Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 eturipustusongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kingrat
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 24
    • Lahti

    E21 eturipustusongelma

    Eli löytyisikö keltään räjäytyskuvaa, siis parempaa kuin Haynesin kirjassa???

    Ongelmana on ymmärryksen puute (todennäköisesti)

    Mulla on tontilla kolme kaksykköstä ja kaikissa alatukivarren ja kallistuksenvaimentimen välisen puslan vain takapuolella on prikka. Onko tämä oikea rakenne??? Kun pusla pettää tai liukuu, niin tukivarsihan pääsee eteenpäin ilman mitään rajaa! Autot on myös kaikki leimattu tämmöisellä kiinnityksellä. Mulla on vaan itellä tosta epävarma olo, että onko kohillaan.

    Olis kiva saada kunnon kuva aiheesta, kun Haynesin kirjan mukaan on jonkin moiset rikat mielestäni molemmin puolin.
    ...harrastaminen on vakavamielistä touhua, siksi en harrastakaan mitään kivaa...
    ...autot ja mopot on ajamista ja laittamista varten.....ja se on kivaa!
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8531
    • Karhe

    #2
    Vanhemmissa -75-78-tukivarsissa on tukivarren molemminpuolin kartionmalliset kumit ja prikat niiden päissä. Mitä ilmeisemmin sulla on uudemmanmalliset tukivarret kaikissa niissä akselistoissa, mitä tontilta löytyy.

    Näissä uudemmissa tukivarsissa se pusla on metalliholkin sisällä ja prässätty siihen tukivarteen kiinni. Tällöin tukivarren etupuolelle kuuluukin jäädä n.1cm tyhjää ja sitten vasta prikka. Tai noh, ei se ole tyhjää vaan siinä puslassa oleva sisempi metalliholkki kyllä jatkuu ja loppuu tietenkin siinä n.1cm:n päässä.
    Tehdas on nimenomaan huoltotiedotteessaan ilmoittanut, että tämä "tyhjä" väli on siellä tarkoituksella, sillä tuon puslan kumi joustaa senverran, kun jousitus painuu kasaan ja vakaajatanko pyrkii samanaikaisesti tukivarresta "läpi"

    Olikohan tarpeeksi sekavasti selostettu?

    Eikä se tukivarsi eteenpäin pääse ilman mitään rajaa. Sehän on toisesta päästä palkissa pultilla kiinni ja toisesta päästä etutolpassa. Jos se pääsis eteenpäin, niin myöskin tolpan ja palkin pitäisi siirtyä eteenpäin, ei liene mahdollista.
    Last edited by T3; 11-05-2005, 13:27.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • kingrat
      Bimmer Rookie
      • Aug 2003
      • 24
      • Lahti

      #3
      "Eikä se tukivarsi eteenpäin pääse ilman mitään rajaa. Sehän on toisesta päästä palkissa pultilla kiinni ja toisesta päästä etutolpassa. Jos se pääsis eteenpäin, niin myöskin tolpan ja palkin pitäisi siirtyä eteenpäin, ei liene mahdollista."

      Heh!! Juu ymmärsin! (jopa ihan itekin, mut en kerinny korjaamaan ilmaisua)

      Kiitti tiedosta! Nytpähän ei tarvii ihmetellä. Kyllä se muuten vaeltaa aika pitkälle eteen, kun pusla irtoo tukivarresta, ottaa ihan mukavasti kiinni lokarin reunaan rengas.....
      ...harrastaminen on vakavamielistä touhua, siksi en harrastakaan mitään kivaa...
      ...autot ja mopot on ajamista ja laittamista varten.....ja se on kivaa!

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎