Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 316i M40 -89 Tehostimesta valuu öljyä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jubi_
    BTCF Member
    • Dec 2003
    • 572
    • Lieksa

    E30 316i M40 -89 Tehostimesta valuu öljyä?

    Moro..
    Ostin perjantaina ensimmäisen bemarini ja nyt on ongelmat alkaneet.. :(
    Auton ollessa parkissa alle tulee öljy lätäkkö.. Kun kääntää rattia ajaessa esim kääntyy nii nähtävästi öljyä valuu reilusti maahan.. Ainakin jäljistä päätellen.. Mitä teen? Kuskin puolen raidetangonpää on ihan märkä, mut tarkemmin en ole kerennyt viel kattoo..
    E91 320d x-drive -10
    E34 520i touring - 94
    E12 528ia - 79





    ex:
    E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02
  • ^tuomas^
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 57
    • Helsinki

    #2
    juu-u

    mulla sama juttu... pitäs viiä pajalle ku en ite tiiä miten korjataa... jos jotku tietää ni ois kiva kuulla
    320i & 120d

    Comment

    • kujk
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 20
      • Kauhava

      #3
      Kokeileppa puristella hammastangon suojakumia ja mikäli suojakumin sisältä
      tulee tehostimenöljyä, niin hammastangon tiivistys on pettänyt.. Jos näin on suosittelen purkuosaa koska tiivistesarja tehostimeen on noin 80€+työt ja se on
      äärimmäisen hankala homma vaihtaa, lisäksi se ei välttämättä tule edes sillä kuntoon... Uuden hammastangon hinta n 200€, tokihan sekin voi olla huono, joten suosittelen takuupurkaamoa, itsellä purkuosa toiminut 1½ vuotta. Huomioi muuten oikea ohjaustehostinöljy, BMW on aika nuuka siitä.... Toinen ja halvempi vaihtoehto on löytyneet / perstuneet öljyputket öljysäiliön ja hammastangon välillä...

      Comment

      • _Jubi_
        BTCF Member
        • Dec 2003
        • 572
        • Lieksa

        #4
        Originally posted by kujk
        Kokeileppa puristella hammastangon suojakumia ja mikäli suojakumin sisältä
        tulee tehostimenöljyä, niin hammastangon tiivistys on pettänyt.. Jos näin on suosittelen purkuosaa koska tiivistesarja tehostimeen on noin 80€+työt ja se on
        äärimmäisen hankala homma vaihtaa, lisäksi se ei välttämättä tule edes sillä kuntoon... Uuden hammastangon hinta n 200€, tokihan sekin voi olla huono, joten suosittelen takuupurkaamoa, itsellä purkuosa toiminut 1½ vuotta. Huomioi muuten oikea ohjaustehostinöljy, BMW on aika nuuka siitä.... Toinen ja halvempi vaihtoehto on löytyneet / perstuneet öljyputket öljysäiliön ja hammastangon välillä...

        Onko helpompi vaihtaa koko se hammastanko ku pelkät tiivisteet? Oisko kellään myynnissä ja mistä kannattais etsiä? Mitä öljyy kannattaa käyttää? Mulla on Mobil ATF premium jos oikein muistan..
        E91 320d x-drive -10
        E34 520i touring - 94
        E12 528ia - 79





        ex:
        E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

        Comment

        • Juubi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 999

          #5
          Varmaan ensimmäisenä kannattaa katsoa ne letkut ja letkun kiristimet, omassa vuotaa (e30 325ix) öljysäiliöltä lähtevä letku alapäästä. Tippoja tulee auton alle, mutta vielä niin vähän ettei ole jaksanut vaivautua asian takia. Öljyks kelpaa tosiaan ilmeisesti vain bemariin tarkotetut litkut.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎