Moikka,
Hommasin tuossa kakkosautoksi -90 325ix:n. Nyt alkaa toi pelti- ja alustapuoli olla OK kondiksessa, ja mielessä alkaa nyt siis olla moottoriasiat.
Kone on parhaimmillaankin vain "tyydyttävässä" kondiksessa, kantta on hitsattu aika rumasti, eikä yhden venttiilin nakutus parane edes säätämällä...
Eli jonkilainen koneremppa on selkeästi tulossa, ja kysymykseni on että onko kenelläkään hyviä vinkkejä mitkä olisi "helppoja ja halpoja" konsteja tehdä tuosta parempi? Tää ix tuntuu olevan tässä asiassa aika haastava, uudemman esim M50 koneen vaihto ei taida olla ton nelivedon kanssa kovin suoraviivaista..
Halpuus on toki suhteellinen käsite, sinällään turbo tai stroker viritys kiinnostaa jos olisi selvät pelisäännöt. Systeemin pitäisi olla semmoista minkä pystyisi itse rakentamaan minimaalisin hitsauksin ilman että tarttee koko talvea uhrata..
Ireland Engineeringin stroker systeemi on näemmä aika selkeä paketti, erityisesti kun sieltä saa nykyään ix:aan sopivat pakosarjatkin. Tietty tuo vaatii kohtuu sijoituksen. Turbotus taitaa olla aika paljon isompi projekti?
Entä onko näkemyksiä kansista - onko tommoinen 885 hyvä pohja esim 272 nokalla?
//HS
--
Z3M Coupe -98
E30 325ix -90
Hommasin tuossa kakkosautoksi -90 325ix:n. Nyt alkaa toi pelti- ja alustapuoli olla OK kondiksessa, ja mielessä alkaa nyt siis olla moottoriasiat.
Kone on parhaimmillaankin vain "tyydyttävässä" kondiksessa, kantta on hitsattu aika rumasti, eikä yhden venttiilin nakutus parane edes säätämällä...
Eli jonkilainen koneremppa on selkeästi tulossa, ja kysymykseni on että onko kenelläkään hyviä vinkkejä mitkä olisi "helppoja ja halpoja" konsteja tehdä tuosta parempi? Tää ix tuntuu olevan tässä asiassa aika haastava, uudemman esim M50 koneen vaihto ei taida olla ton nelivedon kanssa kovin suoraviivaista..
Halpuus on toki suhteellinen käsite, sinällään turbo tai stroker viritys kiinnostaa jos olisi selvät pelisäännöt. Systeemin pitäisi olla semmoista minkä pystyisi itse rakentamaan minimaalisin hitsauksin ilman että tarttee koko talvea uhrata..
Ireland Engineeringin stroker systeemi on näemmä aika selkeä paketti, erityisesti kun sieltä saa nykyään ix:aan sopivat pakosarjatkin. Tietty tuo vaatii kohtuu sijoituksen. Turbotus taitaa olla aika paljon isompi projekti?
Entä onko näkemyksiä kansista - onko tommoinen 885 hyvä pohja esim 272 nokalla?
//HS
--
Z3M Coupe -98
E30 325ix -90
Comment