Announcement

Collapse
No announcement yet.

325ix yleiset viat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dynamics
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1108
    • Kiiminki City

    325ix yleiset viat?

    Elikkä olisin ostamassa kakos autoksi tollaista ix bemaria, vuosimalli on 1989 ja ajettu on n.170tkm... Olisin vain kiinnostunut tietämään tollasen auton ylläpitokustannuksista, eli onko kalliit varaosta, tyyppiviat, onko nelivedossa jotain kalliita aina rikki meneviä osia yms! kaikki kokemusket kiinnostaa!

    Auto on kuulemma juuri katsastettu...

    Myös jos jollain on myynnissä niin tarjota saa!
    Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
    Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
    Ex: e34 525Tic, e34 520
  • Team Artmax
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 116
    • Äänekoski

    #2
    mulla oli ix pari vuotta. ei ollut suurempia ongelmia, samoja vikoja ku takavetoisessa. Varaosat tosin puolta kalliimpia ku takavetoseen. Loistava talviauto.
    Terveisin Team Artmax

    Comment

    • Juha325iX
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 205
      • Uusimaa

      #3
      Jotkut osat ovat samoja kuin takavedossa, mutta nelivedon omat osat ovat tosiaankin selvästi kalliimpia. Esimerkiksi kaikki jousitukseen liittyvät osat. Itse neliveto on kestävä, jos sitä ei ole revitelty liikaa. Kulutus on melko lailla sama kuin vajaavetoisessa. Talvella aivan käsittämättömän hauska auto

      Jos on vain mahdollista niin ennen ostoa kannattaa nostaa auto ylös ja vaikka vähän pyöritellä käsivoimin renkaita. Näin näkee jotenkuten onko viskolukot kunnossa. Toinen vaihtoehto on etsiä joku soratienpätkä ja antaa hanaa kunnolla kyllä sen huomaa onko neliveto tallella.
      ex: E34 535i '89, E30 325iX '86

      Comment

      • Dynamics
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1108
        • Kiiminki City

        #4
        tästä päätellen ne ei oo mitään pommeja, taidampa laitaa zetec escortin vaihtoon
        Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
        Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
        Ex: e34 525Tic, e34 520

        Comment

        • Dynamics
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1108
          • Kiiminki City

          #5
          miten talvi ajo, onko se yhtään vakaampi kuin 300 takaveto? muijakin sillä joutuu ajamaan, joten sitä silmällä pitäen

          lisää kokemuksia vaan tänne!
          Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
          Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
          Ex: e34 525Tic, e34 520

          Comment

          • Meisseli
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1003
            • Kotka

            #6
            Originally posted by Dynamics
            miten talvi ajo, onko se yhtään vakaampi kuin 300 takaveto? muijakin sillä joutuu ajamaan, joten sitä silmällä pitäen
            Kysytkin vielä. :lol: Aiempi autoni oli E30 323i, eroa on nelikkoon kuin yöllä ja päivällä (siis talvikelissä). Menee just eikä melkein sinne minne käskee.

            Erittäin mukava talviliukkailla, ei tarvitse valoissa sutia paikallaan eikä ohituksissa pelätä että tapahtuis jotain epätoivottua. Menee se luistossakin jos haluaa, mutta vahingossa ei karkaile. JOS lähtee käsistä niin se on sitten kyllä ihan leikkimällä tehty tilanne, toisin kuin takavedolla.
            Eioo penaria alla enää.. :(

            Comment

            • Dynamics
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1108
              • Kiiminki City

              #7
              Nämäpä riitti mulle. bemarin ostoon--> :wink:
              Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
              Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
              Ex: e34 525Tic, e34 520

              Comment

              • Tukste
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 357
                • Kouvola, Finland

                #8
                pakko nyt vielä kehuu, talvella siis ihan uskomattoman hyvä ja hauska. ja tosissaan menee just niinku kuski tahtoo joko tasasen suoraan tai sitten tosissaan poikittain ja kovaa, se on vähän miten tahtoo ajaa.

                Ja suurin osa osista on samoja kuin vajaavetosessa, ainoina eroina on nelivedon osat ja etu jousitus, takapää on samanlainen, eikä ne osat nyt niin hirveen paljo kalliimpia ole kuin takatuiskeeseen. Ja kyllä se nelivetokin kestää aika sairasta rääkkäämistä (kokemusta on), ainakin noilla vakio tehoilla, kunhan nyt saa säästeltyä rahaa niin sitte lyödään ahdin kiinni ja katotaan että mitä se sitte kestää.
                Eli eiku neliveto alle ja kovaa

                535d M-sport -07
                Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
                325ix turbo -88 (projekti)

                Comment

                • *Kaide
                  Moderator
                  • Nov 2002
                  • 3226
                  • HELLsinki

                  #9
                  Originally posted by Juha325iX
                  Jos on vain mahdollista niin ennen ostoa kannattaa nostaa auto ylös ja vaikka vähän pyöritellä käsivoimin renkaita. Näin näkee jotenkuten onko viskolukot kunnossa.
                  Miten tuo käytännössä toimii?
                  Pyörittää yhtä rengasta niin muut tekee mitä? :?:
                  E9, E21, E46/5, G01

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #10
                    Jakolaatikon visko jarruttaa pyörimisnopeuseroja jonkin verran (käytännössä hitaassa pyörityksessä se on lukossa) vaikka vauhtia ei olisikaan kuin käsin pyörittämällä. Etupyöriä ei kannata pyöritellä etuperän lukottomuuden takia mutta takapyöriä pyörittämällä pitäisi etupyörienkin pyöriä. Itse nostaisin auton neljälle pukille ja pyörittelisin kardaaneita nähdäkseni etukardaanin hammastuksen voitelutilanteen ja varsinaisen nelivedon testin tekisin esim märällä nurmikolla ruopimalla.

                    Tämä siksi, että viallinen visko voi valutella silikoniöljyn viskon alareunaan, jolloin sitä riittää sen verran että visko tarttuu ihan hitaasti pyöritettäessä mutta heti kun osat ovat liikahtaneet eri asentoihin, niin luistaminen helpottuu. Tämän takia vuotanut visko voi vaikuttaa kunnolliselta käsin pyöritettäessä.

                    Eivät ne osat kuitenkaan mitään kamalanhintaisia ole, moni osa löytyy helposti käytettynä ja osa on mitoitettu tahallaan "nimellisesti pieleen". Esim etupyöränlaakeri on muka oma osansa IX:ssa vaikka todellisuudessa 0,05 mm ero ulkohalkaisijassa takalaakeriin nähden mahtuu navan ja standardilaakerin toleransseihin.

                    Ylläpidossa yhtenä miinuksena pitäisin kuitenkin tilanahtautta voimansiirrossa, lähes joka paikkaan joutuu soveltamaan itse kyhättyjä työkaluja ja vaimon pienempää kättä.
                    ---

                    Comment

                    • ix91
                      Newbiemmer
                      • Mar 2004
                      • 27
                      • HELsinki

                      #11
                      Itsellä 91 325ix, heinäkuussa tulee 3 kk maahantuonnista, veroa ei vielä tullut.....

                      Autossa perus E30 ruosteongelmat (etuhelmat, takaluukku (touring). Tekniikka toimiminut tosi hyvin, iskarit uusiksi joka päässä -> kannattaa vaihtaa esim koni sport tai vastaavat, vaikuttaa ominaisuuksiin paljon.

                      Helvetin hauska ajaa, kokeilin nopeampaa etenemistä pikkuteillä (sora) jyväskylän seudulla -> rupes wanhaa enduromiestäkin naurattaan kuinka lujaa voi nelivetovakioautolla vetää...
                      Joo oli vyöt kiinni, "turvallinen" tie (ei risteyksiä, näkyväisyys kunnossa) ja kattoluukku auki et kuuli kierrokset....

                      Mun vastaus tuli vähän myöhässä, joko oot auton hankkinu??

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #12
                        Kappas iX91! Täällä JKL:n mlk:ssa on toinen juuri maahantuotu -91 iX! Sain juuri viikko sitten törkeän veropäätöksen, joka tuli markkina-arvonmääritystyöryhmän kautta (ainoa automaatti Touring Suomessa, ehkä). Vaimon autona toimii nykyään, mutta jouduin jo läpikäymään tekniikan melko perusteellisesti ja oma tietämys ja kokemus tästä hauskuudesta kasvoi jonkin verran. Otahan yhteyttä, jos tietoa tarvitset ja kerro ainakin veron määrä niin ihmetellään yhdessä näiden markkina-arvoa (kolarikorjattu tekniikkavikainen 9700 €).
                        ---

                        Comment

                        • samikarki
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 343
                          • turku

                          #13
                          325ix yleiset viat?

                          325ix vuodelta 86, mitähän vikoja noista useimmiten kannattaa tutkia? Jos pankin täti on yhteistyökykyinen luultavammin tollanen löytys sen jälkeen tosta takapihalta. Pitäs tässä joku päivä käydä mulkasemassa tota ruoskaa ja ois hyvä tietää mitä vikoja niissä yleensä ilmenee?

                          Comment

                          • pegu
                            Newbiemmer
                            • Nov 2004
                            • 20

                            #14
                            etuvetareiden kumit, (löytyy ainakin varaosamaailma, jonkun fjoortin..) etu joustintuet eli yläkupit ja varret (yleensä haperot).. takapyörän laakerit käy eteen.. etu iskarit sikakalliit.. halvemmalla saa esim. konin säädettävät.. siinä jotain mitä sattu omalle kohdalle 5vuoden aikana+ muut huollot. se on hauska peli talvella..
                            neljäpyörää talvella raapii..

                            Comment

                            • samikarki
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 343
                              • turku

                              #15
                              just meinasin kyselläkin et minkä hintasia tohon on noi varaosat? Murrokset ja tämäntyyliset?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎