Originally posted by GOOFY
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kipinä hukassa apua kaivataan
Collapse
X
-
Halkinainen tulpanjohto=viallinen, maadoittaa ennen aikojaan runkoon/kostealla säällä mihin vain. Asennusvirhe todennäköisesti, johto käynyt tiukalla lenkillä tjsp. Pätee myös puolan johtoon tottakai.
Originally posted by dantsku View PostTulee virta ja vaihdoin sen boksin ja johdot selattu läpi se johto mikä tulee jakajan ja sytytysboksin väliin ni siinä oli halkeama mutta yleis mittarin kaa ku tutki ni ei oo ainakaan oikosulussaex.E30 316i'90
ex.E36 320i'91
Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.
Comment
-
-
Originally posted by dantsku View PostPaljon pitäis tulla millekki johdolle virtaa siinä sytytys boksissa
musta ja vihreä ovat eri vuosimalleissa toisin päin.
Virtalukolta tuleva virta menee jompaan kumpaan (musta tai vihreä) ja haarautuu puolan +. Ja jos virta kerran tulee puolalle niin kai se varmaan menee sit poksillekkin.
toisesta sit menee se pätkivä maa puolan -.
Kynällä kun kokeilee puolan miinusta niin se kynä pitäs vilkkua startatessa.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by Att1Tude View PostHalkinainen tulpanjohto=viallinen, maadoittaa ennen aikojaan runkoon/kostealla säällä mihin vain. Asennusvirhe todennäköisesti, johto käynyt tiukalla lenkillä tjsp. Pätee myös puolan johtoon tottakai.
Oikosulussa mihin? Tarpeellinen tieto tuossa johdon mittauksessa on johdon johtavuus, vastusta ei saa olla juuri yhtään
Ja tarkoitin sitä johtoa mikä on jakajan ja sytytyksen välillä
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostPoksin keltainen on kierroslukutieto, ei vaikuta mitenkään käyntiin lähtöön
musta ja vihreä ovat eri vuosimalleissa toisin päin.
Virtalukolta tuleva virta menee jompaan kumpaan (musta tai vihreä) ja haarautuu puolan +. Ja jos virta kerran tulee puolalle niin kai se varmaan menee sit poksillekkin.
toisesta sit menee se pätkivä maa puolan -.
Kynällä kun kokeilee puolan miinusta niin se kynä pitäs vilkkua startatessa.
Comment
-
-
Originally posted by dantsku View PostPitää tutkia ja nii vois kuvitella et ku puolal tulee sähkö et toimis boksiki mut tiiä sitä sit
Testaa niin selviää kummalla puolen puolaa vika on.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostTestasikko sen puolan miinuksen?
Virtalukon voi ohittaa antamalla poksille ja puolalle suoraan virtaa niin ainakin yhden ongelma paikan saa eliminoitua pois.
Comment
-
-
Mulla kans..
..kipinä katosi! M20B25 03/87
Vaihdettu virranjakaja, pyörijä, puola.
Puolalle tulee virta johtoihin, mutta häviää omituisesti kun laittaa johdot kiinni puolaanei kipinöi jakajalle menevän johdon päästä. Tässä ei vissiin erillistä sytkäboksia?
Mites vaikuttaa kampiakselin tunnistin...jos on särki, niin antaako kipinää puolalta eteenpäin? Ja sit kaikista mystisin homma..missä se anturi tässä koneessa on??? Toiset sanoo sen olevan keulassa ja toiset laatikossa. Keulassa on anturi, jossa ei toisessa päässä mitään liitintä, vaan se menee suoraan diagnostiikkapistokkeeseen. Laatikon kyljessä on kaksi samanlaista anturia päällekkäin! Niitä koetin molemminpäin, mutta ei auta. Kumpi niistä vois olla kampiakselinasentotunnistin? Toinen ymmärtääkseni kierroslukuanturi?
Comment
-
-
Originally posted by wql View Post..kipinä katosi! M20B25 03/87
Vaihdettu virranjakaja, pyörijä, puola.
Puolalle tulee virta johtoihin, mutta häviää omituisesti kun laittaa johdot kiinni puolaanei kipinöi jakajalle menevän johdon päästä. Tässä ei vissiin erillistä sytkäboksia?
Mites vaikuttaa kampiakselin tunnistin...jos on särki, niin antaako kipinää puolalta eteenpäin? Ja sit kaikista mystisin homma..missä se anturi tässä koneessa on??? Toiset sanoo sen olevan keulassa ja toiset laatikossa. Keulassa on anturi, jossa ei toisessa päässä mitään liitintä, vaan se menee suoraan diagnostiikkapistokkeeseen. Laatikon kyljessä on kaksi samanlaista anturia päällekkäin! Niitä koetin molemminpäin, mutta ei auta. Kumpi niistä vois olla kampiakselinasentotunnistin? Toinen ymmärtääkseni kierroslukuanturi?
Kuskinpuolen lokarinkaaren kohilla pari relettä erillisessä telineessä. Toinen helisee ravistettaessa. Siihen tilasin uuden. Toisenkin ostin varmuuden vuoksi.. Torstaina pääsee kokeilemaan auttaako.
Edit: ei auttanut..Last edited by wql; 13-07-2015, 15:56.
Comment
-
-
Kipinä hukassa
Kirjoitetaampa omakin ongelma tänne. Auto e30 325i m20b25 motronicilla. Sammunut ajosta n. 3 vuotta sitten, silloin tutkittu että bensa ja kipinä hukassa. Nyt hiljan vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen mallia tarvike, bensaa rupesi tulemaan. Kipinä edelleen hukassa, mittailtu sen verta, että puolalle asti tulee virta, mutta ei lähde siitä eteenpäin. Kokeiltu toista puolaa ja moottorinohjausyksikköä, ei vaikutusta. Mistähän lähtisi vikaa seuraavaksi etsimään?
Comment
-
Comment