Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M60B30 mitä papereita tarvitaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sqladmin
    Newbiemmer
    • Jun 2005
    • 17
    • Riihimäki

    E30 M60B30 mitä papereita tarvitaan?

    Auttakaa, ollaan rakennettu E30 325i 1986, johon asennettu 320iS:n kallistuksenvakaaja sekä otsikon mukainen 3.0l V8 sekä 5v loota perässä, autoon on lisätty ABS.

    Seuraavaksi tarvitsee katsastusmiestä vakuuttaa, että tää on oikeesti hyvä juttu, mutta miten ja millaisilla lapuilla? Kuulin, ettei maahantuojaa kiinnosta tällaiset asiat?


    Terveisin
    Marko
    Frank
    (oo=[][]=oo)

    BMW E30 325i Cab (M6-B--) M5 ITB

    Ex.
    BMW E36 M3
    BMW E30 325i Touring
    Etc
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11160
    • Oulu

    #2
    Tulostelet vaikka realoemista alustan osalistauksia, joista käy ilmi autojen erot. Tai oikeastaan että ne ei eroa muuten kuin vakaajan osalta, kun pitää verrata siihen 320is malliin. Sit vielä jotain paperia moottorista esim. ostokuitti ja että mistä autosta se on peräisin, niin pitäs saada leimattua.

    EDIT empäs tiedä onko trafilla tiedossa 320is tehot, et en tiedä tarviiko sen osalta vielä jotain.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • CarlosM
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 4292
      • Kouvola

      #3
      Helpoimmalla pääsee kun hakee penkkilapun mikä menee 325i +20% rajoihin. Muutoskatsastuspaperiin vaativat uudesta lohkosta numeron.
      Toi vertaus 320is malliin on vähän konttorista ja katsurista kiinni. Täällä päin ei onnistunut ja yhden konttorin johtaja jutteli että vasta on trafilta päin painotettu ettei 320is ole hyväksyttävä verrokki.
      BMW:ltä ei saa tähän vertauksen virallista hyväksyntää.
      Itse vasta parisen viikkoa sitte kyseisen swapin tein.

      Comment

      • Muumi
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1702
        • Rovaniemi

        #4
        Paljonko muuten tommosen 325sen omamassaksi on merkitty otteeseen?
        E24 635csi

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #5
          Originally posted by CarlosM View Post
          Helpoimmalla pääsee kun hakee penkkilapun mikä menee 325i +20% rajoihin. Muutoskatsastuspaperiin vaativat uudesta lohkosta numeron.
          Toi vertaus 320is malliin on vähän konttorista ja katsurista kiinni. Täällä päin ei onnistunut ja yhden konttorin johtaja jutteli että vasta on trafilta päin painotettu ettei 320is ole hyväksyttävä verrokki.
          BMW:ltä ei saa tähän vertauksen virallista hyväksyntää.
          Itse vasta parisen viikkoa sitte kyseisen swapin tein.
          Jos tuollaista väittää niin kannattaa tulostella pätkä lakia lapulle ja yliviivata siitä kohta jossa lukee että eurooppaan myytyä versiota voi käyttää verokkina.
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • ollyvai
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 180

            #6
            Äkkiä katsottuna tulee ongelmaa, koska 325i oli mallisarjansa tehokkain, ja 170hv + 20% = 204hv. M60B30 on 218hv, eli yli mennään pahasti.
            M3 tuskin kelpaa vertailuautoksi, se on ainakin katsastajien yleinen näkemys.
            Katsastusmiesten näkemys noista tuntuu kyllä vaihtelevan, soita muutamaan firmaan niin saat käsityksen heidän haluamistaan dokumenteista.

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              #7
              Originally posted by Tonton View Post
              Jos tuollaista väittää niin kannattaa tulostella pätkä lakia lapulle ja yliviivata siitä kohta jossa lukee että eurooppaan myytyä versiota voi käyttää verokkina.
              Tuota ei muuten lue enää tuolla finlexin sivuilla:think

              Nyt se on tässä muodossa :"jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa"

              Trafin uusimmasta "täydennys" ohjeesta ei löydy sanaakaan tästä mutta

              Tämä oli vielä soveltamis ohjeessa 2011, joka löytyy trafin sivuilta "kumottu ohje jota voi tarvittaessa soveltaa" löytyy katsastusohjeet kohdasta 16. Luku 5

              Vertailumoottoreita ovat tyyppitiedoissa samaan mallisarjaan (ja sukupolveen, jos auton mallisarjan eri sukupolvien välillä on olennaisia teknisiä eroja) kuuluvien yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien moottorit. Auton mallisarja ja sukupolvi määritellään joko tyyppitietojen mukaisen jaottelun tai valmistajan taikka valmistajan edustajan (ts. maahantuojan) lausunnon perusteella. Vertailumoottoreina voidaan vastaavin perustein pitää Suomeen tyyppikatsastettujen mallien moottoreiden ohella myös mallisarjaan kuuluvien muun Euroopan ja Yhdysvaltojen markkinoille yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien moottoreita, mikäli luotettava selvitys mallien teknisistä eroista on saatavissa. Muiden kuin Suomeen tyyppikatsastettujen mallien osalta tulee tarvittaessa esittää valmistajan tai valmistajan edustajan (ts. maahantuojan) lausunto siitä, että ko. malli on tarkoitettu yleiseen tieliikenteeseen.

              Eli ottaa mukaan vaan etksta laput osista että voi verrata ja hakee vaikka leiman päälle jälleenmyyjältä.
              Katsuri voi itse lukea tuon yllä olevan trafin sivuilta.
              Last edited by Tonton; 08-07-2016, 01:29.
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • CarlosM
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2008
                • 4292
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by ollyvai View Post
                Äkkiä katsottuna tulee ongelmaa, koska 325i oli mallisarjansa tehokkain, ja 170hv + 20% = 204hv. M60B30 on 218hv, eli yli mennään pahasti.
                M3 tuskin kelpaa vertailuautoksi, se on ainakin katsastajien yleinen näkemys.
                Katsastusmiesten näkemys noista tuntuu kyllä vaihtelevan, soita muutamaan firmaan niin saat käsityksen heidän haluamistaan dokumenteista.
                Kyllähän penkkilappuun saa muitakin lukemia kun tehtaan ilmoittama Leima paperiin ja trafin tehomuutos paperi täytettynä.
                M3 on kokonaan omaa mallisarjaa joten ei käy verrokiksi.


                Originally posted by Tonton View Post
                Tuota ei muuten lue enää tuolla finlexin sivuilla:think

                Eli ottaa mukaan vaan etksta laput osista että voi verrata ja hakee vaikka leiman päälle jälleenmyyjältä.
                Katsuri voi itse lukea tuon yllä olevan trafin sivuilta.
                Jälleenmyyjältä ei saa virallista hyväksyntää, eikä BMW Suomi suostu, vastaus "emme suosittele rakenteellisia muutoksia"
                Itse tulostetut paperit ei ole viralliset - ei kelpaa.
                Ja tähän 320is vertaukseen oli jossain koulutuspäivillä vasta hiljattain painotettu ettei enää käy. Näin tossa yks katsastusinssi kerto.

                Virallista tietoa en siis tiedä enkä lakitekstiä tunne.
                Nää vaan käytännön kokemuksia kolmelta konttorilta.

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by CarlosM View Post
                  M3 on kokonaan omaa mallisarjaa joten ei käy verrokiksi.
                  Onhan siitä BMW:n lappu jossa lukee että M3 on E30 mallisarjan tehokkain auto
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • CarlosM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2008
                    • 4292
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by Dunky View Post
                    Onhan siitä BMW:n lappu jossa lukee että M3 on E30 mallisarjan tehokkain auto
                    Missä?
                    Ja tästä sanottiin myös konttoreilla että ei voi verrata

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Sellaisen lapun olen kyllä nähnyt, missä sanotaan juuri päinvastoin. Koska M3 on eri kori.

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6218
                        • Helsinki

                        #12
                        Tämä lappu pyörii netissä
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • sqladmin
                          Newbiemmer
                          • Jun 2005
                          • 17
                          • Riihimäki

                          #13
                          Originally posted by Muumi View Post
                          Paljonko muuten tommosen 325sen omamassaksi on merkitty otteeseen?
                          Mulla lukee omamassa 1300kg, suurin sallittu tieliikenteessä 1600kg, tekninen suurin sallittu 1655kg, akselimassat 750kg ja 850kg. Kyseessä siis 325i Cab, 1986/6
                          Frank
                          (oo=[][]=oo)

                          BMW E30 325i Cab (M6-B--) M5 ITB

                          Ex.
                          BMW E36 M3
                          BMW E30 325i Touring
                          Etc

                          Comment

                          • sqladmin
                            Newbiemmer
                            • Jun 2005
                            • 17
                            • Riihimäki

                            #14
                            Originally posted by sqladmin View Post
                            Auttakaa, ollaan rakennettu E30 325i 1986, johon asennettu 320iS:n kallistuksenvakaaja sekä otsikon mukainen 3.0l V8 sekä 5v loota perässä, autoon on lisätty ABS.

                            Seuraavaksi tarvitsee katsastusmiestä vakuuttaa, että tää on oikeesti hyvä juttu, mutta miten ja millaisilla lapuilla? Kuulin, ettei maahantuojaa kiinnosta tällaiset asiat?


                            Terveisin
                            Marko
                            Kiitos vinkeistä, tässä tapauksessa päästään kuitenkin sillä että laskelma painon suhteen verrokkina 324d ja tehon suhteen 320is kelpasi, pysyttiin prosenttirajoissa kirkkaasti. Etuakselimassa ei noussut kuin 20-30kg. Moottorin kiinnitysosia ja vinkkejä mm jarrutangon muotoon 300mm.de. RealOEMistä ja bmwfans.info-sivuilta haetut laput kelpasivat lähtökohdaksi, eivät todisteiksi, se 320is:n pari milliä paksumpi kallistuksen vakaaja taakse oli se mitä haluttiin, edessä näyttäisi olevan 325i:ssä jo alunperin hieman järeämpi kuin 320is:ssä, jos oikein tulkitsin. ABS tietty. Jarruja ei olisi muuten tarvinnut muuttaa, mutta pitäähän auton pysähtyä, joten tuohon tuli E36sen sellaiset, E34n jarrutehostin. D2 alustasta vielä suuntaus- ja mittauspöytäkirja ja niillä maahantuojan hyväksyntä, jonka heiltä saa helposti, niin paketti on kasassa. Jostain vielä kun keksisi silmään sopivat vanteet, meni noi RS001set happamaksi, kun pulttijako muuttui...

                            Terveisin
                            Marko
                            Frank
                            (oo=[][]=oo)

                            BMW E30 325i Cab (M6-B--) M5 ITB

                            Ex.
                            BMW E36 M3
                            BMW E30 325i Touring
                            Etc

                            Comment

                            • eukko
                              BTCF Member
                              • Dec 2003
                              • 127
                              • Luoma, Kirkkonummi

                              #15
                              Itsekkin aikoinaan käyttänyt 324d moottorin painoa ja 320is tehoja vertailussa.
                              320is vertaamalla saadaan maksimitehioksi 230 hp.
                              Huollot, korjaukset ja rengastyot ym. Ota yhteytta privalla.

                              E60 M5
                              I3 120AH

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎