Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 316 kytkinremppa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leonidae
    Newbiemmer
    • Apr 2005
    • 15
    • Varkaus

    E30 316 kytkinremppa

    ok, se 316 josta aiemmin puhuin. koeajoin sen tänään ja omistaja kertoi että siinä on kytkinremppa edessä. aion silti ostaa sen perjantaina, huolimatta tästä. onko vaikea toteuttaa ja minkä verran tulee hintaa, jos homman hoitaa itse?

    muuten auto oli suht hyvässä kunnossa, alusta oli jämäkkä ja ajettavuus kohdallaan. kun katsottiin konetilaan, se oli suht siisti. tosin, kolmossylinterin tulpan hattu oli löysä eikä kestänyt kiinni, joten kone röpelsi koeajon aikana kolmella pytyllä. joten vaihtoon menee sekin. autolla on ollut vain kaksi omistajaa tähän mennessä, ja minusta tulee kolmas, eikä kyseisellä yksilöllä ole ajettu kuin hiukan päälle 200 tuhatta! no, pikkuista pintaruostetta siinä on ja kuskin penkki oli istuttu loppuun, mutta laittoautoa minä etsinkin enkä keräilykappaletta. kyllä tuosta rumasta sorsanpojasta joutsen tulee

    jätän muuten suuruudenhullun suunnitelman 2.8-koneesta sikseen, ja alan etsiä tähän kaksilitraista pataa, uskoisin sen sopivan tuon ykskutosen tilalle aikasta hyvin.

    mutta, antakaa tietoa tuosta kytkinrempan kuluista jne. kiitän.
    Last edited by Leonidae; 26-04-2005, 17:31.
    316 "coupe" (The CAR), johon tulee jonain kauniina päivänä 2-litranen kutvonen ahtimella..
  • Baur TC
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 112
    • Turku

    #2
    Jos tietää mitä tekee niin ei pitäis olla paha toteuttaa... Hintaa tulee riippuen kytkimest ja ostopaikast... Vakio maksaa siin 120€ levy+asetelma ja painelaakeri siin parinkympin paikkeil ellei se tuu kytkin paketin muka. Jossain tulee, jossain ei tuu. Pihal jos teet niin saattaa mennä ensikertalaisel vähä aikaa mut kyl ollaan tehty 1,8 pataan kytkin remppa 6,5 tuntii pihal.
    Jos ei silmää miellytä, tee asialle siis jotai.

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Leonidae
      jätän muuten suuruudenhullun suunnitelman 2.8-koneesta sikseen, ja alan etsiä tähän kaksilitraista pataa, uskoisin sen sopivan tuon ykskutosen tilalle aikasta hyvin.

      mutta, antakaa tietoa tuosta kytkinrempan kuluista jne. kiitän.
      Kytkinremppa ei ole paha rasti, mutta ärsyttävää puuhaa se on, ellei sitten ole kunnon nosturia tms. Laatikko pitää tiputtaa alakautta.

      Unahtaisin muuten sen kaksilitraisen padan, verrattuna tuohon m10b16:een et saa juurikaan lisää todellista tehoa, mutta bensaa kyllä palaa. Sitten 2.3 litraiset ja 2.5 litraiset on toinen juttu.

      t.Ville

      Comment

      • Leonidae
        Newbiemmer
        • Apr 2005
        • 15
        • Varkaus

        #4
        Originally posted by Kyytsis
        Unahtaisin muuten sen kaksilitraisen padan, verrattuna tuohon m10b16:een et saa juurikaan lisää todellista tehoa, mutta bensaa kyllä palaa. Sitten 2.3 litraiset ja 2.5 litraiset on toinen juttu.

        t.Ville
        tjaa-a.. mut siinä tulis niitä prosentteja ihan kivasti, jos kakspuolikkaan laittaa.. suunnitelmissa kun on jonain kauniina päivänä asentaa fööni sen kutvosen kylkeen vinkumaan..
        316 "coupe" (The CAR), johon tulee jonain kauniina päivänä 2-litranen kutvonen ahtimella..

        Comment

        • bmwbmw
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1370
          • Kainuu

          #5
          itse varmaan nostaisin koneen pois ja sitten tekisin kytkin remontin nyt on kyllä pakko mainita että e30 316 on 1.8L kaasarikoneella ja m10b16 koneita ei ole e30 malleissa ollenkaan vaan e21 korissa mallissa 315... edit: kyllähän sen eron aika kivasti huomaa kun 1.8l kaasarikoneen tilalle laittaa m20b20 koneen... väännönkin kans ne painii ihan eri sarjassa...
          Last edited by bmwbmw; 26-04-2005, 17:50.
          sigpic
          Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

          Comment

          • Leonidae
            Newbiemmer
            • Apr 2005
            • 15
            • Varkaus

            #6
            Originally posted by bmwbmw
            itse varmaan nostaisin koneen pois ja sitten tekisin kytkin remontin nyt on kyllä pakko mainita että e30 316 on 1.8L kaasarikoneella ja m10b16 koneita ei ole e30 malleissa ollenkaan vaan e21 korissa mallissa 315... edit: kyllähän sen eron aika kivasti huomaa kun 1.8l kaasarikoneen tilalle laittaa m20b20 koneen... väännönkin kans ne painii ihan eri sarjassa...
            tjoo.. eihän mistään huoma etten ole bemari-expertti..? ainakaan vielä.. mutta kuuntelen kyllä asiantuntijoita. niitähän olette TE, eikö vain.. ?
            316 "coupe" (The CAR), johon tulee jonain kauniina päivänä 2-litranen kutvonen ahtimella..

            Comment

            • Baur TC
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 112
              • Turku

              #7
              eihän sitä tiedä mitä joku on joskus säätäny... Mut tosiaan irrotuksen pystyy tekee ihan yksin mut takas laitto tuottaa ongelmii ku pitäis loota laittaa paikkaas ja samal laittaa jotai pulttii kiinni. Jos vaa mahdollist ni nosturi on todella kova sana.
              Jos ei silmää miellytä, tee asialle siis jotai.

              Comment

              • Leonidae
                Newbiemmer
                • Apr 2005
                • 15
                • Varkaus

                #8
                meinasinkin toteuttaa homman amiskan autopuolen hallissa kavereitten kanssa. liikkeet kun verottaa sikamaisia summia jo pelkästä konepellin avaamisesta..
                316 "coupe" (The CAR), johon tulee jonain kauniina päivänä 2-litranen kutvonen ahtimella..

                Comment

                • Baur TC
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 112
                  • Turku

                  #9
                  olet oikeassa... Siks kannattaa tehdä kaikki ite jos vaa osaa ja kiinnostaa. Tekemäl oppii. Mut jos ei oo rahast kiinni ni sit voi viedä vaik minne korjattavaks.
                  Jos ei silmää miellytä, tee asialle siis jotai.

                  Comment

                  • Leonidae
                    Newbiemmer
                    • Apr 2005
                    • 15
                    • Varkaus

                    #10
                    se nimenomaan on rahasta kiinni.. mulla riittää rahat auton oston jäkeen juuri ja juuri tohon kytkinremppaan kun sen tekee itse. ja koulun opiskelijana uskoisin että hallin hyväksikäytöstä ei tule suurempia kuluja.
                    316 "coupe" (The CAR), johon tulee jonain kauniina päivänä 2-litranen kutvonen ahtimella..

                    Comment

                    • Leonidae
                      Newbiemmer
                      • Apr 2005
                      • 15
                      • Varkaus

                      #11
                      dodiin, huomenna tilaan kytkimen paine-asetelmineen bemua varten. onko kenelläkään antaa vinkkiä että minkä tapainen kytkinsetti olisi parasta hommata tuohon karvalakki-bemukkaan? ja etukäteen tiedoksi että en aio ostaa mitään kisakireeseen koneeseen tarkoitettua kuusilapaista sintterikytkintä.. VIELÄ !
                      316 "coupe" (The CAR), johon tulee jonain kauniina päivänä 2-litranen kutvonen ahtimella..

                      Comment

                      • 535_M5
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 221
                        • Masku

                        #12
                        Originally posted by Baur TC
                        Pihal jos teet niin saattaa mennä ensikertalaisel vähä aikaa mut kyl ollaan tehty 1,8 pataan kytkin remppa 6,5 tuntii pihal.
                        Taisi samalla mennä koppa kaljaakin
                        Pelkkään kytkimen vaihtoon ei kyllä saa yli kahta tuntia kulumaan vaikka yrittäisi!

                        Comment

                        • HellFire
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 280
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by 535_M5
                          Taisi samalla mennä koppa kaljaakin
                          Pelkkään kytkimen vaihtoon ei kyllä saa yli kahta tuntia kulumaan vaikka yrittäisi!
                          Aika hyvällä rutiinilla saa vetää, jos meinaa ehtiä kytkinrempan parissa tunnissa tekeen, varsinkin jossain kerrostalon parkkiksella. Ooppeliin taitais kytkinremppa onnistua alta kahden tunnin, kun ei tartte laatikkoa irrottaa, mut bemariin...aika urakkatahdilla saa painella menemään.
                          I wanted a faster horse.

                          Comment

                          • Leonidae
                            Newbiemmer
                            • Apr 2005
                            • 15
                            • Varkaus

                            #14
                            mulla ei todennäköisesti tule olemaan mikään kiire tuon kytkimen vaihdon kanssa.. hätäilemällä tulee vaan huonoa jälkeä ja lopuksi homman joutuu uusimaan, jos kytkin jää keskittämättä yms tärkeää..
                            316 "coupe" (The CAR), johon tulee jonain kauniina päivänä 2-litranen kutvonen ahtimella..

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎