Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 vm.-87 320 ei käy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mike-84
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 34

    E30 vm.-87 320 ei käy

    Auto ottaa kierroksia kylmänä mutta n.5minuutin kuluttua se lakkaa käymästä kunnolla. Tyhjäkäyntiä se käy ihan ok mutta kun painaa kaasua se meinaa sammua. Kun painaa hitaasti kaasua niin auto ottaa jonkin verran kierroksia mutta kun painaa hitaasti lisää niin se rupeaa "röplöttämääm", kun vielä lisää hitaasti kaasua auto sammuu. Välillä moottori humpaa kierroksia tyhjäkäynnillä. Auto on seissyt n.1,5 vuotta jota ennen se toimi hyvin mutta nyt ei enää. Vikaa on etsitty tuloksetta...tankki on tyhjennetty ja bensa vaihdettu, tulpat vaihdettu, bensa suodatin vaihdettu, kokeiltu toista ilmamäärä mittaria, kokeiltu toista lisä ilmaluistinta, virranjakaja puhdistettu. Auton saa ottamaan kierroksia siten että painaa hitaasti kaasua siihen saakka kunnes se rupeaa röplöttämään ja (avaa ilmamäärä mittarin suojan) ottaa kiinni ilmamäärä mittarista (ei anna sen avautua juuri enempää) ja painaa kaasua niin johan kiertää. Kun auto on käynnissä ja ottaa imusarjan päässä olevan suuttimen sähkö johdon irti niin ei tapahdu mitään...mitä kuuluisi tapahtua?? Kaikki vinkit otetaan vastaan!!!!
  • -Jarno-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1140
    • Salo

    #2
    ei se johdon irtiottaminen vaikuta juuri mitenk??n... ainakin mulla jatkaa k?ymist?. Onko tankki kunnolla putsattu? kaverin e30 325:ssa oli semmonen vika ett? kun kierrokset nousi 4tonniin se ei vastannut en?? kaasuun mitenk??n ja meinasin v?kisin sammua -------> tankin putsaus ni jo pelitti.
    ________
    HONDA CBX SERIES
    Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 07:18.

    Comment

    • mike-84
      Bimmer Rookie
      • Feb 2003
      • 34

      #3
      Tankin laskin tyhjäksi ja kaasin 30l uutta. Mittari imuputiki hässäkän käytin irti...puhtaalta näytti. Tankkiahan on kaksi osainen ja roppu, imuputki ja täyttöputki on samalla puolella... Kun laskee ropusta tyhjäksi niin tyhjeneekö tankki kokonaan??

      Comment

      • tunturi84
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 311
        • Vihanti

        #4
        Ettei olisi se kumi putki ilmamäärämittarin ja imusarjan välissä murtunut..?
        f10 520da -12
        e46 320ci -00

        Comment

        • mike-84
          Bimmer Rookie
          • Feb 2003
          • 34

          #5
          Ei oo murtunu...tarkistettu/korjattu huolella.

          Comment

          • mike-84
            Bimmer Rookie
            • Feb 2003
            • 34

            #6
            Lisää vinkkejä otetaan vastaan!! Kaikki mitä yksinkertaisimmat ja itsestäään selvyydet kannattaa kertoa!

            Comment

            • -Jarno-
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1140
              • Salo

              #7
              Tankista viel? sen verran et meill? oli se kokonaan irti ja bensaa sis?lle ja ravistettiin niin et oli k?det viikon kipeen? =)
              ________
              Iolite vaporizer review
              Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 07:18.

              Comment

              • mike-84
                Bimmer Rookie
                • Feb 2003
                • 34

                #8
                En oo koskaan sitä tankkia pois ottanu mutta näyttäs olevan aika kova homma. Siks en oo sitä sieltä vielä pois ottanu.

                Aina ku kone on jonku aikaa sammuksissa/jähtyy niin sitte se taas pelaa muutaman minuutin. Sitten käynti muuttuu kierroksia nostettaessa röplöttäväksi ja katkonaiseksi.

                Tulpan johdot mittasin niin nissä oli vastusta n. 5,9-6.5 kilo ohmia.

                Mitä on ne kaksi pientä laatikkoa ilmanpuhdistajan kotelossa kiinni? Toinen on suorakaiteen mallinen noin tulitikkurasian kokoinen ja siihen tulee yksi pieni letku ja muutama johto suorakaiteen mallisessa littimessä. Minne tämän letkun toisen pään kuuluu mennä?? Toinen rasia on pyöreä ja halkaisijaltaan noin 4cm tähän tulee kaksi letkua(toinen reunemmas ja toinen keskemmälle)...minne näiden letkujen tulee mennä?? Näitä letkutuksia kyselen siksi koska osa letkuista oli haurastunut ja irronnut seisomisen aikana. Eli on mahdollista että ne on väärin.

                Huomenna säädän ainakin venttiilit.

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Kokeiles toisella puolalla.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • Bmw_e30
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2004
                    • 1260
                    • joutseno

                    #10
                    tuleeko bensaa hyvi.. miul teki just tollei ku ei saanu bensaa...
                    hiljaa painaen alkaa ottaa kierroksia... ja nopeesti painaen sammuu ns. tukehtuu..
                    eli mittaappa bensaan paineet!
                    ex 325i -85 325i
                    325i soupe -92 325i

                    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                    Comment

                    • mike-84
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2003
                      • 34

                      #11
                      Miten, mistä ja millä mittaan ne bensan paineet?? En oo kyllä testannu että mitä tapahtuu ku painaa paluu putken luttuun...

                      Toista boksia kokeilin...ei vaikutusta niinku arvelinki.

                      Comment

                      • Bmw_e30
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2004
                        • 1260
                        • joutseno

                        #12
                        no ota vaik eka konehuoneesta mis bensasuodatin.. nii sillei irti et ei menis suodattimin läpi bensa. .periaattees ei mitää välii mut koittaa sillei.. sit sahaamaa kaveri kattoo et tuleeko bensaa. jos ei nii sit voi olla bensapumppu sökönä tai ei oo bensaa jos taas tulee nii pistä letku takas suodattimee ja ota toisest puolest auki.. ja sit sama juttu,, jus suodattimen kurkust tulee bensaa nii sit on kaikki ok sieltä asti jos jos ei nii sit suodatin vaihtoo. ja sit siitä seuraavaa liitoksee isketää bensapaine mittari et näkee paljo se antaa paineita.. toivottavast ymmärrät ees jotaki tosta
                        ex 325i -85 325i
                        325i soupe -92 325i

                        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                        Comment

                        • mike-84
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2003
                          • 34

                          #13
                          Kiitos vinkistä...oon kyllä jo tossa maininnu että bensaa siellä on noin 30l. ja suodatin on vaihdettu. Kyllä se pumppuki toimii mutta se on sitte juttu erikseen että pumppaako sillon ku sen pitää. Pitää vissiin käydä sellanen mittari jostakin hommaamassa että saa ne paineet mitattua.

                          Comment

                          • mike-84
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2003
                            • 34

                            #14
                            Kerron nyt tässä että jos jotain kiinnosta niin se käynti vika johtui mitä ilmeisemmin sittä että bensapaineen säädin oli jumissa. Nyt auto ainakin pelittää mikä on tärkeintä... Siitä sitte innostuttiin ja tehtiin siihen uus pakoputkisto...tuli ainaski 100hv lisää jos ei kakski=) Tänään meen yrittään siihen leimaa.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎