Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ravistus mysteeri e30.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tysoni
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 87
    • Äänekoski

    Ravistus mysteeri e30.

    Täältä oon lukenu abaut kaikki jutut asiaa liittyen mut ei oikee oo selvyyttä tullu.
    Eli auto on -88 325 turbo ja alkanu ravistaa ensin aika tarkkaa 80km vauhdista,ravistus tasaantuu niin ettei 100km enää ravista paljookaa.Mut sitte kun nostaa vauhdin 120,alkaa taas ja paljon pahempana. Koko auto ravistaa aikas pahasti,nopeutta edellee ku nostaa rauhottuu vähä muttei poistu.
    Rengas/vanne setti aivan uus,tasapainotettu. Jarrulevyt ja palat uudet,satulat toimii hyvin.Kardaanin kuminivel ja keskitysholkki uusia.(oli jo murtuillu ja vääntyny) Ristinivelet tuntus olevan viel tiukkoja. Voiko vetarit tehä noin pahan ravistuksen??? Jännän tästä hommasta tekee se että tossa yx päivä ku ajelin vähä pitempää matkaa ni ei ravistanu oikeestaa ollenkaa missää nopeudessa vaik kuinka monta kertaa koitin ni ei. No hetken ihmettelin että mitäs nyt,mutta sitte ku vetäsin rekan ohi kunno kiihytykse jo johan taas ravisti samalailla. Neuvoja????
  • tolppa
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 69
    • savonlinna

    #2
    itelläni kun puuttui joskus kytkinakselin silmälaakeri,niin silloin värisi,mutta muistaakseni vain 3 ja 5 vaihteilla.ja jos ajoi matkaa nelosella niin ei muistin mukaan värissyt....et olisiko laakeri vioittunut/puuttuu

    Comment

    • Tysoni
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 87
      • Äänekoski

      #3
      Nyt kun mainitsit ettei ravistanu muilla vaihteilla ku 3 ja 5 niin täytyy koittaa itekki ne vaihteet. Tuli semmone muistikuva et vaikka nelosella kiihyttäis vähä pidempäänki ni ei ravistais niinkää. Mut 5:sella se 120-130 on aika perseestä.

      Comment

      • mane
        Bimmer Rookie
        • Jul 2003
        • 91
        • varkaus

        #4
        eikö hän sulla oo tuo renkään laakerissa väljää

        Comment

        • Tysoni
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 87
          • Äänekoski

          #5
          Ne on katottu kans ja just ton leimasin eikä ollu sanomista muusta ku toisen alapallon jouduin vaihtaa.Luulis yleensäkin ku noin paljon jo ravistaa että tekis sit kokoajan mutta kahtena päivänä ollu ravistamatta jonku aikaa.

          Comment

          • Jubu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 937
            • Kuusankoski

            #6
            ""Ristinivelet tuntus olevan viel tiukkoja""

            tiukkuus ei pelkästään ole mikään ristikon hyvyyden tae. liikkuiko takertelematta , niinkun ristikon kuuluukin ? ( ilmeisesti, kun kerran ette asialle mitään tehneet... )

            Comment

            • Meisseli
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 1003
              • Kotka

              #7
              Varmistuksena nyt vielä, samanlaisen ongelman kärsineenä, onhan niissä vanteissa varmasti oikean kokoinen keskireikä?
              Eioo penaria alla enää.. :(

              Comment

              • Tysoni
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 87
                • Äänekoski

                #8
                Vanteisiin tuli mukana ne muoviset soviterenkaat ja jos vika olisi niissä kysyn vaan mite se voisi tulla ja mennä se ravistus????? =)

                Comment

                • loz
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 878
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Tysoni
                  Vanteisiin tuli mukana ne muoviset soviterenkaat ja jos vika olisi niissä kysyn vaan mite se voisi tulla ja mennä se ravistus????? =)
                  en ymmärrä ehkä oikein tuota lausettasi mut mul oli ainaki sillee et se rupes vast reilun huntis vauhis tärisyttää ku ex-autosta puuttu ne sovitemuovit vanteitten välistä..
                  "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"

                  Comment

                  • Maxman
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 88
                    • Keuruu

                    #10
                    Taitaa olla se vanteen muovinen keski holkki liian iso...Niitä kun on eri kokoisia.
                    e60 525 ia -04

                    Comment

                    • Tysoni
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 87
                      • Äänekoski

                      #11
                      Siis ne oli ihan tiukat niihin keskiöihin ne sovitteet ja on paikoillaan.Jos ne soviterenkaat olis vääränkokoset/puuttus kokonaa, ainaki mun järjen mukaa auton pitäis ravistaa ihan koko ajan siinä 120-130km/ mutta kun se ei välillä ravista. Eikö nyt kukaa oo joutunu samoihin ongelmii vetoakselien takia? Seuraavaks on kai pakko kattoo kunnolla ne ristikot kardaanista ja ne vetarit.
                      Last edited by Tysoni; 06-05-2005, 20:06.

                      Comment

                      • Tysoni
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 87
                        • Äänekoski

                        #12
                        Up up.....

                        Comment

                        • tuRbo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 291

                          #13
                          Originally posted by tuRbo
                          Onko löytyny vika
                          Onko vika löytyny itellä tekee samaa
                          Last edited by tuRbo; 15-04-2006, 20:14.
                          e30 325i M-tech II

                          Comment

                          • Hakki1981
                            Newbiemmer
                            • Jan 2006
                            • 15
                            • Joensuu

                            #14
                            Mulla alkaa e34 ravistaa jostain 90 km/h ja jatkuu aina 110 asti . Olisiko tuo sitten mahdollisesti sen vanteiden keskireiän sovitemuovin puutoksesta johtuvaa. Kun laitoin kesävanteita alle, niin ei siinä mitään muoveja ollu..

                            Vanteina Hamann Motorsportin HM 1:t. Renkaat edessä 235/45 ja takana 255/40. Voiko johtua rengaspaineista??
                            Last edited by Hakki1981; 12-05-2006, 09:07.

                            Comment

                            • BMW 325I avo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 832
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Hakki1981
                              Mulla alkaa e34 ravistaa jostain 90 km/h ja jatkuu aina 110 asti . Olisiko tuo sitten mahdollisesti sen vanteiden keskireiän sovitemuovin puutoksesta johtuvaa. Kun laitoin kesävanteita alle, niin ei siinä mitään muoveja ollu..

                              Vanteina Hamann Motorsportin HM 1:t. Renkaat edessä 235/45 ja takana 255/40. Voiko johtua rengaspaineista??
                              Itsellä ravisti ja syy oli se, että vanteet oli soikeat ja niissä oli lisäksi pystyheittoa. Eli vaikka ne oli ns. tasapainotetut, niin vanteet eivät silti olleet muodossaan. Ravistus/tärinä tuntui eniten n. 50km/h kohdalla ja n. 100km/h kohdalla. Johtuiskohan jostain resonanssi ym. jutuista että noissa nopeuksessa tärinä tuntui isommalta.
                              // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎