Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kannattaakos hankkia tämmöne e30 ekaksi autoksi?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjennii
    Newbiemmer
    • Jul 2016
    • 6
    • Kalajoki

Kannattaakos hankkia tämmöne e30 ekaksi autoksi?

Eli ajokortin olen saamassa, ja auto pitäisi saada alle. Aina e30 on kiehtonut ja nyt ois samantien ekaksi autoksi ehdolla.

Tuommonen löyty. Omistaja on ollut nainen ja myös minä olisin seuraava naispuolinen omistaja. Häneltä oon kysellyt kaikkea tarpeellista. Ei mitään vikoja, kuin että nopeusmittari temppuilee. Onko semmonen helppo korjata ja osaako joku arvioida hintaa?
    Auto tuotaisiin ihan pihaan asti 450km päästä, niin sinänsä varmaan riski ostos, kun ei pääse testaamaan ennen ostoa. Mitäs sanotte? + mitä tarpeellista vielä kannattaisi kysyä omistajalta?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

Niin :think Joku pörinäpakoputki näyttää olevan, ja säksättävä m40-kone...

Ruostetta löytyy vaikka myyjä sanoisi että ei löydy ja hinta on aivan posketon

Comment

• peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

Kai ostajalla nyt kuitenkin on oikeus testata auto ennen ostoa vaikka se kotiin tuotaisiin..?
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

Comment

• Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1842
        • Karjaa

Ihanko ympärivuotiseen käyttöön meinasit, vai "kesäautoksi"? Kyllähän vanhallakin autolla hyvin pärjää ympäri vuoden, jopa ensimmäisenä omana autona, niinkuin minä tuolla sigun vääränmerkkiselläni. Tosin se oli kyllä aika paljon kalliimpi kuin tuo linkin E30 ja jonkin verran vähemmän ajettukin. Plus että E30 on kokemattomalle kuskille talviliukkailla aika petollinen auto perän jousituksen toteutuksesta johtuen.

Jos ympäri vuoden meinaat E30:sellä ajella ja haluat että se pysyy kasassa pidempään kuin vuoden tai kaksi niin sitten on syytä työkalujen pysyä hyvin käsissä tai olla joku tuttava joka tietää autoista ja ehtii jeesata. Varsinkin kun ilmoituksessakin suoraan sanotaan että korissa on sanomista, melko varmasti siis ainakin ne perinteiset E30:sen ruostepaikat siellä jo vaatisivat huomiota.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

Comment

• jjennii
          Newbiemmer
          • Jul 2016
          • 6
          • Kalajoki

Originally posted by Wespa View Post
          Ihanko ympärivuotiseen käyttöön meinasit, vai "kesäautoksi"? Kyllähän vanhallakin autolla hyvin pärjää ympäri vuoden, jopa ensimmäisenä omana autona, niinkuin minä tuolla sigun vääränmerkkiselläni. Tosin se oli kyllä aika paljon kalliimpi kuin tuo linkin E30 ja jonkin verran vähemmän ajettukin. Plus että E30 on kokemattomalle kuskille talviliukkailla aika petollinen auto perän jousituksen toteutuksesta johtuen.

Jos ympäri vuoden meinaat E30:sellä ajella ja haluat että se pysyy kasassa pidempään kuin vuoden tai kaksi niin sitten on syytä työkalujen pysyä hyvin käsissä tai olla joku tuttava joka tietää autoista ja ehtii jeesata. Varsinkin kun ilmoituksessakin suoraan sanotaan että korissa on sanomista, melko varmasti siis ainakin ne perinteiset E30:sen ruostepaikat siellä jo vaatisivat huomiota.
          Joo ympärivuotiseen käyttöön tulisi. Tota mä vähän pelkään, kun alkaa olla vanhempi auto, että meinaako se automaattisesti sitä että sitä pitää olla aivan korjailemassa? Kun itsellä ei oikein autotietäjiä lähipiirissä ole että osto varmaan tyssää sitten siihen :/ Itsellä olisi intoa ruuvailla, mutta kun ei autotietämystä ole

Comment

• petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

Originally posted by jjennii View Post
            Joo ympärivuotiseen käyttöön tulisi. Tota mä vähän pelkään, kun alkaa olla vanhempi auto, että meinaako se automaattisesti sitä että sitä pitää olla aivan korjailemassa? Kun itsellä ei oikein autotietäjiä lähipiirissä ole että osto varmaan tyssää sitten siihen :/ Itsellä olisi intoa ruuvailla, mutta kun ei autotietämystä ole
            Jos tollasen hankkii niin se tarkottaa melko automaattisesti että enemmän on ohjelmassa ajoneuvon korjaaamista ja/tai sen opettelua, kuin ajamista. Auton hinnan verran on hyvä varata räpläämiseen rahaa.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

• hegemon80
              BTCF Member
              • Aug 2013
              • 207
              • Vantaa

Ei se aina niin mene että vanhaa autoa saa kokoajan olla korjaamassa. Itse aikoinaan tuli lähes kaikki opeteltua tekemällä ja neuvoa kyselemällä. Ennen ammattikouluun menoa tuli jo kaikki perusasiat osattua joten koulusta ei juurikaan muuta hyötyä ollut kuin paperit. Tekemällä parhaiten oppii. Ja kysymällä saa tältäkin foorumilta opastuksen lähes jokaiseen korjaustoimenpiteeseen mitä tuon ikäinen vaatii(poislukien hitsaushommat).
              BMW M5 E34 -89 "Ämmä"
              BMW X5 40d E70 -10
              EX: BMW 530xD F11 -11 "NoName"
              EX: BMW 530D E60 -03 "Bea"
              EX: BMW 520 E39 -02 "AZN"
              EX: BMW 520 E34 -94 "Biojäte"

https://youtube.com/@nightbreakerracing

Automax.fi

Comment

• Jarno
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 645
                • Äänekoski

Tuolla rahalla saisi jo esim. jonkun e46 korisen. Voisi olla vähän käyttäjä
                ystävällisempi ja talvellakin helpommin ajeltava auto.
                e30 325i cabrio
                Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

Comment

• juBz
                  BTCF Member
                  • Jan 2011
                  • 581
                  • Espoo

Haha tuttu kampe. Oli mulla talviautona pari talvea. Myin muistaakseni 2012. Ostin vanhalta mieheltä täysin orkkis kuntoisena ja silloin oli suht tikissään. Nyt näyttää aika ryypätyltä ja mikä tuo hinta on? Maksoin itse aikoinaan puolet tuosta.. Mittari tuohon on vaihdettu näköjään kierosluvulliseen. Itseltä kun lähti oli orkkis mittarissa joku 320tkm?
                  F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
                  E30 318i - 88 Alpinweiss II

Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

Comment

• Macke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1134
                    • Porvoo

Mä en itse hommais yhtään kolmekymppistä ekaks autoksi. Ja ihan vaan sillä että jos se lähtee talvella lapasesta niin sillä kun tyrkkää metsään tai toista autoa päin niin aika heikoilla ollaan. Nää nyt on vaan vanhemman pierun horinoita, mutta jotain pikkasen turvallisuusteknologisesti kehittyneempää kalustoa katsoisin perseen alle ekaksi autoksi kokovuotiseen käyttöön...

Comment

• Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

Järjen äänet ja hyvät perusteet on jo varattu niin kerron mitä itse olen mieltä.

E30 kasvattaa ihmistä ja opettaa nöyräksi.

E30 opettaa omistajansa ajamaan eikä matkustamaan. E30 opettaa omistajansa korjaamaan autoja.

E30 on rajaton riemu ei vain ajossa vaan myös rikkinäisenä pihalla, eräät tämän maan hienoimmista ihmisistä omistavat e30 auton tai jopa useamman, siihen joukkoon sopii vielä.

Olen itse elänyt useat elämäni kohokohdista e30 autoissa tai niiden lähettyvillä, myös aallonpohjat on vietetty samoissa merkeissä.

Ilman E30 autoja en olisi puoltakaan siitä vähästä jota olen.

Vaikka joskus on usko ollut koetuksella on selvitty hengissä ja pienillä vammoilla.

Osta toki jos mielesi tekee. Tinkaa hinnasta kun se mielestäni on korkeahko ja koita saada kokeneempi henkilö mukaan. Varaudu korjauksiin, niihin pitää toki varautua minkä tahansa ei takuuaikaisen auton kanssa.

Tämä on päätös jota et voi järjellä perustella, turha edes yrittää, joskus täytyy tehdä sitä mitä haluaa. Jos ei uskalla niin voi yrittää myöhemmin.
                      Olli.

Comment

• Roito
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2009
                        • 3921
                        • Tavastila/Kotka

E30 hankinta kannattaa aina
                        BMW E70 X5 käyttismöhkö
                        MB W639 Kummisetä

Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

Comment

• petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

Originally posted by hegemon80 View Post
                          Ei se aina niin mene että vanhaa autoa saa kokoajan olla korjaamassa.
                          Joo ei se varmaa ole, vain erittäin erittäin todennäköistä. Uusimmissa E30:issä on tullu laskennallinen käyttöikä täyteen 15 vuotta sitten. Enkä mä viitti muuta väittää henkilölle joka ilmoittaa ettei autojen päälle hirveesti ymmärrä.
                          Last edited by petrolhead; 27-07-2016, 23:36.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

• hellion
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 176
                            • -

Originally posted by hegemon80 View Post
                            Ei se aina niin mene että vanhaa autoa saa kokoajan olla korjaamassa.
                            Totta. E30 on niin yksinkertainen auto, että vikamahdollisuudetkin on vähäisemmät. 19 vuotta noilla olen ihan ympäri vuoden ajanut, eikä koskaan ole vielä tielle jättäneet.

Originally posted by Rocla View Post
                            Järjen äänet ja hyvät perusteet on jo varattu niin kerron mitä itse olen mieltä.

E30 kasvattaa ihmistä ja opettaa nöyräksi.

E30 opettaa omistajansa ajamaan eikä matkustamaan. E30 opettaa omistajansa korjaamaan autoja.

E30 on rajaton riemu ei vain ajossa vaan myös rikkinäisenä pihalla, eräät tämän maan hienoimmista ihmisistä omistavat e30 auton tai jopa useamman, siihen joukkoon sopii vielä.

Olen itse elänyt useat elämäni kohokohdista e30 autoissa tai niiden lähettyvillä, myös aallonpohjat on vietetty samoissa merkeissä.

Ilman E30 autoja en olisi puoltakaan siitä vähästä jota olen.

Vaikka joskus on usko ollut koetuksella on selvitty hengissä ja pienillä vammoilla.

Osta toki jos mielesi tekee. Tinkaa hinnasta kun se mielestäni on korkeahko ja koita saada kokeneempi henkilö mukaan. Varaudu korjauksiin, niihin pitää toki varautua minkä tahansa ei takuuaikaisen auton kanssa.

Tämä on päätös jota et voi järjellä perustella, turha edes yrittää, joskus täytyy tehdä sitä mitä haluaa. Jos ei uskalla niin voi yrittää myöhemmin.
                            Jos foorumilla voisi antaa tykkäyksiä, tämä postaus ansaitsisi sellaisen. Allekirjoitan jokaisen väitteen
                            E30
                            Forever and still counting

Comment

Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎