Announcement

Collapse
No announcement yet.

oletko asentanut e30 m10 K-jetin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • superfast
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 567
    • Kurikka

    oletko asentanut e30 m10 K-jetin

    eli kyseessä -87 e30 ja k-jetin asennus menossa.. onko kellään tietoa mistä ne vesiletkut vedetään sinne kaasuläpälle ja onko edes pakolliset... ja pitääkö vetää ne pari johtoo poksilta asti vai olisko ton pierburg kaasarin johdois sellaisia joita vois hyödyntää... toivottavasti apua löytyy...
    E60 525 Msport
    E36 318ti compact
  • Korpisoturi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 473
    • Kristiinankaupunki

    #2
    Mikä boksi?

    Comment

    • superfast
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 567
      • Kurikka

      #3
      Originally posted by Korpisoturi
      Mikä boksi?
      eihän siinä ilmeisesti mitään ruiskun boxia oo mut eikö se mikä on siellä hanska lootan päällä ole ohjannut jotenkin tota pierburg sähkö himmeliä.. kun eihän tohon K-jettiin tule kuin kaks liitintä toinen siihin imusarjaan ja se on ilmeisesti rikastin ja se toinen liitin oli siellä jossain määräjakajan luona...
      E60 525 Msport
      E36 318ti compact

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        K-jetronic on mekaaninen ruisku, eli aika hiljasta sen boksin kanssa. Ne vesiletkut eivät käsittääkseni ole pakolliset, niiden tarkoitus on kierrättää nestettä ja lämmittää kaasuläppää kylmillä keleillä. Miksei niistä tietysti kovilla pakkasilla voi olla hyötyäkin...

        Ps.Itellä oli joskus 2-litrasen M10:n imusarjaan sovellettu K-jetronic odottamassa asennusta, mutta eipä tullut laitettua joten en enempää osaa auttaa...
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • insp
          BTCF Member
          • Sep 2002
          • 826
          • Vantaa

          #5
          Tuo letku mikä lähtee vesipumpusta suoraan kabiiniin, niin siihen väliin tulee haaroitin kaasuläpälle, tässäkuvassa sitä ei vielä ollut, kun en itsekkään sitä tajunnut tehdä kuin vasta vähän myöhemmin.

          Itse kun tein saman operaation, niin vaihdoin suosiolla myös johtosarjan ja aivoboxin.. en edes tiedä toimiiko systeemi ilman aivoboxin vaihtoa.

          Etupuolellahan tulee 3 anturia, vedenlämpö aivoboxille/mittaristolle ja ns "ryyppy" aikakatkaisin. Ja näitähän johtoja ei löydy ollenkaan persepurkin johtosarjasta, eikä myöskään läjä muita johtoja/pistokkeita.
          ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

          Comment

          • pipo_esa
            Bimmer Rookie
            • Aug 2003
            • 28

            #6
            Yksikertaisimmin käy kun jättää lämpö/aikakytkimen pois.

            Pumppu kytkimelle
            Kylmäkäynnistys suutin napilla
            Lisäilmaluisti kytkimellä
            Ohjauspaineensäädin ilman piuhaa.

            Startatessa kylmänä eka pumppu päälle kytkimestä, lisäilmaluisti auki kytkimestä ja napilla kylmäkäynnistyssuuttimesta bensaa. -> Käyntiin

            Kun kone on vähän lämmenny niin voi ton lisäilmaluistin kytkee pois

            Probleemia on että pumppu pyörii aina jos ei erikseen kytke pois ja startatessa tarvii kahta kättä.

            Comment

            • superfast
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 567
              • Kurikka

              #7
              [QUOTE=pipo_esa]Yksikertaisimmin käy kun jättää lämpö/aikakytkimen pois.

              Pumppu kytkimelle
              Kylmäkäynnistys suutin napilla
              Lisäilmaluisti kytkimellä
              Ohjauspaineensäädin ilman piuhaa.

              jos aamulla jaksais ni voisin käydä tota suunnittelemassa... eli se vesipumpulta tuleva letku laitetaan ilmeisesti jetin isoimpaan letkun paikkaan mut mihis ne kaks muuta vedetään... nyt on tullut apua jo aikas paljon...
              E60 525 Msport
              E36 318ti compact

              Comment

              • superfast
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 567
                • Kurikka

                #8
                ihmetyttää hieman et missä se kolmas anturi muka on ei meinaan löydy mun K-jetistä... eli lämpöaika kytkin on ilmeisesti kannessa siinä lämpömittarin anturin vieressä ja sellainen taas löytyy pieruburgin imusarjasta mut ihmetyttää vielä et mikä anturi on se mikä on siellä määrä jakajan kyljessä iso 2-napainen sininen liitin...
                E60 525 Msport
                E36 318ti compact

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎