Announcement

Collapse
No announcement yet.

m40b16 käyntivika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWminde
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 12
    • Haapavesi/Karsikas City

    m40b16 käyntivika

    Tässä oon yrittäny keskusteluita selailla ja näitä käyntivika juttuja lukee mutta ku ei mikään täsmää mun auton kans..tai sitte en oo vaan löytäny, anteeksi siitä-.- Mutta eniweis! Autohan on siis e30 316i vuosmal -91. Vika on siinä että lämpimänä ku käynnistää niin saa pumpata kaasua ja antaa kierroksia jotai 15 sek ennen ku alkaa käymään kaikilla pytyillä. Tätä ei siis tapahdu ajossa eikä kylmällä koneella niinku monilla muilla on tuntunu olevan. Näillä eväillä on reipas 6 vuotta menty mitä auto on mulla ollu ja ei mitään ajoon vaikuttavaa oo mutta tympäsee kaupan tms pihasta lähtee ku pemu kuulostaa jokkisautolle hetken aikaa
    Ilmamäärämittaria epäilin mutta eikö se vaikuttas ajossaki?:think Olisko kellään mitään ideaa tai hajua että missä vika? tai onko jollain ollu samaa? kovilla pakkasilla on kiva ajella ku kone kerkee jäähtyä kaupassa käynnin ajan niin ei tarvi röpötellä
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16296
    • Asikkala

    #2
    Suuttimet vuotaa, boksin lämpöanturi.

    Comment

    • fs123
      Newbiemmer
      • Sep 2014
      • 25
      • Savonlinna

      #3
      Lainaan topikkia:
      M40B16 e30 -90 tänään yhtäkkiä ajossa alkoi tyhjäkäynnillä nostaa kierrokset tosi korkealle ja seilaa välillä alas, pääasiassa siis kuitenkin kone huutaa. Vuotoja etsin suihkeella tosi pitkään eikä mitään löytynyt. Lisäilmaluistin putsasin, ei auttanut, mutta kun liittimen ottaa siltä irti niin käynti laskee lähelle normaalia, tosin vähän aaltoilee. Liittimen kun tökkää takasin kiinni niin heti ampasee kierrokset ylös. Eikö tuo nyt vaikuttais siltä, että luisti on entinen? Ei viittis turhaan ostaa...

      Comment

      • Att1Tude
        Bimmer Rookie
        • Feb 2013
        • 152
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by fs123 View Post
        Lainaan topikkia:
        M40B16 e30 -90 tänään yhtäkkiä ajossa alkoi tyhjäkäynnillä nostaa kierrokset tosi korkealle ja seilaa välillä alas, pääasiassa siis kuitenkin kone huutaa. Vuotoja etsin suihkeella tosi pitkään eikä mitään löytynyt. Lisäilmaluistin putsasin, ei auttanut, mutta kun liittimen ottaa siltä irti niin käynti laskee lähelle normaalia, tosin vähän aaltoilee. Liittimen kun tökkää takasin kiinni niin heti ampasee kierrokset ylös. Eikö tuo nyt vaikuttais siltä, että luisti on entinen? Ei viittis turhaan ostaa...
        Osta luisti, jos vika ei ole siinä, myy eteenpäin. Nuo bmw varaosat(käytetyt) on omasta mielestäni siinä hintaluokassa että raaskisi itse tehdä tuon. Tuo hummailu kielii ilmamäärämittarin oireilusta, putsaa IMM sitä metalliläppää myöten. Se muoviletku joka menee lisäilmaluistilta IMM:lle menevään kumihaitarin kylkeen, katso että on sata varmasti kunnossa ja kunnolla kiinni. Irroita IMM:lle menevä johto, kaasuläpän asentoanturille menevä johto ja katso onko mitään eroa kierroksissa. Onko vedot tallessa, nyhtääko, temppuileeko kaasu omiaan täyskaasulla. Siinä jotain vianetsintävinkkejä niin saa kartoitettua. Jos sattuu olemaan kotikonnuilla samanlainen auto niin swapatkaa IMM ja ecu keskenään yksitellen ni aika paljon selviää. (postattu kohtuu sievässä humalassa)
        ex.E30 316i'90
        ex.E36 320i'91
        Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

        Comment

        • andhu
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 535
          • vihti

          #5
          En usko että vika on itse tyhjäkäyntiluistissa, tyhjäkäyntiluistin piuhan irroitus vain vähän kompensoi, kun moottoriin menevä ilma väheenee. Imuvuotoa itse epäilen.
          Imuvuotopaikat:
          Kaasuläpän ja imm välinen putki
          Tyhjäkäyntiluistin putket ja tyhjäkäyntiluistin kiinnityskumi imusarjaan.
          Venttiilikopasta-kaasuläppään menevä putki
          Bensanpaineensäätimen alipaineletku
          Mahdollisesti kattivehkeessä on myös aktiivihiilisuodatin ja sen putket on syytä tarkistaa bensatankille asti.
          E30 316 Turbo

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎