Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E30 320i vs 325i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Jani
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 24
    • Vantaa

    BMW E30 320i vs 325i

    Eli tällasta kyselen et onks noil malleil käytännös kui iso teho ero? Et lähteeks toi 325 kui paljo kovempaa ku 320? Oon teknisiitietoi kattonu mut eihä ne paperit sitä mallien teho eroa niin selvästi kerro. Ja kuluttaaks 325 polttoainetta kui paljo enemmä? Oon vaa täs miettiny et kumpi noist malleist kannattaa hommata, jos haluu kuiteki suht pirteen, mut ei liikaa kuluttavan auton.
    E87 120d -05

    Ex: E46 330i M-sport -01
    Ex: E90 320d -05
    Ex: E39 523iA -96
    Ex: E30 320i -86
  • Extra
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 272
    • Kurjuuden alkulähde

    #2
    Originally posted by VerD1
    Eli tällasta kyselen et onks noil malleil käytännös kui iso teho ero? Et lähteeks toi 325 kui paljo kovempaa ku 320? Oon teknisiitietoi kattonu mut eihä ne paperit sitä mallien teho eroa niin selvästi kerro. Ja kuluttaaks 325 polttoainetta kui paljo enemmä? Oon vaa täs miettiny et kumpi noist malleist kannattaa hommata, jos haluu kuiteki suht pirteen, mut ei liikaa kuluttavan auton.
    Katoppa nyt uudelleen niitä teknisiä tietojas, kyllä niistä tehoero käy selväksi jos mitään numeroista käsittää!

    Comment

    • mika.h
      BTCF Member
      • Mar 2004
      • 799
      • haukipudas

      #3
      325i lähtee huomattavasti paremmin ja mun kokemuksien perusteella syö suurinpiirtein saman ellei jopa vähemmän.


      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by bmwmihe
        325i lähtee huomattavasti paremmin ja mun kokemuksien perusteella syö suurinpiirtein saman ellei jopa vähemmän.
        kyllä, ja haku-napilla löytyy lisää tietoa..
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • huoppa81
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 638
          • Villähde, Finland

          #5
          320i on ihan mopo jos vertaa 325i ja kulutus todellakin samaa luokkaa.
          Garage:

          E21 323i -79
          E21 323i -82
          E30 325i Cabriolet -91
          E30 316i -89
          E39 520i -01
          Kadett C 1,2 -76

          Lynx Rave RE 600 -08

          Comment

          • bee320
            Newbiemmer
            • Feb 2005
            • 10
            • Jämsä

            #6
            320i "mopo" syö kaupungissa näin talvella n. 11.5 litraa satasella. Siihen kun lisää mielessään mitä koneessa 0,5 litran/ 40 hepan ruokkiminen tuo lisää. Teho ei ole ilmaista eikä se tule "ilmasta".

            Comment

            • grote
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 88
              • Turku

              #7
              320 ei me mihkään ja 325 vei mulla sekalaisessa ajossa litran vähemmän
              :think

              Comment

              • mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

                #8
                Originally posted by grote
                320 ei me mihkään ja 325 vei mulla sekalaisessa ajossa litran vähemmän
                Niinpä, M20B20 on laiska yksinkertaisesti.. M20B25 menee huomattavasti jouheemmin eikä tarvi survoa kaasua koko aikaa = vie soppaa samanlaisessa ajossa usein vähemmän.
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                Comment

                • ///Jani
                  Newbiemmer
                  • Mar 2005
                  • 24
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Extra
                  Katoppa nyt uudelleen niitä teknisiä tietojas, kyllä niistä tehoero käy selväksi jos mitään numeroista käsittää!
                  No noita teknisiä tietoja mitä oon kattonu ni niis oon lähinnä vaa verrannu kiihtyvyyttä ja hevosvoimia. Sillä jos lapulla noita katsoo niin ei välttämättä mitään suurta teho eroa löydä. (320i: 10.2s/0-100, n.130hv ja 325i: 8.3s/0-100, n.170hv) hevosvoima eroa on, mutta ei tuo 0-100 kiihtyvyys näytä ainakaan mikään kovin ihmeellinen olevan. En sitten tiedä minkälaiseksi 325 kone on suunniteltu, jos ei halua tuon kovempaan kiihtyä vaikka on heppoja noinkin paljon. Vertasin tuota nollasta sataan/hevosvoima suhdetta ehkä vähän huonosti, koska vertasin 1.6i civicciin joka liikkuu vakiona 7.2s/0-100 ja hevosvoimia on 130, ainoana vikana että auto vetää väärästä päästä ja hondan koneethan on kovia kiertämään mutta bmw:n koneet ei taida niin kierroskoneita olla. Mutta sain kuitenkin yhden tärkeän tiedon, että kulutuksessa ei ole oikeastaan mitään eroa eli tottakai enemmin 325 kuin 320 siinä tapauksessa.
                  E87 120d -05

                  Ex: E46 330i M-sport -01
                  Ex: E90 320d -05
                  Ex: E39 523iA -96
                  Ex: E30 320i -86

                  Comment

                  • Tohtori
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 560
                    • Kirkkonummi #02400

                    #10
                    Valitse vaan suoraan 325:sen kummiskin viikon päästä kysyt mitä tarvii vaihtaa jos laitan m20b25 padan autoon Eikä tommonen 325 maksa paljon enempää kuin 320 ja paljon mukavempi auto se on. Kierroskoneitahan nämä ovat vasta 3-3500 kierroksen jälkeen rupeaa kone kiertää mukavasti
                    E39 528iA Touring "Oxford Grün"
                    E34 525iA Touring "Schwarz II"

                    Ex.
                    M-Technic 2 325i "Delphin Metallic"

                    Comment

                    • Northstar
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 745
                      • Järvenpää

                      #11
                      Kannattaisi tosiaankin yrittää aina ensiksi search toimintoa...

                      Aika hätäinen Civic kyllä vakioksi... Onkohan tehdas hiukan optimistisesti ilmoittanut nuo arvot vai onko se mitattu jostain lentokoneesta tiputtamalla..? Ei sillä, etteikö nopeita Civiccejä olisi mutta tuo 7,2s on kyllä aika optimistinen minusta. Joku Nissanin S13 200SX on kuiteskin 1.8 turbo ja sille ei luvata kuin 7,9s 0-100km/h ja sekin tuntuu näyttelevän aika kivasti (lue: monasti) jopa Type-R:lle perävaloja (6,8s 0-100km/h tehtaan ilmoitus). Että siitä vetäisin jotain johtopäätöksiä. Tosin eipä nuo Bemutkaan mitään raketteja ole paikaltaan lähtiessä, sitä tässä en yritä sanoa. Kiinnitän vain huomiota tuohon vertailuarvoon mitä Civicistä kirjoitit...
                      Varmaan joku CRX on kanssa ihan sporttinen peli ja nopeakin mutta aika eri tyyppinen kuin joku E30 325i. Eli kannattaa hiukan ensin punnita mitä nyt yleensä on lähtemässä hakemaan. Sama kuin vertailisi rekkaa ja jotain merkki X henkilöautoa. Paperilla teho/vääntö voi olla nykypäivänä aika samat mutta oikeassa elämässä... Lähes jokainen tietää mitä eroa niillä on.
                      Hiukan karrikoitu esimerkki mutta melko erityyppiset kärryt on kuiteskin kyseessä myös "antamassasi" vertailussa. Se on sitten jokaisen itsensä päätettävissä mikä itselle se "paras" vaihtoehto on, jollei muuten niin oman mielen kannalta "paras". Kertoohan noiden hinnatkin uutena, että oliko ne ihan samassa sarjassa... Mutta wanha ruoskahan on jo wanha ruoska, oli merkki lähes mikä tahansa.

                      Niin ja itse kysymykseen, 325 tottakai ennemmin kuin 320... Jossei muuta niin onhan se 325:n sitten.
                      Last edited by Northstar; 20-03-2005, 21:41.
                      sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

                      Comment

                      • S.P.R
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 1009
                        • Oulu area

                        #12
                        voima

                        Eihän se ero tossa 0-100 kiihdytyksessä kerkeä kovin isoksi kasvaa. Mutta kun vauhti kovenee niin teho erot alkaa tulla esille. 0-100 eroa about 2 sekkaa, mutta paljonkohan eroa tulee esim. 0-150? jotain 10 sekkaa, 15 sekkaa? Eikä tuo 0-100 muutenkaan oo kovin hyvä mittari käytännön suorituskykyyn.

                        Comment

                        • henri
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 5752
                          • Kiuruvesi/Iisalmi

                          #13
                          tärkeimpiä kiihtyvyyksiä on 80-120km/h ohituksissa, että miten jaksaa ja sitte tuo 0-100km/h
                          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                          Ex. E30 320i 2d GTS -88


                          E46 330Cd (projekti V.2)


                          ----------------------------

                          Comment

                          • sirkus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 2195
                            • kaustinen

                            #14
                            Kyllähän nuo bmw koneetkin on melkosia kierroskoneita eli ei sitä vääntöä oikeen alhaalta löydy. 320 ja 323 on melko samaa luokkaa mut 325 taas ihan erillainen. pers tuntumalla 318is vetää paremmin ku 323i
                            Chrysler 300c crd touring 2010
                            Daily driver
                            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                            Man cave on wheels
                            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                            Built not bought
                            V8, only juice&milk come in 2 litres

                            Kawasaki zzr1100 fighter


                            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                            Comment

                            • ///Jani
                              Newbiemmer
                              • Mar 2005
                              • 24
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by Wackot
                              Eihän se ero tossa 0-100 kiihdytyksessä kerkeä kovin isoksi kasvaa. Mutta kun vauhti kovenee niin teho erot alkaa tulla esille. 0-100 eroa about 2 sekkaa, mutta paljonkohan eroa tulee esim. 0-150? jotain 10 sekkaa, 15 sekkaa? Eikä tuo 0-100 muutenkaan oo kovin hyvä mittari käytännön suorituskykyyn.
                              Tämä on se mitä lähinnä hain koko threadilla... Kysyin vaan siksi, koska omaa kokemusta ei noista malleista ole niin mite se teho eroaa käytännössä. Tiedän että niitä päätöksiä ei tehdä 0-100 kiihtyvyyden mukaan, mutta tuskin täällä ketään on kuka ei haluaisi että oma auto lähtisi 0-100 nopeasti. Kyl sen verran tiesin kuitekin alunperin, että kyl tuon 325:sen pitäs ainaki jollai taval paremmin liikkuu mut nyt tuli enemmän selvyyttä siitä että kuinka paljon paremmin se liikkuu...

                              Kiitoksia kaikille tiedoista
                              E87 120d -05

                              Ex: E46 330i M-sport -01
                              Ex: E90 320d -05
                              Ex: E39 523iA -96
                              Ex: E30 320i -86

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎