Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 325ix turbotus,miten kestää?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325-coupe
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 29

    e30 325ix turbotus,miten kestää?

    eli tarkoitus olis hankkia tuollainen projekti auto mut millainen tuo neliveto on kun siitä ei ole kokemusta vielä?

    välitys suhde eteen ja taakse?
    kestävyys?
    tyyppivikoja?
    ym tieto tervetullutta!!!
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5726
    • Rovaniemi

    #2
    tuossa on Haun tulokset, josta varmasti löytyy kaikki tieto

    http://www.btcf.fi/forum/search.php?searchid=230140 (pelkästään tekniikka puolen haku)

    Sitten kysyy jos jäi epäselvää.

    edit: miks vitus se ei enään toimi, ja kun hain, se toimi kuin junnan vessa???

    no ei muutakun tarkaan hakuun 325ix
    Last edited by jmp2002; 06-05-2005, 11:18.
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • hill-tun
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 166
      • savo

      #3
      Sorry - no matches. Please try some different terms.

      ja vastaukseksi tuli tollanen!

      Comment

      • Meisseli
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 1003
        • Kotka

        #4
        Originally posted by 325-coupe
        välitys suhde eteen ja taakse?
        kestävyys?
        tyyppivikoja?
        ym tieto tervetullutta!!!
        Haulla tosiaan löytää melkoiset määrät tietoa, suosittelen sitä käyttämään. Välityssuhde on 3.91, etuperiä kun ei ole valmistettu muilla välityksillä. Tai jos voimanjakoa tarkoitit, niin se on 37% eteen ja 63% taakse. Kestävyys on ainakin vakiokuntoisena hyvä, kohtuullisesti viritettynäkin ilmeisesti vähintään kohtalainen, vaikka saahan kaiken rikki jos yrittää. Tyyppivika ja heikoin paikka on etukardaanin ja jakolaatikon välinen liitos, josta kyllä löydät lisää allekirjoittaneenkin tilitystä lukemalla ne haun tulokset läpi.
        Eioo penaria alla enää.. :(

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #5
          Tomaatissa on eri etuperävälitys kuin manuaalissa. En nyt vaan muista että kumpi oli kumpi..

          Tekniikan kesto on kiinni enimmäkseen käyttäjästä.
          ---

          Comment

          • VilleH
            Bimmer Rookie
            • Jul 2003
            • 98
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Meisseli
            Haulla tosiaan löytää melkoiset määrät tietoa, suosittelen sitä käyttämään. Välityssuhde on 3.91, etuperiä kun ei ole valmistettu muilla välityksillä.
            iX:n etuperiä on kolmella välityksellä 3,64 (-9/87), 3,91 (9/87-> sekä sport vaihteisto) ja 4,10 (automaatti).

            Comment

            • Wiceroid
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 265
              • Lahti

              #7
              Kyseleppä tuolta ////3 nimimerkillä kirjoittelevalta. Suht hyvin se tähän asti on kestäny..
              "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

              Comment

              • tihuovin
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1422
                • Oulu

                #8
                Käsittääkseni 325iX:ssä voimansiirto on se pullonkaula, ihan hirveitä tehoja se ei kestä. Jossainmäärin alkuperäisiä tehoja voi nostaa, mutta mitään hirmu korkeita ahtopaineita (max. 0.5 bar?) ei kärsi käyttää.

                Tämän muistelu perustuu tällä foorumilla aiheesta käytyihin keskusteluihin. Mutta minun muistiini ei pysty kovin paljoa luottamaan... .

                Timo

                Comment

                • Meisseli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1003
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by VilleH
                  iX:n etuperiä on kolmella välityksellä 3,64 (-9/87), 3,91 (9/87-> sekä sport vaihteisto) ja 4,10 (automaatti).
                  Pitipä taas sortua puhumaan sontaa. Perustin erheellisen tietoni siihen, että BMW:n oma tekninen tiedote iX:ää koskien ei sanallakaan mainitse mitään muita välityksiä.
                  Eioo penaria alla enää.. :(

                  Comment

                  • ////3
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 399
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by tihuovin
                    Käsittääkseni 325iX:ssä voimansiirto on se pullonkaula, ihan hirveitä tehoja se ei kestä. Jossainmäärin alkuperäisiä tehoja voi nostaa, mutta mitään hirmu korkeita ahtopaineita (max. 0.5 bar?) ei kärsi käyttää.

                    Timo
                    Kyllä toi suurempiakin ahtoja kestää kun ei vaan revitä paikaltaa ja vedä sladii asvaltilla (kaikki saarikki kyllä)

                    Tuohon etu kardaanin spooriin pystyy rakentamaan sellaisen jatko palan jolla saa koko spoorin käyttöön ja huomattavasti lisaa kestävyyttä.
                    Tulee piristettynä mukavapeli ajella, kumia sillä ei polteta.

                    Voiko tuohon 325ix:sään laittaa keski viskon tilalle mittään muuta viskoa entä onnistuuko kiinteän lukon asennus ilman muun paikan poksahtamista?
                    Usvaa putkeen

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #11
                      Jos asfaltilla ajelet pitävillä renkailla, niin viskon lukitseminen olisi rankkaa.. Viskon tilalle voi vaikka suunnitella kitkapakan, mutta sitten öljytilavuus ja sen jäähtyminen/puhtaanapysyminen ei keskitasauspyörästössä riitä.

                      Viskoperustainen lukitus keskellä on siksi järkevin. Viskon ominaisuuksia voi joistakin yksiköistä muuttaa öljyn määrällä mutta IX:n visko on kasattu laserhitsaamalla, eli öljyn lisääminen ei ihan hevillä onnistu. Minulla on hyllyssä yksi koekappale odottamassa asennusta. Täytin viskon täyteen asti.
                      ---

                      Comment

                      • VilleH
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2003
                        • 98
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by VilleH
                        iX:n etuperiä on kolmella välityksellä 3,64 (-9/87), 3,91 (9/87-> sekä sport vaihteisto) ja 4,10 (automaatti).
                        Edit : Tutkin vielä ETK:ta löysin yhden välityssuhteen lisää!

                        USA versioiden automaateissa on käytetty 4,10 välitystä. ECE versiossa on käytetty automaateissa 3,91 ja 3,73 välitystä.

                        Comment

                        • ////3
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 399
                          • Lahti

                          #13
                          Originally posted by -Tapi
                          Jos asfaltilla ajelet pitävillä renkailla, niin viskon lukitseminen olisi rankkaa.. Viskon tilalle voi vaikka suunnitella kitkapakan, mutta sitten öljytilavuus ja sen jäähtyminen/puhtaanapysyminen ei keskitasauspyörästössä riitä.

                          Viskoperustainen lukitus keskellä on siksi järkevin. Viskon ominaisuuksia voi joistakin yksiköistä muuttaa öljyn määrällä mutta IX:n visko on kasattu laserhitsaamalla, eli öljyn lisääminen ei ihan hevillä onnistu. Minulla on hyllyssä yksi koekappale odottamassa asennusta. Täytin viskon täyteen asti.
                          Tuo keski viskon tiukentamien olisi kyllä kovasana kun aletaan tehoja ottamaan irti. Pitää alkaa suunnittelemaan jonkinlaista "säädettävää" viskoa tuohon keskelle.
                          Usvaa putkeen

                          Comment

                          • Carman
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2002
                            • 676
                            • Vilppula

                            #14
                            Originally posted by -Tapi
                            Minulla on hyllyssä yksi koekappale odottamassa asennusta. Täytin viskon täyteen asti.
                            Täytätkö mullekin viskon? Jos vanhaa ei saa korjattua niin hitsaan kiinteäksi, uutta en ala ostamaan...maksaa nimittäin ainakin saman verran kuin koko auto

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #15
                              Voin tehdä viskon täytön muillekin JOS tämä ensimmäinen koekappale osoittautuu toimivaksi. Muussa tapauksessa unohdetaan koko juttu. Ehdin asentamaan viskon paikalleen vasta kesän lämmettyä ja jos liukkaalla nurmikolla ei saa tarpeeksi tuntumaa, niin on odoteltava ensiliukkaita toiminnan toteamiseksi.
                              ---

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎