Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkistoa E30:seen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vega_
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 888
    • Kokkola

    #16
    mitä se tekee ennen sitä? pörisee?

    Comment

    • Vega_
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 888
      • Kokkola

      #17
      simonsin saisin 485€
      ja martelius 550€

      nyt mielipiteitä ja perusteluja! ei mitään simons vaan on paska kommentteja..

      Comment

      • MikkoJII
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 1808
        • Lapua

        #18
        Joo itelläki ois putkiston vaihto edessä. Sama homma ku ku Vega_:lla eli keskipöntöstä taaksepäin vuotaa ja pahasti ja kaiken lisäksi rämisee kun antaa enempi happea tolle..

        Joku puhu joskus että Kannuksessa putkisto 150€...
        E32 750i 11/89

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11662
          • Kouvola

          #19
          unohda simonssin paskat!

          itellä on nyt vuoden ollu toi martelius alla ja onhan ne äänet mun mielestä muuttunu! se kova kumina mikä vielä viime kesänä kuulu motarivauhdissa on kadonnut...on tullu viime viikot ajettua tätä mikkelin väliä aina sellasta kevyttä vajaan 200km/h matkavauhtia ni kyllä nyt on äänet muuttunu paljon mukavampaan suuntaan

          että kunnon polkemista se vaatii vaan

          Comment

          • Vega_
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 888
            • Kokkola

            #20
            Originally posted by Esko
            unohda simonssin paskat!

            itellä on nyt vuoden ollu toi martelius alla ja onhan ne äänet mun mielestä muuttunu! se kova kumina mikä vielä viime kesänä kuulu motarivauhdissa on kadonnut...on tullu viime viikot ajettua tätä mikkelin väliä aina sellasta kevyttä vajaan 200km/h matkavauhtia ni kyllä nyt on äänet muuttunu paljon mukavampaan suuntaan

            että kunnon polkemista se vaatii vaan
            eihän tuo martelius paljoa kalliimpi tiesti ois, mutta miks simons on paska?
            mulla on nyt ollu simonsin takapönttö ja ihan hyvä se on ollu...?

            Comment

            • Vega_
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 888
              • Kokkola

              #21
              Originally posted by MikkoJII
              Joo itelläki ois putkiston vaihto edessä. Sama homma ku ku Vega_:lla eli keskipöntöstä taaksepäin vuotaa ja pahasti ja kaiken lisäksi rämisee kun antaa enempi happea tolle..

              Joku puhu joskus että Kannuksessa putkisto 150€...
              ai koko putkisto vai? uusi käytetty?

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11662
                • Kouvola

                #22
                Originally posted by Vega_
                eihän tuo martelius paljoa kalliimpi tiesti ois, mutta miks simons on paska?
                mulla on nyt ollu simonsin takapönttö ja ihan hyvä se on ollu...?
                Simonssin putkien kehitys on loppunut jo aikoja sitten...vielä ratsastetaan aikoinaan saavutetulla maineella! Yleisesti noi simonssit on aika pärinäputkia vrt muihin "tehoputkistoihin"!

                Comment

                • Vega_
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 888
                  • Kokkola

                  #23
                  Originally posted by Esko
                  Simonssin putkien kehitys on loppunut jo aikoja sitten...vielä ratsastetaan aikoinaan saavutetulla maineella! Yleisesti noi simonssit on aika pärinäputkia vrt muihin "tehoputkistoihin"!
                  onko varmaa tietoa?
                  ainakaan tuo mun simonsin takavaimennin ei "pärise"...

                  Comment

                  • bme535
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2004
                    • 105
                    • Jkl

                    #24
                    Originally posted by Vega_
                    No millanen ääni sitte oli tyjäkäynnillä ja pienemmillä kierroksilla? Entä "rikkoutuko" ääni kierroksia antaessa?
                    Tyhjäkäynnillä ääni oli melko kova, mutta hyvin "rallimainen"..
                    Pienillä kierroksilla ihan magee saundi, kuten myös isoillakin.
                    Mutta isoilla kierroksilla liian kovaääninen, ainakin minusta..
                    Kun ajo parisataa kilsaa moottoritienopeutta, niin kyllä korvissa soi!

                    Ääni ei "rikkoutunut" millään kierroksilla.

                    Simosta ja Anssista en osaa sanoo, ku ei oo omakohtasia kokemuksia.

                    Tietty mulla saatto vaikuttaa ääniin myös se kun autossa oli 292´nokka ja portattu kansi, sekä Marteliuksen peltisarja..
                    Last edited by bme535; 26-04-2005, 19:30.
                    E34 535 tic

                    Ex:
                    E34 525 tds Touring
                    E30 320i Touring
                    E34 535i
                    E30 325i
                    E12 518
                    E30 316 -> 318i

                    Comment

                    • Axu83
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 601
                      • Vantaa

                      #25
                      Mulla oli Hondassa 2" putkisto Simonsin kahdella vaimentimella. Takapönttö on ihan *****, se ruostuu ja alkaa röpöttämään parissa vuodessa. Keskivaimennin kuulemma parempi mutta ennemmin vain vähän kalliimpi Martelius. Tehoa se putkisto antoi kyllä lisää, ainakin uutena (n. +27hv muine vireineen).

                      Omaan tulee silti kaverin vääntämä rosteriputkisto jos saadaan aikaiseksi, koska nyt ei ole taas yhtä viissatasta laittaa.. AD:stä saa tyylikkäitä rosteripönttöjä 80-100€, mutta suurin osa import-tyylisiä. Veikkaan että parempia kuin Motonetin vastaavat.
                      E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                      E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                      Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                      It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                      And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                      Comment

                      • Vega_
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 888
                        • Kokkola

                        #26
                        Originally posted by bme535
                        Tyhjäkäynnillä ääni oli melko kova, mutta hyvin "rallimainen"..
                        Pienillä kierroksilla ihan magee saundi, kuten myös isoillakin.
                        Mutta isoilla kierroksilla liian kovaääninen, ainakin minusta..
                        Kun ajo parisataa kilsaa moottoritienopeutta, niin kyllä korvissa soi!

                        Ääni ei "rikkoutunut" millään kierroksilla.

                        Simosta ja Anssista en osaa sanoo, ku ei oo omakohtasia kokemuksia.

                        Tietty mulla saatto vaikuttaa ääniin myös se kun autossa oli 292´nokka ja portattu kansi, sekä Marteliuksen peltisarja..

                        no mun käsittääkseni just tuo nokka ja peltisatsi tekee sen rallimaisen saundin siihen?
                        mut ku ite just en millään haluais mitään ralli ääniä,vaan pehmeän kutosen murinan..

                        Comment

                        • Vega_
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 888
                          • Kokkola

                          #27
                          Originally posted by Axu83
                          Mulla oli Hondassa 2" putkisto Simonsin kahdella vaimentimella. Takapönttö on ihan *****, se ruostuu ja alkaa röpöttämään parissa vuodessa. Keskivaimennin kuulemma parempi mutta ennemmin vain vähän kalliimpi Martelius. Tehoa se putkisto antoi kyllä lisää, ainakin uutena (n. +27hv muine vireineen).

                          Omaan tulee silti kaverin vääntämä rosteriputkisto jos saadaan aikaiseksi, koska nyt ei ole taas yhtä viissatasta laittaa.. AD:stä saa tyylikkäitä rosteripönttöjä 80-100€, mutta suurin osa import-tyylisiä. Veikkaan että parempia kuin Motonetin vastaavat.
                          oliko se takapönttö sit joku "minimanin" malli vai ihan "aito"?

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11662
                            • Kouvola

                            #28
                            Originally posted by Vega_
                            no mun käsittääkseni just tuo nokka ja peltisatsi tekee sen rallimaisen saundin siihen?
                            mut ku ite just en millään haluais mitään ralli ääniä,vaan pehmeän kutosen murinan..
                            no tuolta mun pyörityspätkistä voit kuulostella miltä toi marteliukset peltisatsi+putkisto kuulostaa

                            matalilla kierroksilla 1500-2000 murinat on todella mainiot...jossain 4000 kierroksen jälkeen häviää toi kumina ja ääni puhdistuu huomattavasti!

                            Comment

                            • loz
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2003
                              • 878
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Esko
                              no tuolta mun pyörityspätkistä voit kuulostella miltä toi marteliukset peltisatsi+putkisto kuulostaa

                              matalilla kierroksilla 1500-2000 murinat on todella mainiot...jossain 4000 kierroksen jälkeen häviää toi kumina ja ääni puhdistuu huomattavasti!
                              joo ei tässä voi kun yhtyä eskoon

                              ei vaan oikeesti mulla kans marteliuksen peltisatsi ja putkisto... joo tottahan tuo esko tossa puhuu, ei mua eikä ketään kaveriakaan oo häirinny motarilla, eli ei se martelius mikään yli-äänekäs matka-ajossa ole.
                              "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"

                              Comment

                              • Axu83
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 601
                                • Vantaa

                                #30
                                Originally posted by Vega_
                                oliko se takapönttö sit joku "minimanin" malli vai ihan "aito"?
                                Sen saat päättää itse; Simons.
                                E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                                E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                                Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                                It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                                And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎