Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Takaakseli e21:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jerkkuc
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 36
    • virrat

    E34 Takaakseli e21:een

    moro. olisko kellään tietoa kuinka toteutetaan e34 takaakselin laitto e21seen ja mitä tarvii muistaa yms kaikkea.:think:think jos jollain kuvia kyseisestä hommasta niin olisin erittäin kiitollinen olis vaan kestävämpää tavaraa ja laajempaa välitystä 500 sarjas.
    nykynen rojekti e21 320/6 vartaassa

    käytössä: E30 325i

    talviauto e21 315 jahka ehtii vähä ehostamaan


    #Jos aiot ryssiä homman,tee se kerralla niin,että muut ihmettelevät miten helvetissä teit sen!
  • Agua
    BTCF Member
    • Jan 2013
    • 310
    • Kainuu/Oulu

    #2
    Taka akselin isot puslat joutuu ottaa pois ja muokkaamaan ne kapemmalle kohtaa.
    Ulompi kynkän kiinnitys tulee olemaan aika lähellä helman sisäosaa, mut sopii kuitenkin kun tekee niistä isoista puslista vähän normaalia pienemmät..
    Palkin takapään kiinnityksen joutuu itse veistelemään et saapi sen kiinni koriin.
    Perämurikka ottaa kiinni korissa olevaan poikkipalkkiin kiinni..
    Tosin sita takapalkkia voi viedä eteenpäin, mutta silloin ei rengas enää ole keskellä kaarta..
    Lisäksi takapalkkiin kannattaa tehdä aika suuret campperin korjaus mahdollisuudeet, koska mikäli kiinnikkeet on vakio kohdissa niin negatiivista campperia on aivan liikaa, riippu tietysti tykkää vetopidosta vai ei

    Lisäksi vakio pyöräkaariin ei sovi enää kovin leveät renkaat, eli sinnekkin on tilaa tehtävä mikäli haluaa isommat kuin 205 pyörimään...
    Mutta noin yleisesti otettuna niin ei mikään mahdoton tehtävä.
    Veikkaan et jos sen laittaiso e30 koriin niin samat asiat joutuisi modaamaan

    Itselläni näin tehtynä ja ei enää vetari ongelmia, välityksiä löytyy helpolla ja samalla tuli taakse myös paremmat jarrutkin, voin suositella
    Painohan tossa on miinuksena, mutta harvemmin ne kestävät osat halvalla saatuna kovin keveitä ovatkaan
    Now: E21 315 3.0l turbo
    Ex: E21 315 m50b25 turbo
    Ex: E30 316 turbo. Paloi..

    Comment

    • jerkkuc
      BTCF Member
      • Apr 2007
      • 36
      • virrat

      #3
      Originally posted by Agua View Post
      Taka akselin isot puslat joutuu ottaa pois ja muokkaamaan ne kapemmalle kohtaa.
      Ulompi kynkän kiinnitys tulee olemaan aika lähellä helman sisäosaa, mut sopii kuitenkin kun tekee niistä isoista puslista vähän normaalia pienemmät..
      Palkin takapään kiinnityksen joutuu itse veistelemään et saapi sen kiinni koriin.
      Perämurikka ottaa kiinni korissa olevaan poikkipalkkiin kiinni..
      Tosin sita takapalkkia voi viedä eteenpäin, mutta silloin ei rengas enää ole keskellä kaarta..
      Lisäksi takapalkkiin kannattaa tehdä aika suuret campperin korjaus mahdollisuudeet, koska mikäli kiinnikkeet on vakio kohdissa niin negatiivista campperia on aivan liikaa, riippu tietysti tykkää vetopidosta vai ei

      Lisäksi vakio pyöräkaariin ei sovi enää kovin leveät renkaat, eli sinnekkin on tilaa tehtävä mikäli haluaa isommat kuin 205 pyörimään...
      Mutta noin yleisesti otettuna niin ei mikään mahdoton tehtävä.
      Veikkaan et jos sen laittaiso e30 koriin niin samat asiat joutuisi modaamaan

      Itselläni näin tehtynä ja ei enää vetari ongelmia, välityksiä löytyy helpolla ja samalla tuli taakse myös paremmat jarrutkin, voin suositella
      Painohan tossa on miinuksena, mutta harvemmin ne kestävät osat halvalla saatuna kovin keveitä ovatkaan

      kiits tiedoista
      ja eikun taka akselia kattelemaan
      nykynen rojekti e21 320/6 vartaassa

      käytössä: E30 325i

      talviauto e21 315 jahka ehtii vähä ehostamaan


      #Jos aiot ryssiä homman,tee se kerralla niin,että muut ihmettelevät miten helvetissä teit sen!

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎