tuo happianturin rele vois olla pääreleen(tai muun vastaavan) ohjaus joka lämmittää lambdan kun virrat laitetaan päälle.

      Toisaalta kyllä tuo on tehtävissä, jostain sen neliskanttisen pinnitiedot saatava

      E: onko tuo sun pin12 virheellisesti ruskea vai onko tuo piuha harmaa?
      EE: Kyllä nyt on meikäläinen ihan väärällä liittimellä täällä
      auto on 88vm. kaverilta kyselin tuossa kauana aikaa sitten niin tuo happianturin rele on aika varmasti lambdan piuhat ja tuossa mun koslassa ei oo ees koko labdaa ollunakaan. ja konekkin on kohta siinä kunnossa että voi autoon nostella sen ja piuhoja puuttuu muistaakseni vielä 6 kappaletta laittamati en oo enää jaksanut sen tarkemmin perehty niihin mutta sittenhän sen näkee kun testaa. ja jos ei helvetti ala toimimaan niin pakko kait se on vaihtaa l-jetronikin ruisku motronikkiin ja vielä jos olis valmiina e30 korista johot siihen taikka vaihtoehtosesti kaasari tilalle jos alkaa vituttamaan tarpeeks pakkasessa tehä

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4


        Tuo liitin ei muistaakseni ole sama kuin E28:n sulakerasiaan tuleva? (keskellä 4 nuita isompaa)?

        Ja nuita vihreitä (vaiko missä violettia ) johtoja seuraamalla, purkamalla johtosarjaa sopivasti, löydät niiden liitokset. Eli ne on haaroitettu jo tehtaalla.

        Sen takia nuo johtosarjan purkamiset että johdot yltää sinne mihin ne on suuniteltu. E28:ssa sulakerasia vasemmalla edessä, E30:ssä vasemmalla takana, boksit samalla suunnalla, E30:ssa polttoaine pumpun rele tuli toiseen paikkaan (verrattuna E28:n johtosarjaan).

        Alfamerin opas ja kaveri joka osaa lukea sähkökuvia ratkaisi omat kysymykset vastaavassa muutoksessa.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎