Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30: Ratti tärisee rajusti jarruttaessa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flail
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 58

    E30: Ratti tärisee rajusti jarruttaessa!

    Jeps elikkä tuollainen ongelma..vaihdoin vähän aikaa sitten jarrulevyt koska vanhoilla jo tärisi ja ongelma poistui hetkeksi..tosin tuli kyllä takaisin ehkä kuukauden päästä? kuulin että jarrulevyt sekä palat pitäisi vaihtaa samaan aikaan,näin en kuitenkaan tehnyt koska jarrupalat olivat vain muutaman kuukauden vanhat,lieneekö vika juuri siinä että vanhat jarrupalat söivät tarvike-levyt? Renkaista on irronnut painoja kyllä ja ratti alkaa täristää noin 120km/h vauhdissa mutta vaikuttaako se jarrutukseen. ABS'ssää autossani ei ole. Alapallonivelet myös vaihdettu..

    autona toimii bmw e30 m40 318i -88

    kiitoksia toivottavasti tulevasta avusta
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2816
    • Kuusankoski

    #2
    minkähänlaiset levyt laitoit, ite olen ainakin kuullut motonetin levyistä tuommosta ongelmaa että kuumenee helposti ja vääntyy uudestaan. Kato silmämääräsesti onko ne levyt kierot.
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82

    Comment

    • flail
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 58

      #3
      Ihan perus tarvikelevyt. n.~15€/kpl

      no voihan pirulauta jos noin on..sattuu oleen tuo motonetti kohtalaisen lähellä ja ovat myös sopivia hintoja opiskelijalompsaan :/ puuhkis toivottavasti asia ei ole noin..oletetaan että levyt ovat suorat..mikä muu voisi aiheuttaa tärinän?

      Comment

      • heinonen85
        BTCF Member
        • Jan 2003
        • 1408
        • varkaus

        #4
        no eine ihan pienestä pitäis vääntyä.. onko ollut tilanne jarrutuksia viime aikoina!?
        **************
        * TEAM HooCee *
        **************
        e39 530d -00 Touring

        ex:
        e34 525i -92 Touring
        e34 525i -90
        e30 320i -88

        Comment

        • flail
          Bimmer Rookie
          • Feb 2004
          • 58

          #5
          no ei kovissa vauhdeissa oo tullu jarruteltu mut tos keskusta p*llurallis tullu kyl vähä pysähdeltyy

          Mut aika selvähän tuo kyl on jos uudet jarrulevyt lopetti tärinän välillä ni luultavasti nuoki taas kierot..motonettiin vaa hakee uudet tarvike-levyt :P

          Comment

          • xela
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 141
            • Tampere

            #6
            herkistele satulat ja männät

            Voisin kyllä sanoa, että vika ei ole alunperin levyissä. Kun seuraavan kerran otat jarrut auki niin vaihda tai ainakin putsaa satuloiden liu'ut ja männät. Itsellä oli aikoinaan sama ongelma sierran jarrujen kanssa ja siihen auttoi kun teki vastaavan operaation. Jos satulat jumittaa niin se kyllä vie levyt kieroon hyvinkin nopeasti.

            Comment

            • dunkelblau
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 1151
              • Uusimaa

              #7
              Onks varmaa, ettei minkään nivelen tai puslan väljyys edessä aiheuta vapinaa?
              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

              Comment

              • flail
                Bimmer Rookie
                • Feb 2004
                • 58

                #8
                no ei oo varmaa,siks kyselenki täällä

                Comment

                • tth78
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2003
                  • 346
                  • Turku

                  #9
                  Etuiskarit kehnot? kallistuksen vakaajan puslat+koiranluut?
                  Mini Countryman PHEV 2018
                  -
                  ex. Primera 05
                  ex.E36 318iS coupe ´92

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Lupaan että vika ei ole siinä, että levyt on ostettu motonetin tiskiltä... Tuskin siitäkään että pelissä on ennestään vähän käytetyt palat.
                    Tuliko levyt puhdistettua rasvanpoistoaineella? No, jos etupään nivelet on kunnossa niin todennäköisin syy on kuluneissa satuloiden liukureissa ja satuloissa ja/tai jumittavassa jarrusylinterissä. Levyjen vaihto tärinän poistourakassa on aina vain seurausten korjailua. Varsinainen vika on jossain muualla=lue: satuloissa, nivelissä tai asentajassa.

                    Comment

                    • Tosde
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2002
                      • 237
                      • Nummela

                      #11
                      jarru jumittaa. omassa oli samaa ongelmaa ja siitä päästiin kun uusin jarrusatuloista tiivisteet ja männät
                      Bmw F11 535XD MPerformance

                      Projekti Bmw 325i -86

                      Ex Bimmerit:
                      -Bmw E91 330XD LCI -10

                      Comment

                      • Baadman
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2005
                        • 61

                        #12
                        Miulla keula hyppi kovemmissa jarrutuksissa koska koiranluut tostorina...

                        Comment

                        • mabo
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 499
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by Hemi
                          Lupaan että vika ei ole siinä, että levyt on ostettu motonetin tiskiltä... Tuskin siitäkään että pelissä on ennestään vähän käytetyt palat.
                          Tuliko levyt puhdistettua rasvanpoistoaineella? No, jos etupään nivelet on kunnossa niin todennäköisin syy on kuluneissa satuloiden liukureissa ja satuloissa ja/tai jumittavassa jarrusylinterissä. Levyjen vaihto tärinän poistourakassa on aina vain seurausten korjailua. Varsinainen vika on jossain muualla=lue: satuloissa, nivelissä tai asentajassa.
                          MEILLÄ MYYDÄÄN VAAN LAATUA! No ei vaan saa tuolta paskaakin. Mutta tosiaan levyt menee harvemmin kieroksi noin nopeasti ellei niissä ole valmistusvikaa. Ilmeisesti olet saanut QH:n levyt vielä jotka ovat olleet hyvät/luotettavat, eli vähän palautuksia/takuujupakoita. Mutta kuten suuripoppamiestietäjämme Hemi sanoikin jo vika on mitä ilmeisemmin satulassa. Se on suurin syy minkä takia meille tuodaan vänkyröitä takaisin töihin ja huudetaan, että jumalauta vitun nulikka etkö osaa myydä muuta ku kiinalaista paskaa...
                          Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
                          Nyk. E34 525ia
                          Ex. E30 320tic

                          Comment

                          • petsukka
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 91

                            #14
                            ite ajoin joskus 316:sen jarrulevyt punaseks ku oli kiire taas johonki, velipoika sytytti tupakin niistä, eikä menny kieroks. mut nut on 325 eikä tarvi kovaakaan jarruttaa ni on kiekot soikeet. vissiin on siitä kii mistä ostaa

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Siis meneehän ne levyt nopeastikkin kieroiksi jos satulat "nakittaa" ja ohjurit on niin väljät että paketti puristaa koko palalla vain toiselta puolelta. Ja ihan levyn valmistajasta riippumatta. Olen ammatin puolesta "jokuset" motonetin hyllyltä ostetut levyt viimeisen 10-vuoden aikana vaihtanut eri automerkkeihin, enkä vielä milloinkaan ole "maanantaikappaleisiin törmännyt.
                              Levyn kierouttava ongelma on AINA ollut muualla kuin itse levyssä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎