Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 huoltoväliosoittimen nollaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rampage
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 13
    • Helsinki

    e30 huoltoväliosoittimen nollaus

    pari kysymystä, ennen kuin otan "meisselin" käteen:

    -moniko napainen tuo e30:sen diagnoosipistoke on, 15 tai 20?

    -alfamerin korjausoppaan mukaan kannattaa ostaa ylimääräinen diagnoosipistokkeen kansi, porata siihen 5 mm rei'ät napojen 1 ja 7 kohdalle (tai 7 ja 19), kiinnittää kansi pistokkeeseen ja yhdistää navat sopivalla johdolla jne. miksei napoja voi yhdistää suoraan toisiinsa ilman kantta?

    -minkälaista johtoa ja johdon päitä (plugeja?) ootte käyttänyt ja mistä ostaneet?

    -jos on välttämätöntä ostaa tuo diagnoosipistokkeen kansi, niin mistä ja paljon maksaa? ei löydy ainakaan motonetistä...

    kiitos!
  • KiMM0^
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 52

    #2
    itse koulussa nollasin tuon maadoittamalla 7 navan. virrat päällä

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5726
      • Rovaniemi

      #3
      haulla löytyy ohje, mutta mulla 7 reikään johto sisään ja se runkoon. Sitten virrat päälle ja oliko se 13sek niin se nollas, mutta e30:s on kahta pistoketta, niin katso haulla tarkka ohje.
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

        #4
        Ihan mikä tahansa piuhanpätkä käy. Mutta kannattaa tehdä siihen itse sopiva johto. Pätkä piuhaa ja sulakkeen pidike siihen väliin. Laita 5A tai 7.5A sulake siihen pidikkeeseen. Tällöin jos syystä tai toisesta syntyy oikosulku kärähtää sulake eikä mittaritaulu tahi muu paikka.

        Nollaaminen tapahtuu kuten neuvottiin, maadoittamalla pinni 7 maihin ja sitten virrat päälle muutamaksi sekunniksi. Oilservice valon nollaus lyhyempi aika (alle 10 s., olikohan se 7 s.), Inspection valon nollaus pitempi aika (olikohan se 12 s.) ...

        Timo

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by tihuovin
          Ihan mikä tahansa piuhanpätkä käy. Mutta kannattaa tehdä siihen itse sopiva johto. Pätkä piuhaa ja sulakkeen pidike siihen väliin. Laita 5A tai 7.5A sulake siihen pidikkeeseen. Tällöin jos syystä tai toisesta syntyy oikosulku kärähtää sulake eikä mittaritaulu tahi muu paikka.

          Nollaaminen tapahtuu kuten neuvottiin, maadoittamalla pinni 7 maihin ja sitten virrat päälle muutamaksi sekunniksi. Oilservice valon nollaus lyhyempi aika (alle 10 s., olikohan se 7 s.), Inspection valon nollaus pitempi aika (olikohan se 12 s.) ...

          Timo
          Ja tuon sulakkellisen johdon rakennusojeet ja muut tarvittavat tiedot löytyy tästä.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5726
            • Rovaniemi

            #6
            Ja lisätäänpä viellä, että kun olet nollannut ja jää viellä palamaan merkkivalo, niin sinulla on mittariston akut loppu ja ne pitää vaihtaa.. helppo homma.
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎