Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kipinä hukassa apua kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dantsku
    Newbiemmer
    • Mar 2014
    • 21
    • masku

    #16
    Originally posted by GOOFY View Post
    Tuleeko syttöpoksille virtaa ja tarkista jakajan anturin ja poksin välinen piuha ja liitokset.
    Tulee virta ja vaihdoin sen boksin ja johdot selattu läpi se johto mikä tulee jakajan ja sytytysboksin väliin ni siinä oli halkeama mutta yleis mittarin kaa ku tutki ni ei oo ainakaan oikosulussa

    Comment

    • dantsku
      Newbiemmer
      • Mar 2014
      • 21
      • masku

      #17
      Originally posted by GOOFY View Post
      Tuleeko syttöpoksille virtaa ja tarkista jakajan anturin ja poksin välinen piuha ja liitokset.
      Paljon pitäis tulla millekki johdolle virtaa siinä sytytys boksissa

      Comment

      • Att1Tude
        Bimmer Rookie
        • Feb 2013
        • 152
        • Joensuu

        #18
        Halkinainen tulpanjohto=viallinen, maadoittaa ennen aikojaan runkoon/kostealla säällä mihin vain. Asennusvirhe todennäköisesti, johto käynyt tiukalla lenkillä tjsp. Pätee myös puolan johtoon tottakai.

        Originally posted by dantsku View Post
        Tulee virta ja vaihdoin sen boksin ja johdot selattu läpi se johto mikä tulee jakajan ja sytytysboksin väliin ni siinä oli halkeama mutta yleis mittarin kaa ku tutki ni ei oo ainakaan oikosulussa
        Oikosulussa mihin? Tarpeellinen tieto tuossa johdon mittauksessa on johdon johtavuus, vastusta ei saa olla juuri yhtään
        ex.E30 316i'90
        ex.E36 320i'91
        Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          #19
          Originally posted by dantsku View Post
          Paljon pitäis tulla millekki johdolle virtaa siinä sytytys boksissa
          Poksin keltainen on kierroslukutieto, ei vaikuta mitenkään käyntiin lähtöön

          musta ja vihreä ovat eri vuosimalleissa toisin päin.

          Virtalukolta tuleva virta menee jompaan kumpaan (musta tai vihreä) ja haarautuu puolan +. Ja jos virta kerran tulee puolalle niin kai se varmaan menee sit poksillekkin.

          toisesta sit menee se pätkivä maa puolan -.

          Kynällä kun kokeilee puolan miinusta niin se kynä pitäs vilkkua startatessa.
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • dantsku
            Newbiemmer
            • Mar 2014
            • 21
            • masku

            #20
            Originally posted by Att1Tude View Post
            Halkinainen tulpanjohto=viallinen, maadoittaa ennen aikojaan runkoon/kostealla säällä mihin vain. Asennusvirhe todennäköisesti, johto käynyt tiukalla lenkillä tjsp. Pätee myös puolan johtoon tottakai.



            Oikosulussa mihin? Tarpeellinen tieto tuossa johdon mittauksessa on johdon johtavuus, vastusta ei saa olla juuri yhtään
            Siis kattosin vaa et ei oo johdon sisällä keskenään oikosulussa mut pitää vaihtaa
            Ja tarkoitin sitä johtoa mikä on jakajan ja sytytyksen välillä

            Comment

            • dantsku
              Newbiemmer
              • Mar 2014
              • 21
              • masku

              #21
              Originally posted by GOOFY View Post
              Poksin keltainen on kierroslukutieto, ei vaikuta mitenkään käyntiin lähtöön

              musta ja vihreä ovat eri vuosimalleissa toisin päin.

              Virtalukolta tuleva virta menee jompaan kumpaan (musta tai vihreä) ja haarautuu puolan +. Ja jos virta kerran tulee puolalle niin kai se varmaan menee sit poksillekkin.

              toisesta sit menee se pätkivä maa puolan -.

              Kynällä kun kokeilee puolan miinusta niin se kynä pitäs vilkkua startatessa.
              Pitää tutkia ja nii vois kuvitella et ku puolal tulee sähkö et toimis boksiki mut tiiä sitä sit

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                #22
                Originally posted by dantsku View Post
                Pitää tutkia ja nii vois kuvitella et ku puolal tulee sähkö et toimis boksiki mut tiiä sitä sit
                Ja jos pätkivää maata ei löydy puolan miinuksesta ku starttaa niin sit on poksi tai anturi jakajassa paskana. Anturin elämästä en osaa mitään sanoa. Kerran koitin mittailla mut en saanu mistään lukemista selvää.

                Testaa niin selviää kummalla puolen puolaa vika on.
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  #23
                  Joko tähän löyty vika?
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • dantsku
                    Newbiemmer
                    • Mar 2014
                    • 21
                    • masku

                    #24
                    Originally posted by GOOFY View Post
                    Joko tähän löyty vika?
                    Ei ole vielä vikaa löytynyt yritys on kova mut ei
                    Mietiskelen vaa tota lukon pohjaa et et toimiikohan se starttaa ainakin ja kaikis johdois sähkö kulkee

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      #25
                      Testasikko sen puolan miinuksen?

                      Virtalukon voi ohittaa antamalla poksille ja puolalle suoraan virtaa niin ainakin yhden ongelma paikan saa eliminoitua pois.
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      • dantsku
                        Newbiemmer
                        • Mar 2014
                        • 21
                        • masku

                        #26
                        Originally posted by GOOFY View Post
                        Testasikko sen puolan miinuksen?

                        Virtalukon voi ohittaa antamalla poksille ja puolalle suoraan virtaa niin ainakin yhden ongelma paikan saa eliminoitua pois.
                        Kokeilin systeemiä laittaa lampun Puolaan niin valo palaa koko ajan ymmärtääkseni pitäisi välkkyä

                        Comment

                        • dantsku
                          Newbiemmer
                          • Mar 2014
                          • 21
                          • masku

                          #27
                          Originally posted by dantsku View Post
                          Kokeilin systeemiä laittaa lampun Puolaan niin valo palaa koko ajan ymmärtääkseni pitäisi välkkyä
                          Sytkä boksin maa eli keskimmäinen johto ruskea ei toiminut rosvo johdolla löytyi kipinä

                          Comment

                          • wql
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 113
                            • JKL

                            #28
                            Mulla kans..

                            ..kipinä katosi! M20B25 03/87

                            Vaihdettu virranjakaja, pyörijä, puola.

                            Puolalle tulee virta johtoihin, mutta häviää omituisesti kun laittaa johdot kiinni puolaan ei kipinöi jakajalle menevän johdon päästä. Tässä ei vissiin erillistä sytkäboksia?

                            Mites vaikuttaa kampiakselin tunnistin...jos on särki, niin antaako kipinää puolalta eteenpäin? Ja sit kaikista mystisin homma..missä se anturi tässä koneessa on??? Toiset sanoo sen olevan keulassa ja toiset laatikossa. Keulassa on anturi, jossa ei toisessa päässä mitään liitintä, vaan se menee suoraan diagnostiikkapistokkeeseen. Laatikon kyljessä on kaksi samanlaista anturia päällekkäin! Niitä koetin molemminpäin, mutta ei auta. Kumpi niistä vois olla kampiakselinasentotunnistin? Toinen ymmärtääkseni kierroslukuanturi?

                            Comment

                            • wql
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 113
                              • JKL

                              #29
                              Originally posted by wql View Post
                              ..kipinä katosi! M20B25 03/87

                              Vaihdettu virranjakaja, pyörijä, puola.

                              Puolalle tulee virta johtoihin, mutta häviää omituisesti kun laittaa johdot kiinni puolaan ei kipinöi jakajalle menevän johdon päästä. Tässä ei vissiin erillistä sytkäboksia?

                              Mites vaikuttaa kampiakselin tunnistin...jos on särki, niin antaako kipinää puolalta eteenpäin? Ja sit kaikista mystisin homma..missä se anturi tässä koneessa on??? Toiset sanoo sen olevan keulassa ja toiset laatikossa. Keulassa on anturi, jossa ei toisessa päässä mitään liitintä, vaan se menee suoraan diagnostiikkapistokkeeseen. Laatikon kyljessä on kaksi samanlaista anturia päällekkäin! Niitä koetin molemminpäin, mutta ei auta. Kumpi niistä vois olla kampiakselinasentotunnistin? Toinen ymmärtääkseni kierroslukuanturi?
                              Itse itselleni vastaten..
                              Kuskinpuolen lokarinkaaren kohilla pari relettä erillisessä telineessä. Toinen helisee ravistettaessa. Siihen tilasin uuden. Toisenkin ostin varmuuden vuoksi.. Torstaina pääsee kokeilemaan auttaako.

                              Edit: ei auttanut..
                              Last edited by wql; 13-07-2015, 15:56.

                              Comment

                              • Zulo-
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2013
                                • 43
                                • Jämsä

                                #30
                                Kipinä hukassa

                                Kirjoitetaampa omakin ongelma tänne. Auto e30 325i m20b25 motronicilla. Sammunut ajosta n. 3 vuotta sitten, silloin tutkittu että bensa ja kipinä hukassa. Nyt hiljan vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen mallia tarvike, bensaa rupesi tulemaan. Kipinä edelleen hukassa, mittailtu sen verta, että puolalle asti tulee virta, mutta ei lähde siitä eteenpäin. Kokeiltu toista puolaa ja moottorinohjausyksikköä, ei vaikutusta. Mistähän lähtisi vikaa seuraavaksi etsimään?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎