Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 lämpömurheita ja ABS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kojontti
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2014
    • 204
    • Puolanka

    E30 lämpömurheita ja ABS

    Potilaana E30 jossa koneena M52B25 ja ongelmana lämpöjen nostelu kovemmassa käytössä. On ilmattu kaikenlaisilla konsteilla, on tarkastettu termostaatti, vesipumppu(rautasiivillä). Jäähdytin on uutta vastaava, sähköflekti suoralla sähköllä puhaltamassa jäähdyttimen edessä.

    Ylä ja alavesiletku lämpenee mutta sisään ei tule lämmintä ollenkaan. Paisuntasäiliöön ei tule kuplia käydessä kun on ilmattu järjestelmää limsapullomenetelmällä.

    Toinen kysymys koskee ABSiä, mikä sulake on sille ja riittääkö sen irroitus poistamaan ABS:n käytöstä? Vikavalon syttymisellä ei ole väliä sillä kyseessä on ihan puhtaasti harrastekäytössä oleva jäärata/sprinttiauto, eikä tieliikennettä vaaranneta tällä kamppeella.
    ex-E46 330 XD
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Originally posted by Kojontti View Post
    Potilaana E30 jossa koneena M52B25 ja ongelmana lämpöjen nostelu kovemmassa käytössä. On ilmattu kaikenlaisilla konsteilla, on tarkastettu termostaatti, vesipumppu(rautasiivillä). Jäähdytin on uutta vastaava, sähköflekti suoralla sähköllä puhaltamassa jäähdyttimen edessä.

    Ylä ja alavesiletku lämpenee mutta sisään ei tule lämmintä ollenkaan. Paisuntasäiliöön ei tule kuplia käydessä kun on ilmattu järjestelmää limsapullomenetelmällä.
    Onko lämmityslaitteen kennolle menevät letkut oikeinpäin. Kannen takaa kennon alempaan putkeen ja paluu ylemmästä. Jos väärinpäin, ei vesi kierrä kennolla, eikä sitäkautta tule myöskään lämmintä.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

      #3
      Tuli mieleen vaan että onko vesiventtiilissä liitin kiinni? Voisikohan tehdä tuollaista.

      Sulakkeet: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=249570

      Tuohon ABS disablointiin varmaan riittää minkä tahansa ABS-anturin johdon irroittaminen liitoksesta tai ohjainboksin liittimen irroitus. Löytyy ratin alta se.

      E39 ja E91

      Comment

      • Kojontti
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2014
        • 204
        • Puolanka

        #4
        Kiitokset vinkeistä, pitää tarkastella kunhan tarkenee taas autoa sepittää (-30 ulkona tällä hetkellä )
        ex-E46 330 XD

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎