Announcement

Collapse
No announcement yet.

e21 sylki öljyt pellolle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • s3m
    Newbiemmer
    • Jun 2004
    • 20

    e21 sylki öljyt pellolle

    auto on seissy 2kk ulkona paikallaa. olen välil käytelly konetta hyvin on toiminu mutt tänää ku löin käyntii nii se sylkäs öljyt pellolle öljyfilsun tivarin välistä. no joo edellii omistaja sano ett on kuulemma tehny aiemminki jos kylmänä antaa kunnol runtuu. mutta ku en antanu ihan normaalisti käytin. pakkasta oli sellaset 7 astetta mutt yöpakkasten jälkee öljyt oli varmaa kylmemmät. öljyt oli ohjekirjan suosittelemat kesäöljyt 20w-50. kone on melkein legendaarinen m10b18 aj. joku 180 tkm. konetta on vähän kutiteltu. eihän toi ny iso homma oo laittaa uus öljyfilsu ja uudet öljyt
    Mutta kysymys kuuluukin että miksi se just filsun tivarin välistä sylki ne pellolle? Ja mitä mitä muuta siel on voinu mennä rikki? epäilisin ite ett venanohjurin kumi voi mennä mahdollisesti rikki. ymmärrän kyll ett jos öljyt tulee ulos öljytikun reiästä tai huohotin putkest mutt...
    nii ja kone poltti hiukan öljyä ennen ku vaihoin noi tervat sisää.

    Sit toinen kyssäri. käykö e21 mallii vanhan e12 kopan sivupeilit tai 600 tai 700 sarjan jotku kromipeilit? ja entäs e12 kopan kromiset ovenkahvat?
  • Hanza
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1931
    • Juvan Shell. Requiescat in pace

    #2
    Originally posted by s3m
    auto on seissy 2kk ulkona paikallaa. olen välil käytelly konetta hyvin on toiminu mutt tänää ku löin käyntii nii se sylkäs öljyt pellolle öljyfilsun tivarin välistä. no joo edellii omistaja sano ett on kuulemma tehny aiemminki jos kylmänä antaa kunnol runtuu. mutta ku en antanu ihan normaalisti käytin. pakkasta oli sellaset 7 astetta mutt yöpakkasten jälkee öljyt oli varmaa kylmemmät. öljyt oli ohjekirjan suosittelemat kesäöljyt 20w-50. kone on melkein legendaarinen m10b18 aj. joku 180 tkm. konetta on vähän kutiteltu. eihän toi ny iso homma oo laittaa uus öljyfilsu ja uudet öljyt
    Mutta kysymys kuuluukin että miksi se just filsun tivarin välistä sylki ne pellolle? Ja mitä mitä muuta siel on voinu mennä rikki? epäilisin ite ett venanohjurin kumi voi mennä mahdollisesti rikki. ymmärrän kyll ett jos öljyt tulee ulos öljytikun reiästä tai huohotin putkest mutt...
    nii ja kone poltti hiukan öljyä ennen ku vaihoin noi tervat sisää.

    Sit toinen kyssäri. käykö e21 mallii vanhan e12 kopan sivupeilit tai 600 tai 700 sarjan jotku kromipeilit? ja entäs e12 kopan kromiset ovenkahvat?
    No en ihmettele että on tunkenu ölpät pihalle tuolta. Alkaa pakkasella olla aika vaseliinia tuo 20w öljy. Vaihda hyvä ihminen vaikka jotkin 10w öljyt tilalle. Enkä usko että muuta tarvitaan kuin uus suodatin ja öljyä koneeseen
    Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

    t: luft waffel

    "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

    Comment

    • s3m
      Newbiemmer
      • Jun 2004
      • 20

      #3
      eilen löin jotai kusta koneesee ja uuden filsun nyt toimii taas melkein kun kello.
      tarttis kai hakee kans uudet ilmanputsarit webereille. Niit vissii saa ad/hd varaosa maailmasta jos ei muualt nii freetechniksiltä ainaki.

      Comment

      • s3m
        Newbiemmer
        • Jun 2004
        • 20

        #4
        missäs t3 on?
        tota mitäs muuten merkkaa weberissä tällanen merkintä ku 2k50? kun en ole kaasarin koosta ihan varma, oli siin joku toinenki valumerkintä, mutt en nyt sitä muista ulkoa.

        Comment

        • Racink
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 840
          • Jkl

          #5
          Originally posted by s3m
          auto on seissy 2kk ulkona paikallaa. olen välil käytelly konetta hyvin on toiminu mutt tänää ku löin käyntii nii se sylkäs öljyt pellolle öljyfilsun tivarin välistä. no joo edellii omistaja sano ett on kuulemma tehny aiemminki jos kylmänä antaa kunnol runtuu. mutta ku en antanu ihan normaalisti käytin. pakkasta oli sellaset 7 astetta mutt yöpakkasten jälkee öljyt oli varmaa kylmemmät. öljyt oli ohjekirjan suosittelemat kesäöljyt 20w-50. kone on melkein legendaarinen m10b18 aj. joku 180 tkm. konetta on vähän kutiteltu. eihän toi ny iso homma oo laittaa uus öljyfilsu ja uudet öljyt
          Mutta kysymys kuuluukin että miksi se just filsun tivarin välistä sylki ne pellolle? Ja mitä mitä muuta siel on voinu mennä rikki? epäilisin ite ett venanohjurin kumi voi mennä mahdollisesti rikki. ymmärrän kyll ett jos öljyt tulee ulos öljytikun reiästä tai huohotin putkest mutt...
          nii ja kone poltti hiukan öljyä ennen ku vaihoin noi tervat sisää.
          Kannattaa myös tarkistaa ettei huohotinputki ole mennyt tukkoon...

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            #6
            E12 ja E21:n kromipeilit on samat, muistaakseni kahvatkin käy... pitäs mitata (taas)
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • s3m
              Newbiemmer
              • Jun 2004
              • 20

              #7
              tattis vaa. sit vaa ettimää sellasia jostai. varmaa kohtuu vaikee löytää hyvä kuntoset. mutt onhan niitä kuitenki tehty miljoonia nii miks ei.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎