Announcement

Collapse
No announcement yet.

KÄYNTIONGELMA 316i 1989 e30 m40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maxrider
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 13

    KÄYNTIONGELMA 316i 1989 e30 m40

    Tervehdys !
    Moottorilämmitinvastus vaihdettiin helmikuussa ja heti sen jälkeen alkoivat ongelmat:
    1) kylmäkäynnistyksen yhteydessä pitää koko ajan kaasutella että moottori käy, muuten sammuu heti
    2) jos vähän kierroksia niin alkaa kenguruloikat heti vaihteesta riippumatta (todella ärsyttävää)
    3) tehot hävinneet, aiemmin esim. vitosella ylämäkeen ajettaessa auton sai kiihtymään, nyt tuntuu ettei edes nelonen riitä

    en tiedä onko vastuksen vaihdolla ja käyntiongelmalla mitään yhteyttä mutta oireet alkoivat vastuksen vaihdon jälkeen (moottoritukihan pitää irroittaa jotta vastuksen saa vaihdettua)

    Olen kiitollinen vastauksistanne

    Hyvää kesää !

    STT
  • Happo
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 922
    • Kauhajoki

    #2
    Ilmanputsarilta imusarjalle menevä haitariletku.Tarkastappas huvikses, että monestako kohtaa on murtunut. Ja tieteski kaikki muut ilmavuodot.
    Täton täällä käsitelty paljon, joten searchilla vois löytyä lisää vinkkejä.
    Ford S-Max 2.0
    Kilpuri VW Golf III VR6
    ex:

    F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

    Comment

    • tihuovin
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1422
      • Oulu

      #3
      Alipainevuotoonhan tuo selvästi viittaa. Kun lämmityselementti asennettiin, se varmaankin vaati muutaman letkun/putken/klemmarin/ilmanputsarin irroittamista. Joku nyt jäi irti, löysälle tai jopa meni rikki.

      Tarkista kaikki alipaineletkut/liitokset ensin, sieltäpäin luulisi ongelmakohdan löytyvän. Etsi haulla ohjeita kuinka niitä metsästetään, niitä alipainevuotoja.

      Timo

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎