Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30: nopeusmittarin anturin testaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkoe
    Newbiemmer
    • Feb 2005
    • 3
    • Hyvinkää

    e30: nopeusmittarin anturin testaus

    Yritin searchilla, mutta ei napannu eli kysytääs seuraavaa
    Anturi on ilmeisesti tavallinen induktiivinen anturi, jonka tuottama jännite kasvaa nopeuden noustessa?? Onko kenelläkään tiedossa mikä anturin vastus kuuluisi olla ja mikä on sen tuottama jännitte eri nopeuksilla? Jos joku voorumilainen sattuu olemaan bmw:llä töissä kirjoista/koneelta löytäisi tietoa...

    Omasta nopeusmittari pimeenä (muuten mittari toimii perfekto). Mittaristolle tulevat johdot ehjät ja anturin vastus 1ohm. Vastuksen pitäisi luultavasti olla ihan jotain muuta.

    tänks!
    e30 325i -89
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    #2
    Oletko tarkastanut TARKASTI sen johdon joka menee siihen anturille? Itsellä oli pieni reikä kuoressa, ja siitä mennyt suolavesi sisään, ja johto syöpynyt olemattomiin.. Kaikki muu toimi paitsi se nopeus/matkamittari...
    Eilen kävin uusimassa johdon, niin alkoi toimia ja kun otin vanhan johdon pois, niin huomasin sen reiän kuoressa, itse johdin puuttui melkein sentin matkalta, hapettunut pois... harmi että en tiedä anturin arvoa, mutta tuo vaan vinkiksi jos et ole vielä tarkasti katsonut

    Comment

    • -Tepe-
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 149
      • Liperi

      #3
      mielestäni se nopeusanturi on ns.reed-kytkin,
      joka tuottaa "kanttiaaltoa" oskilloskoopilla katsottuna eli kytkin kiinni-auki-kiinni

      omassani oli nopeusmittarista se mikropiiri rikki ja ei toiminu myöskään kulutusmittari kun ei antanut signaalia ulos siitä elektroniikasta.
      -> purkaamolta toinen mittaristo, kolvi käteen, neljästä kohtaa tinaus irti ja toinen piirilevy tilalle, siis jos halua säilyttää samat kilometrit...
      Nyt: E39 530da touring -03 , E36 328i touring -96
      Ex: E30 320i -91 , E21 320/6 -78

      Comment

      • Masinol
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 988
        • "Turku"

        #4
        Ja vaikka se olisikin induktiivinen anturi niin voi tuo 1ohmi olla silti oikein, kun siellä on kuitenkin kela (siis jos se on induktiivinen). Jos se on kela niin mittaa oskilloskoopilla ja jos sen reed kytkin niin mittaa sitä yleismittarin "piippi" puolella ja pyörittele pyörää.... Jos se on kela niin luultavasti taajuus määrää eikä jännite...
        Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

        Comment

        • Tosde
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2002
          • 237
          • Nummela

          #5
          ei välttämättä ole anturissa vika vaan mittariston taakse tulevassa liittimessä , ite vaihdoin kans ton anturin eikä auttanut ja piuha oli ehjä kun mittas perästä mittarin liittimelle asti.

          se liitin ei vissiin kunnolla nappaa siihen mittaristoon kiinni eli koita painaa niitä liittimen "puristimia/liitos pintaa" tiukemmalle että tulis kontaktia.
          Bmw F11 535XD MPerformance

          Projekti Bmw 325i -86

          Ex Bimmerit:
          -Bmw E91 330XD LCI -10

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎