Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 m10 lämmöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    E30 m10 lämmöt

    Tein jo haun mutta en oikeen löytänyt tähän auttavaa vastausta eli
    Eräällä tutullani on kyseinen auto ja varsinkin jos vähäsenkin pidempää matkaa ajelee niin lämmöt nousee punaselle ja keittää ja muutenkin hävittää nestettä, mutta ei ulkopuolisesti nähtävissä vuotoa.
    Uutta osaa on syyläri, termostaatti, kansipahvi (kansi vissiin tarkistettu halkeamien varalta), vesipumppu. Ei tule vettä öljyn sekaan ja termostaatti on otettu pois ni pystyy hieman pidempään ajaa ettei lämmöt nouse liikaa.

    Onko kyseessä joku helppo yleisvika vai jotain pahempaa
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä
  • Tumppa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1812
    • Oulu

    #2
    onhan jäähdytysjärjestelmä ilmattu kunnolla?
    F31 320d LCI

    Comment

    • huoppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 638
      • Villähde, Finland

      #3
      Toimiiko flektin visko? se kannattaa kattoo.
      Garage:

      E21 323i -79
      E21 323i -82
      E30 325i Cabriolet -91
      E30 316i -89
      E39 520i -01
      Kadett C 1,2 -76

      Lynx Rave RE 600 -08

      Comment

      • muuris
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by huoppa81
        Toimiiko flektin visko? se kannattaa kattoo.
        Paskallakin viskolla lämmöt pysyy tolla koneella suht hyvin kurissa, varsinkin kun ko yksilö nostaa lämpöjä matkassa nii en lähtis viskosta vikaa metsästämään (vaikkakin melko varmasti se on tässäkin paskana ).

        Itse käännyn myös ilmauksen puolelle. Ei välttämättä tasasella onnistu, keula edellä ylämäkeen ja uusi yritys, kattoo sitten vieläkö on ongelmia...

        edit: ja termari takasin!
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • nalliii
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 379
          • heinola

          #5
          voiko olla lämppärin kenno rikki? jos keittäs sieltä?

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            #6
            Kyllä ilmattu on kunnolla ja moneen kertaan, autossa on ollut nyt tuo sama vika jo puol vuotta. sen lämppärin kennon vois kyl vilasta. ja siitä flektistä ni auto teki tätä lämpöjen nostoja myös talvella ja matka-ajossa jossa luulis kylmän ilman jäähdyttävän.
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • Jem77
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 62
              • Turku

              #7
              Entäs viileämpi termari? Systerin E30:ssä vaihto viileämpään auttoi. Lämpiääkö alavesiletku? Eka uusi termari oli paskana, ei auennut ollenkaan.
              E61 535d Pre LCI, putki suoristettu

              Comment

              • Gary
                Bimmer Rookie
                • Apr 2004
                • 110
                • Lahti

                #8
                Mulle on käynyt myös niin, että uusi termari oli valmiiksi rikki. Oli siinä ihmettelemistä ennenku todellinen vika selvisi. Ennen toimivaa termaria oli lämmöt puolenvälin ja seuraavan pykälän välimaastossa. Joskus meni siihen viimesen sakaran päälle. Nyt kun toimii, niin lämmöt on koko ajan vähän vajaa puolenvälin.
                ex- E30 316 '87

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  #9
                  Velipojalla on kans tämä sama M10 1.8 kaasari ja lämmöt nousee liikaa. Ainoa mitä tähän mennessä on vaihdettu, nesteet (ei yllättäen mitään hyötyä). Tänään huomattiin, että flekti pyörii ihan helvetin hitaasti ja sen voi pysäyttää sormella ilman, että se käy ees kipeää. Voiskohan tässäkin olla termostaatti paskana? Miten se vaikuttaa flektin toimintaan vai vaikuttaako mitenkään? Miten tuo jäähdydtysjärjestelmä ilmataan? Auto ylämäkeen ja letkuja puristelemaanko?
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • ropo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 648

                    #10
                    Originally posted by Ha2
                    Velipojalla on kans tämä sama M10 1.8 kaasari ja lämmöt nousee liikaa. Ainoa mitä tähän mennessä on vaihdettu, nesteet (ei yllättäen mitään hyötyä). Tänään huomattiin, että flekti pyörii ihan helvetin hitaasti ja sen voi pysäyttää sormella ilman, että se käy ees kipeää. Voiskohan tässäkin olla termostaatti paskana? Miten se vaikuttaa flektin toimintaan vai vaikuttaako mitenkään? Miten tuo jäähdydtysjärjestelmä ilmataan? Auto ylämäkeen ja letkuja puristelemaanko?
                    Ei sen flektin kuulukkaan pyöriä kuin silloin kun lämmöt on tavallista korkeamalla. Tai siis pyöriihän se koko ajan hitaasti, mutta sit kun lämmöt nousee enemmän esim. liikennevaloissa visko lämpenee ja siipi "tarttuu kiinni" ja alkaa pyöriä nopeammin. Mutta en usko vian olevan siinä (vaikka se melkovarmasti viallinen onkin kuten lähes kaikissa autoissa jossa on tälläinen visko systeemi) jos lämmöt nousee maantie ajossakin.
                    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                    Comment

                    • Ha2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1786
                      • Oulu

                      #11
                      Eli kannattais kokeilla vaikka uudella termostaatilla ja huolellisella ilamaamisella? Miten se ilmaus tehdään?
                      E61 525d LCI

                      Comment

                      • ropo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 648

                        #12
                        Originally posted by Ha2
                        Eli kannattais kokeilla vaikka uudella termostaatilla ja huolellisella ilamaamisella? Miten se ilmaus tehdään?
                        Joo kokeile uudella termostaatilla.

                        Ilmaus tehdään siten, että keula ylämäkeen ja katso onko siellä termostaatti kotelossa tai siinä lähettyvillä ilmausruuvia. En tiedä onko, mutta ainakin m20 koneessa on.
                        Kone käyntiin ja antaa pyöriä hetken ja sitten käyttää ilmaruuvia auki ja sit taas kiinni ja hetken päästä taas auki, tätä jatkaen niin kaun kuin ilmaa tulee. Ja letkuja voi myös puristella ja lämmityslaite täysille.
                        Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                        Comment

                        • anttiva
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 819
                          • .

                          #13
                          itselläni ainakin nesteet hävis sen takia, kun lohko oli halki.

                          Comment

                          • superfast
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 567
                            • Kurikka

                            #14
                            siinä ei oo ilmaus roppua mut ottaa lämpömittarin anturin pois ja ilmaa sitä kautta..
                            E60 525 Msport
                            E36 318ti compact

                            Comment

                            • Ha2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1786
                              • Oulu

                              #15
                              Kiitos pojat neuvoista. Koitetaan näillä.
                              E61 525d LCI

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎