Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutama "tyhmä" kymysys E30-alustasta yms..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axu83
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 601
    • Vantaa

    Muutama "tyhmä" kymysys E30-alustasta yms..

    Eli:

    1) Käykö -88 320i:iin (uudempi) isot 51mm tolpat ihan normaalisti? H&R Cupkit tai FK AKX -60/40mm alusta tulossa, saa kertoa kumpi parempi.
    (kai nuo käy mutta kysynpähän kumminkin. taka-ajatuksena siis joskus mahd. 325i:n hankkiminen johon voisi alustan siirtää tästä..)

    2) Polyuretaanipuslat (Powerflex?). Mitä kannattaa vaihtaa? Kaverin mielestä vakaajien puslia ei, tiedä tosin onko tässä edes sellaisia.. 200-250€ budjetti näihin. Alusta & puslat varmaankin ebaysta.

    3) Saako katin poistaa tästä autosta? Rek. otteessa lukee kat, mutta ilmeisesti -88:t on ei-vähäpäästösiä? Tuotu muuttoautona Saksasta -94. Haussa alavääntöä, jota on AIVAN liian vähän.. 2x2" putkisto sopivin 320:een?

    4) Tarviiko olla sivuvilkkuja? Ei ole koskaan ollutkaan tässä niitä, kun "Saksan malli". Jos vinkuu leimalla, voinko heittää jotain vasta-argumenttia?

    5) Miten olette tehneet CAI:n tai ram-airin E30:een, paneeli/kartiofilsulla? Reikä "peltiin" ja putki alas etupuskuriin? Meinasin itse paneelia ram-airilla..

    6) Levikepalat. Ilmeisesti keskittävät ainoa järkevä vaihtoehto? 20mm ostoslistalla taakse, ja jos laitan isot tolpat, voi tulla edessäkin ahdasta koska 8x17" ja et30 vanteet (215/40)! Mistä halvimmalla mutta laadukkaat? Autovarusteesta 58€/pari, ei paha..

    Lisää kymysyksiä keksin myöhemmin, älkää huoliko..Nyt kun näihin saisi vastauksia.. (Tästä ketjusta voi muutkin saada vihiä, ehkä nää löytyy jo jostain söörtsin syövereistä mut doo-da-dii..)
    E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
    E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
    Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
    It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
    And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.
  • antti
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 789
    • Espoo

    #2
    1. Käy suoraan.
    6. Itse teetin sorvaamossa 17mm palat alumiinista, hyvin toimi. Ja ehdottomasti pitää olla keskittävät.
    E46 325ti Compact

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4647
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by Axu83
      3) Saako katin poistaa tästä autosta? Rek. otteessa lukee kat, mutta ilmeisesti -88:t on ei-vähäpäästösiä? Tuotu muuttoautona Saksasta -94. Haussa alavääntöä, jota on AIVAN liian vähän.. 2x2" putkisto sopivin 320:een?
      Jos otteessa lukee kat niin pitää olla. Vähäpäästöisyys on taas asia erikseen.

      4) Tarviiko olla sivuvilkkuja? Ei ole koskaan ollutkaan tässä niitä, kun "Saksan malli". Jos vinkuu leimalla, voinko heittää jotain vasta-argumenttia?
      Pakolliset vuodesta ... ööh no ne on pakolliset kuitenkin

      6) Levikepalat. Ilmeisesti keskittävät ainoa järkevä vaihtoehto? 20mm ostoslistalla taakse, ja jos laitan isot tolpat, voi tulla edessäkin ahdasta koska 8x17" ja et30 vanteet (215/40)! Mistä halvimmalla mutta laadukkaat? Autovarusteesta 58€/pari, ei paha..
      Jos aiot katsastaa noinkin isoilla levikepaloilla (huomaa varmasti 20mm palat) niin tarttee olla vannevalmistajan hyväksymät tjms. Ja keskittävät ehdottomasti.
      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5170
        • Kuopio

        #4
        1.1.1985 jälkeen käyttöön otetuissa autoissa pitää olla sivuvilkut, mikään saksan malli ei käy selitykses... ainoastaan liikenneministeriön erikoislupa

        noita alavääntöjen puutetta saa helpointen huomattavasti lisää isomalla koneella.. putkiston muutoksilla ei voi puhua mistään vääntöjen hurjasta lisäätymisestä
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • Dark angel
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 358
          • Tornio

          #5
          [QUOTE=Axu83]Eli:

          4) Tarviiko olla sivuvilkkuja? Ei ole koskaan ollutkaan tässä niitä, kun "Saksan malli". Jos vinkuu leimalla, voinko heittää jotain vasta-argumenttia?


          kyl ne sivuvilkut pitääpi olla mut voithan sää laittaa e hyväksytyt vilkkupeilit jotka ajavat saman asian ja jos et tykkää niistä nii vaihat katsastuksen jälkeen normaaleihin.
          e30 m50b25 -86

          Toyota Carina E -95

          Comment

          • mortimer
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1079
            • Satulinna kaukomaan

            #6
            Originally posted by Axu83
            Eli:

            1) Käykö -88 320i:iin (uudempi) isot 51mm tolpat ihan normaalisti? H&R Cupkit tai FK AKX -60/40mm alusta tulossa, saa kertoa kumpi parempi.
            (kai nuo käy mutta kysynpähän kumminkin. taka-ajatuksena siis joskus mahd. 325i:n hankkiminen johon voisi alustan siirtää tästä..)

            2) Polyuretaanipuslat (Powerflex?). Mitä kannattaa vaihtaa? Kaverin mielestä vakaajien puslia ei, tiedä tosin onko tässä edes sellaisia.. 200-250€ budjetti näihin. Alusta & puslat varmaankin ebaysta.
            1. kyllä käy 51mm tolpat. kummastakaan setistä ei ole kokemusta mutta kokemusta on H&R jousista sen verran että muun merkkisiä en enää osta. cupkitissä taisi olla sachs:n "tilauksesta" valmistamat vaimentimet. omaani vaihtuu cupkit-jouset + konin sportit. ainakin silmämäärin katsellen cupkit pudottaa takapäätä enenmmän kuin luvatut 40mm.

            2. powerflex-puslia saa suomestakin hyvin kohtuulliseen hintaan
            http://powerflex.uutekki.com/new_e30.html
            miksei vakaajan puslia kannata vaihtaa, "hölskyvä" vakaaja antaa jänniä kokemuksia mutkatiellä ja urissa

            i3S -20
            E30M3 slotcar 1:32
            XKE FHC 1971
            Mgb Gt -66
            T6 -19
            E91 -08

            Comment

            • Axu83
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 601
              • Vantaa

              #7
              Kiitän ja kumarran, luulin että tulee "kuukleta nuubi" -vastauksia.

              Ihmetyttää vaan tuo vilkkuhomma, kun tämä on leimattu Suomessa jo vuodesta 94, miksi eivät ole niitä vaatineet?? Miksi juuri MINUN pitäisi ne siihen laittaa..

              Kattihomma kyllä vit*****, niin luulin siitä pääseväni eroon.. Sen kuorikin on jo riekaleina, eikä maksa kuin 700€ uutena. Jääkööt putkiviritys tuonnemmaksi. 325i kyllä kiiltelee jo sarveiskalvoilla.

              (Eikös tähän -88:iin joutuisi laittamaan ABS:t jos meinaa 325i:n koneen laittaa? Levyt on jo takana. Vaatii vielä syventymistä TV:hin..)

              TUV-hyväksytyt spacerit on kyllä hinnoissaan, mutta ilmeisesti nuo Autovarusteenkin FK:t on sellaisia. (?) ET on siis 30 eli tiputanko sen 10:een vai 15:een? Mielipiteitä? (tässä mallissa tosiaan ne 2cm matalammat takakaaret, ja madallus vielä tulossa..) Meinasin leimata varmaan ilman spacereita.
              E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
              E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
              Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
              It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
              And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

              Comment

              • Guest's Avatar

                #8
                Katista sen verran että jos rek.otteessa lukee että vähäpäästöinen kolmitoimikatalysaattori niin arvot tulee olla katin esim hc.100ppm mutta jos siinä ei lue että vähäpäästöinen niin etit vain jostain käytetyn siistin näköisen katin lyöt sisukset vittuun ja paikoilleen. Koska sulta ei vaadita mitään muuta kuin katti siis jos EI ole vähäpäästöinen

                Comment

                • 535SD
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1068
                  • Lahti

                  #9
                  mulla ainakin oli putkena 320:ssä tuplaputki muistaakseni 325:sen putkisto... oli vähän liian horo tohon koneeseen.
                  Olleita ja menneitä
                  1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                  Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                  Comment

                  • Axu83
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 601
                    • Vantaa

                    #10
                    Selvä, eli katin kuoret riittää.. Ne onkin omasta aika riekaleina. Katti on vaan hankalanmallinen, jotta sieltä saisi sisukset purettua. Pitäisi siis ettiä joku simppelimpi versio..
                    E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                    E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                    Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                    It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                    And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                    Comment

                    • ropo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 648

                      #11
                      Mikä on viralliselta nimeltään etuvakaaja tangon ne nivelet jotka tulee siihen alatukivarren ja tangon väliin?

                      Saako niissä olla yhtään väljää että menis katsastuksesta läpi?
                      Minkähän hintaiset ne on?
                      Auto e30 325i
                      Onko eri vuosimalleissa eroja?
                      Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                      Comment

                      • glo
                        Newbiemmer
                        • Jun 2005
                        • 2

                        #12
                        Jos et halua säätää sen katin kanssa (siis ruveta tyhjenteleen) niin osta motonetistä Magnaflow-katti, hengittää hyvin ja maksaa ~80-90e, niin ainakin on toimiva katti.. Onneksi eivät Suomessa sentään ratsaa katteja tien päällä, toisin kuin länsinaapureissamme..

                        Comment

                        • pt.
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2004
                          • 122
                          • Kouvola

                          #13
                          Originally posted by ropo
                          Mikä on viralliselta nimeltään etuvakaaja tangon ne nivelet jotka tulee siihen alatukivarren ja tangon väliin?
                          Koiranluu?

                          Paikallisessa bemariputiikissa oli "Pystytanko siihen vakaajaan"

                          Comment

                          • Jebu
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2005
                            • 145
                            • Joutsa/JKL

                            #14
                            Originally posted by ropo
                            Mikä on viralliselta nimeltään etuvakaaja tangon ne nivelet jotka tulee siihen alatukivarren ja tangon väliin?

                            Saako niissä olla yhtään väljää että menis katsastuksesta läpi?
                            Minkähän hintaiset ne on?
                            Auto e30 325i
                            Onko eri vuosimalleissa eroja?
                            E30 82--90 vakaajan yhdystanko+nivel. . . . . . . . . . . . 17-2121 19.90

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎