Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 ajovalot uusiksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H-M
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 388

    e30 ajovalot uusiksi

    Heippa,

    Onko ehdotuksia/suosituksia, kun olisi tarkoitus uusia ajovaloja tuohon e30 325iX:ään. Auto on facelift ja siinä on Hellan valot (smiley). Kutakuinkin samanlaiset OEM-kapistukset olisi haussa, joko vain linssit ja ympärillä olevat kehikot tai sitten koko valot tai koko etu"grilli" valoineen. Mietin samalla, että josko poistaisi pyyhkijät, pesimet ja korkeudensäädötkin kun ovat itse asiassa parhaillaankin pois käytöstä. Ja kun asiaan ryhtyy, niin ei olisi pahitteeksi siis vaihtaa sitä mustaa eturitilääkin Saako noita jostakin pakettina, itse en onnistunut löytämään?

    Tuleeko jotain ylimääräistä puuhaa, kun autossa tosiaan on nuo pyyhkijät sun muut, eiköhän ne poistettua saa? Katsoin vain Realoemista että kombinaatioita on melkoisesti, mutta jos olen kuitenkin nuo kilkkeet jättämässä pois käytöstä niin voinko ostaa nuo ihan "vanilla" valot vai tarvitseeko kuitenkin esim. korkeudensäätö olla vaikkei sitä hydraulisysteemiä käyttäisikään? Tietysti joku voisi pitää huonona harrastamisena, mutta kun ei ne nyt ulkonäöllisestikään mitenkään kauhean kivat ole. Vieläkö alkuperäisosia saa vai onko ne kaikki jotain OEM-laatuisia, muttei OEM? Onko Bosch vs Hella jotain eroa
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6116
    • Helsinki

    #2
    Olen purkanut ne pyyhkiät pois näin, ottanut vesiletkut pois, tulpannut letkun lähdöt, ottanut sähkö liittimet irti ja irrottanut ne moottorit pois sieltä.
    Myös voit asentaa valot missä ei ole hydraulista säätöä, helpoin on hommata se koko paketti, eli pultit irti ja vaihtaa sen koko valot telineineen, myös purkanut ne hydrauli letkut ja vaihtanut sen ratin alus pahvin, sellaiseen missä ei ole valon säätö nupikkaa, kun yksi katsuri kerran laittoi korjauskehotuksen että valon korkeuden säätö ei toimi. Syy tähän, että jos on kiinni, niin pitäisi toimia.

    Myös jos haluaa parantaa valo "tehoa", vetää uudet johdot sulake rasialta valoille, en ole testannut tuota, mutta joskus lukenut täältä että voisi olla hyvä idea.
    En muista mainitsiko T3 jotain Hellan/Bosch umpioista jotain eroa
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • H-M
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 388

      #3
      Kiitokset! Mielenkiintoinen tuo "jos löytyy niin pitää toimia" -kannanotto. Mitähän jos teippaa tuon säätönupin piiloon? Mulla ainakin yhdessä e36:ssa valitteli luistoneston toimimattomuutta vikavalolla ja siitä ei katsuri mitään sanonut, kun ei ole pakollinen varuste. Mutta varmaan eri juttu valojen kanssa.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8970
        • Kellokoski

        #4
        Ei sen valojen korkeudensäädön tarvi toimia noin vanhassa :think
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Bansku
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2011
          • 1493
          • Savo

          #5
          Jos sellainen on niin sen täytyy toimia. Nappi helvettiin ja säätää valot manuaalisesti kohdalleen

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎