eli kyseessä -87 e30 ja k-jetin asennus menossa.. onko kellään tietoa mistä ne vesiletkut vedetään sinne kaasuläpälle ja onko edes pakolliset... ja pitääkö vetää ne pari johtoo poksilta asti vai olisko ton pierburg kaasarin johdois sellaisia joita vois hyödyntää... toivottavasti apua löytyy...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
oletko asentanut e30 m10 K-jetin
Collapse
X
-
Originally posted by KorpisoturiMikä boksi?E60 525 Msport
E36 318ti compact
Comment
-
-
K-jetronic on mekaaninen ruisku, eli aika hiljasta sen boksin kanssa. Ne vesiletkut eivät käsittääkseni ole pakolliset, niiden tarkoitus on kierrättää nestettä ja lämmittää kaasuläppää kylmillä keleillä. Miksei niistä tietysti kovilla pakkasilla voi olla hyötyäkin...
Ps.Itellä oli joskus 2-litrasen M10:n imusarjaan sovellettu K-jetronic odottamassa asennusta, mutta eipä tullut laitettua joten en enempää osaa auttaa...530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Tuo letku mikä lähtee vesipumpusta suoraan kabiiniin, niin siihen väliin tulee haaroitin kaasuläpälle, tässäkuvassa sitä ei vielä ollut, kun en itsekkään sitä tajunnut tehdä kuin vasta vähän myöhemmin.
Itse kun tein saman operaation, niin vaihdoin suosiolla myös johtosarjan ja aivoboxin.. en edes tiedä toimiiko systeemi ilman aivoboxin vaihtoa.
Etupuolellahan tulee 3 anturia, vedenlämpö aivoboxille/mittaristolle ja ns "ryyppy" aikakatkaisin. Ja näitähän johtoja ei löydy ollenkaan persepurkin johtosarjasta, eikä myöskään läjä muita johtoja/pistokkeita.ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
-
Yksikertaisimmin käy kun jättää lämpö/aikakytkimen pois.
Pumppu kytkimelle
Kylmäkäynnistys suutin napilla
Lisäilmaluisti kytkimellä
Ohjauspaineensäädin ilman piuhaa.
Startatessa kylmänä eka pumppu päälle kytkimestä, lisäilmaluisti auki kytkimestä ja napilla kylmäkäynnistyssuuttimesta bensaa. -> Käyntiin
Kun kone on vähän lämmenny niin voi ton lisäilmaluistin kytkee pois
Probleemia on että pumppu pyörii aina jos ei erikseen kytke pois ja startatessa tarvii kahta kättä.
Comment
-
-
[QUOTE=pipo_esa]Yksikertaisimmin käy kun jättää lämpö/aikakytkimen pois.
Pumppu kytkimelle
Kylmäkäynnistys suutin napilla
Lisäilmaluisti kytkimellä
Ohjauspaineensäädin ilman piuhaa.
jos aamulla jaksais ni voisin käydä tota suunnittelemassa... eli se vesipumpulta tuleva letku laitetaan ilmeisesti jetin isoimpaan letkun paikkaan mut mihis ne kaks muuta vedetään... nyt on tullut apua jo aikas paljon...E60 525 Msport
E36 318ti compact
Comment
-
-
ihmetyttää hieman et missä se kolmas anturi muka on ei meinaan löydy mun K-jetistä... eli lämpöaika kytkin on ilmeisesti kannessa siinä lämpömittarin anturin vieressä ja sellainen taas löytyy pieruburgin imusarjasta mut ihmetyttää vielä et mikä anturi on se mikä on siellä määrä jakajan kyljessä iso 2-napainen sininen liitin...E60 525 Msport
E36 318ti compact
Comment
-
Comment