Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i -87 sammui ja ei käynnisty?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tate-
    Moderator
    • Jan 2004
    • 3209
    • Nurmijärvi

    320i -87 sammui ja ei käynnisty?

    Auto kaverin E30 320i -87. Eli tarina menee näin: Hän oli pessyt auton painepesurilla, mutta vain ulkopuolelta, ei siis konehuonetta. Autoon on asennettu m3 levikkeet joten kuten ja näin bensatankin luukun ja itse putken väliin jää aika iso rako. Kaveri itse epäilee että vettä olisi mennyt tankkiin koska hän suihkutteli aika paljon juuri tuota kohtaa koska siihen oli valunut bensaa tankista.

    Vika ilmeni siten että pesun jälkeen ajoi n. 7km ja sitten vika alkoi nykimisenä aina sillon tällöin. Sitten 20km jälkeen auto sammui, mutta lähti kuitenkin uudestaan käyntiin. Sen jälkeen toimi muutamia kilometrejä ja sitten sammui lopullisesti.

    -Bensaa ON tankissa, joten se ei voi olla vikana.
    -auto pyörittää, mutta kuuluuko E30:ssä bensapumpun surauttaa, niin kuin E21 323i:ssä tekee? Itse en ainakaan korvakuulollaa kuullut että surahtaisi.

    Mistä kannattaa tälläsessä "sähköautossa" lähteä vikaa etsimään? Mennään just nyt kattelemaan aloittaen perus jutuista, mutta onko jotain perusniksejä?
    I Believed I Would Die.
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    Miul teki iha samalla tavalla ku meni sytytysyksikkö..
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by -Tate-
      Auto kaverin E30 320i -87. Eli tarina menee näin: Hän oli pessyt auton painepesurilla, mutta vain ulkopuolelta, ei siis konehuonetta. Autoon on asennettu m3 levikkeet joten kuten ja näin bensatankin luukun ja itse putken väliin jää aika iso rako. Kaveri itse epäilee että vettä olisi mennyt tankkiin koska hän suihkutteli aika paljon juuri tuota kohtaa koska siihen oli valunut bensaa tankista.

      Vika ilmeni siten että pesun jälkeen ajoi n. 7km ja sitten vika alkoi nykimisenä aina sillon tällöin. Sitten 20km jälkeen auto sammui, mutta lähti kuitenkin uudestaan käyntiin. Sen jälkeen toimi muutamia kilometrejä ja sitten sammui lopullisesti.

      -Bensaa ON tankissa, joten se ei voi olla vikana.
      -auto pyörittää, mutta kuuluuko E30:ssä bensapumpun surauttaa, niin kuin E21 323i:ssä tekee? Itse en ainakaan korvakuulollaa kuullut että surahtaisi.

      Mistä kannattaa tälläsessä "sähköautossa" lähteä vikaa etsimään? Mennään just nyt kattelemaan aloittaen perus jutuista, mutta onko jotain perusniksejä?
      Pitäisi sen sekunnin-pari pyörähtää bensalinjan paineistamiseksi. Noista bensansaantiin liittyvistä jutuista on hyviä vinkkejä foorumilla, tarvii vaan etsiä Tilhuovin:n kirjoittamia posteja parilta viime viikolta.

      Tankkiin voisi kaataa vähän tenua mahdollisen kosteuden poistamiseksi. Sitten voikin tutkia bensapumpun kuntoa ja sulakkeita.

      Comment

      • -Tate-
        Moderator
        • Jan 2004
        • 3209
        • Nurmijärvi

        #4
        nonni saatiin käyntiin. en tiiä mikä oli. Otin tulpan irti ja katoin tuliko kipinää niin bensaa lens kaaressa tulpanreijästä ku kaveri oli yritelly sahailla käyntiin. Ja samalla lähti käymään viidellä pytyllä. Noh ruuvvasin tulpan kii ja sen jälkeen toimi kuten ennenkin.. Tiedä sitten mikä oli.
        I Believed I Would Die.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎