Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18 virinokka asiaa/käynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jks
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 76
    • Oulu

    M42B18 virinokka asiaa/käynti

    Kolmikympissä on mulla schrick- kopiot, eli 256 asteinen on ainakin imunokka ja 10.4mm nostoa. Tyhjäkäynti meni nokalla aika purputtavaksi. Vetää ainakin ala- ja keskikierrosalueella hyvin. Ei ole oikein kierroksilla tohtinut vedättää, kun vasta uuden imunokan vaihdoin, mutta hieman puutumista tuntuis 5000 kiekan maissa olevan. Pakopuolelle oli jo virinokka vaihdettu ennemmin. Onkohan mulla nokan ajoitukset lähelläkään, kun ei kait sen pitäis purputtamalla käydä noin loivilla nokilla?? Tulpan värit oli ainakin hyvät, eli seokset suunnilleen kohdallaan.
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Onkohan mulla nokan ajoitukset lähelläkään, kun ei kait sen pitäis purputtamalla käydä noin loivilla nokilla??
    No, mulla tulee ekana mieleen että tuskin on kohdallaan jos kysyt sitä. Millasilla ohjeilla ja työkaluilla olet sen ajoittanut?



    Tulpan värit oli ainakin hyvät, eli seokset suunnilleen kohdallaan.
    Seokset katotaan pakokaasuanalysaattorilla. Tulppien värin kattominen on siltä ajalta ku viilailtiin katkojan kärkiä ja tankattiin lyijyllistä.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • jks
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 76
      • Oulu

      #3
      Vakiomerkkeihin yritin tähdätä, eli nokkien takapäässä olevat tasaiset osat linjaan toisiinsa nähden, viivoitinta apuna käyttäen.. Minä olen jo sen verran vanha, että nuorena viilailtiin kärkiä + oli lyijyllistä bensaa yms.

      Comment

      • Jampsu87
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1335
        • Rovaniemi

        #4
        Tuossa video omasta e36:sta jossa samoilla spekseillä hiotut nokat ja ajoitettu samalla lailla kuin vakiot ajoitustyökaluilla. Tuolloin hc:t oli tyhjäkäynnillä 1600. Kierroksilla olisi mennyt päästöistä läpi.



        Tässä käyntiä jossa imu on 256 ja pako vaihdettu vakioksi: https://www.youtube.com/watch?v=BiDpW1y0m8o
        Last edited by Jampsu87; 18-02-2015, 21:12.
        E91 lci 330xd.

        Comment

        • jks
          Bimmer Rookie
          • Apr 2004
          • 76
          • Oulu

          #5
          Samanlainen tyhjäkäynti mullakin, kun tuossa sun eka linkissä.. Käytitkö penkissä tuota omaa kolmikutosta?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎