Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 Bilstein iskarit tietoa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    e30 Bilstein iskarit tietoa

    Joo, tuli tuossa vaihdettua Kw 60/40 alusta, niin löytypä joka kulmasta Bilstein iskarit.

    Eli homman nimi olisi semmoinen, että onko jollakin tietoa, että minkälaiseen alustaa sopii Bilstein B6 iskarit? Vakio, madallettuun? ja Minkähän arvoiset iskarit ovat uutena?

    Sain tietoon että ovat B6 numeron avulla joka oli iskareissa ja sitten bilsteinin gatalogista katoin mitkä ne on.

    Ja autona on Bmw 320 touring -89 ja oli vakio korkuinen. Ja on isoilla tolpilla, jos on merkitystä.

    Kaikki apu on tarpeen ja kiitoksia avustaneille.
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20
  • nemesis
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 617
    • kymenlaakso

    #2
    no mitä nyt ainakin takaiskarit on täysin samat kuin mitä mulla on 325i 4d sedan (126kw). Tarkistin tuosta bilsteinin cataloogista. Eli ainakin takaiskareiden kanssa passaa käyttää -40mm jousia, ja varmaankin etuiskareiden kanssa, vaikka ovat "with standard chassis". 40mm madallus on sillain kintaalla, että sen kanssa periaatteessa tarttisi madallusiskarit, mutta jos iskarit on hyvälaatuiset (esim bilstein) niin ei ole pakollista. Tätä suurempi madallus -> aina madallusiskarit. Tietenkään tämä ei nyt ole kirkossakuulutettu totuus välttämättä, mutta näin ainakin itse valintani teen jousien ja madallus vs normi-iskareiden kesken.
    E30 kesä-autona

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      #3
      Juu, no itselläni tuli kyllä iskarit mukana kun alusta ostin, mutta selvittlen vain sen takia, kun nuo myy, niin osaa kertoa. on nimittäin viellä hienossa kunnossa.

      MIkä vaikutus sitten on kun etuiskarin liukuvan osan (kirkas) paksuus on 40mm ja esim kw iskareissa mitkä laitoin alle ei ollu kun n.20mm??? luulisi tuollakin olevan jonkin moinen vaikutus?
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        http://www.bilstein.com/images/perfo...ubedesigns.gif
        Toi selittää miksi se on paksunpi bilsteinissä
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • nemesis
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 617
          • kymenlaakso

          #5
          itse asiassa, bilstein iskareissa tuo paksu metalli putki ei ole varsinainen iskarin varsi, vaan iskari on sen alla väärinpäin eli ylös alaisin. Paksun metalliputken tarkoitus on estää kivien hakaumien aiheuttavaa vauriota varsinaiselle iskarin varrelle. Varsinainen iskarinvarsi on sen keltaisen putken sisällä (koska kyseessä on up-side down tyypin ratkaisu).
          E30 kesä-autona

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            Ja joku liikkeessä työstentelvä vois antaa noitten ovh hinnan... joka nurkkaan...
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • nemesis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 617
              • kymenlaakso

              #7
              Originally posted by jmp2002
              Ja joku liikkeessä työstentelvä vois antaa noitten ovh hinnan... joka nurkkaan...
              TuotenumeroTuotteen nimiHintaMääräSummaRoskakori


              17028etuiskunvaimennin SPRINT 323-325i, TOURING 175,00 EUR350,00EUR

              17029takaiskunvaimennin SPRINT 316-325i 113,00 EUR226,00


              EURYhteensä: 576,00 EUR
              lähde www.kl-varaosat.fi
              Last edited by nemesis; 12-05-2005, 19:19.
              E30 kesä-autona

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11700
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by nemesis
                TuotenumeroTuotteen nimiHintaMääräSummaRoskakori


                17028etuiskunvaimennin SPRINT 323-325i, TOURING 175,00 EUR350,00EUR

                17029takaiskunvaimennin SPRINT 316-325i 113,00 EUR226,00


                EURYhteensä: 576,00 EUR
                lähde www.kl-varaosat.fi
                onks noi sitte kalliit vai halvat?

                nimittäin pitäs itellekkin tilata taakse uudet sprintit ja nyt on menny jo puol vuotta aikaa eikä robi ole edelleenkään saanut aikasekseen vilkasta niille mitään hintaa

                kiinnostaisi vaan, että tilaanko noi tuolta kl-varaosista vai löytyykö ne jossain vielä halvemmalla?

                ei oo ainakaan ebayssä pahemmin noita bilsteinin iskareita ku käytettynä kaupan...

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5727
                  • Rovaniemi

                  #9
                  eipä noi hinnat auta, kun ovat Sprint vai onko B6 samanhintaiset?

                  Jostain kumman syystä en pääse kl-varaosien sivuille..
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  • nemesis
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 617
                    • kymenlaakso

                    #10
                    itselläni omassa 325:ssa juurikin nämä KL-varaosien myymät sprint iskarit, ja valmistenumerot iskareissa on samast kuin bilstein cataloogin B6 type iskareilla (with standard chassis).
                    E30 kesä-autona

                    Comment

                    • tepi_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2185
                      • TKu

                      #11
                      Olikos tuo sun auto kuin jäykkä noilla iskareilla? Itelle eteen laitettiin noi sprintit -40mm madalluksen kanssa ja on saatanan jäykkä keula. Aaattelin vaan että jos sitä eroa tossa jäykkyydessä tolla b6:sella ja sprinteillä...

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        #12
                        oli jäykkä sen mitä kerkesin ajamaan, mutta kun oli korkea...
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • nemesis
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 617
                          • kymenlaakso

                          #13
                          hei, kuten aiemmin sanoin, että kl-varaosien myymät tuotteet nimeltään SPRINT iskarit, ovat 1:1 B6 iskareiden kanssa. En tiedä miksi ne käyttävät kl-varaosisssa tuota lisänimeä SPRINT mutta iskareiden valmistenumeroiden perusteella selvitin omista iskareista, jotka myytiin minulle "sprintteinä" että ne ovat nuo bilstein B6 iskarit (with standard chassis).
                          Last edited by nemesis; 13-05-2005, 00:27.
                          E30 kesä-autona

                          Comment

                          • jmp2002
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 5727
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Bilsteinin sivujen mukaan B6 = sportit ja B8 = Spirnt, ja Touringiin ei myydä kuin B6, B4, B2, eli taitavat olla pelkästään sportti iskarit??? ja mitähän näillä on hintaa?

                            Tarkistin samalla että 320 touring ja 325i ei ole samat etuiskarit...

                            Mutta joku muu tietävä voi viel auttaa..

                            Kiitos jo avittaneille..
                            E30 325i Touring -89
                            E30 325i touring -88 m50tbo
                            G20 330e M-Sport -20

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11700
                              • Kouvola

                              #15
                              jaahas eli sekin homma sitte tyrehty

                              alkaa pikkuhiljaa v*tuttaa toi peltikiikku ku perä elää ihan omaa elämäänsä...hyvä että laski viime syksynä katsastuksesta läpi vielä noilla!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎